obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 11:38
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

vaste telefonie

Ninja
Na gisteren werkt eindelijk mijn Telfort internet (na 3 weken ruzie maken met de domme helpdeskgastjes, die niet snappen dat als dsl groen brandt, en internet rood, je wel in de modem kan maar geen IP adres krijgt dat dan je kabels wel in orde zijn) Eindelijk hebben ze dat door, en eindelijk is duidelijk dat er 2 signalen staan op de draadjes, dus dit niet werkt (vorige bewoners hadden ook ADSL)... Dus dat eindelijk in orde.

Ik vaste telefonie installeren (via toverstafje, die configureren) komt daar de melding DSL kabel niet verbonden...
Helpdesk, onbereikbaar (3 keer kwartier wachten, a 30 ct per minuut, verbreekt verbinding)

Ik kan wel internetten, maar niet vast bellen activeren. Iemand enig idee? (de dsl kabel is dus goed, anders deed internet het niet.

PJWLignon
Kun je iets duidelijker vermelden wat er niet lukt (instellingen niet wijzigbaar, foutmelding, geen kiestoon, ....).

Als je de gebruiksaanwijzing punt voor punt volgt, waar gaat het dan voor het eerst mis?

PJW

Ninja
ik start Iexplorer
192.168.1...

Kom in de modem.
Start de Wizard met toverstokje (middelste icoontje rechts boven)
Klik de tweede optie aan (VOIP)
Vul SIP (telefoonnummer) in
Gebruikersnaam (telefoonnummer)
Wachtwoord
Vinkje phone 1 aan
bij de tweede regel alles leeg, geen vinkje aan.
Klik op doorgaan.

Krijg melding Failed, en dat ik de dsl kabel moet aansluiten. Internet werkt wel gewoon.

Is dit helderder?

PJWLignon
In plaats van de Wizard kun je ook via het uitgebreide menu alles instellen.

Het kan even duren voordat alles werkt; heb je de draden aangesloten zoals aangegeven in de handleiding?

Ninja
De setup wizard is nog steeds niet gelukt.
Bellen kan wel :S
Strange

PJWLignon
@Ninja,

Wil je zeggen dat je nu wel kunt bellen??

Maar als er niets is veranderd, hoe kan dat dan ?

Cees525
Dit had ik gisteren ook, ik was er weer ingestonken dat het modemwachtwoord (gewijzigde 1234) en het wachtwoord van de VOiP verschillend zijn.Bij firefox kun je de opgeslagen wachtwoorden snel bekijken als je wachtwoordbeheerder gebruikt. Omdat jij een nieuw abonnement hebt heb je het voip-wachtwoord van telfort gekregen, verwissel het niet met het modemwachtwoord.En wil je de vraag van PJW Lignon beantwoorden?We leren toch van elkaars foutenWink?

Albert38
1234 is het standaard wachtwoord

EdP
@mhmed, je hebt bij het modem ook een boekje gekregen, het is helemaal geen belachelijk idee om dat eens open te doen en er 's wat in te lezen. Dat scheelt je een hoop narigheid en onnodige vragen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vaste telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
te hoge vaste telefoon rekening Telfort overige diensten 8 05 februari 2011, 20:29
Telfort Internet met KPN telefonie. Helpdesk 11 25 november 2010, 13:02
Problemen met telefonie ex-Speedlinq gebruiker Algemeen 13 20 januari 2010, 23:02
tijden fritzbox telefonie Algemeen 1 31 december 2009, 12:51
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:53:38