obey-robots.txt
18 Juli 2018, 02:33
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Vast bellen en downloaden

HAL2001
Buiten alle 'gewone' problemen met bellen zit ik ook nog steeds met het probleem dat bellen en downloaden tegelijkertijd niet werkt.

Ik heb al het een en ander zitten tweaken in bandwidthmanagement maar nog steeds is het resultaat slecht. Wie heeft er nog wat tips? Of wie wil zijn tweak-waardes hier posten?

Alvast dank,

Jan (Gaat zeker weer weg als het jaar voorbij is....)

EdP
Zet dat modem terug in de fabriekstoestand. Zulke problemen horen er niet bij. Wat is de snelheid van je verbinding?

HAL2001
EdP schreef:
Zet dat modem terug in de fabriekstoestand. Zulke problemen horen er niet bij. Wat is de snelheid van je verbinding?

In de fabrieksinstellingen presteert hij nog slechter.
17, nog wat MB

EdP
OK je hebt 'm dus niet teruggezet. Mij best. 17, nogwat is meer dan zat voor een goed telefoonsignaal. Zie Bandwidth management instellen dan maar.

HAL2001
EdP schreef:
OK je hebt 'm dus niet teruggezet. Mij best. 17, nogwat is meer dan zat voor een goed telefoonsignaal. Zie Bandwidth management instellen dan maar.

Op zich een goed antwoord natuurlijk maar hiermee zakt de downloadsnelheid aanzienlijk en daar heb ik niet zo'n snelle verbinding voor.

EdP
HAL2001 schreef:
... maar hiermee zakt de downloadsnelheid aanzienlijk ...

Weet je wel waar je het over hebt? Je hebt ook heel erg overduidelijk dat onderwerp niet echt gelezen, anders had je dit niet gezegd.
17 Mbit/s, dat is meer dan 17000 kbit/s, 128 kbit/s is 0,75% daarvan. Denk je nou werkelijk dat daardoor je download snelheid "aanzienlijk zakt"?

HAL2001
EdP schreef:
HAL2001 schreef:
... maar hiermee zakt de downloadsnelheid aanzienlijk ...

Weet je wel waar je het over hebt? Je hebt ook heel erg overduidelijk dat onderwerp niet echt gelezen, anders had je dit niet gezegd.
17 Mbit/s, dat is meer dan 17000 kbit/s, 128 kbit/s is 0,75% daarvan. Denk je nou werkelijk dat daardoor je download snelheid "aanzienlijk zakt"?

Dat denk ik niet. Dat is zo. Het was al overduidelijk toen ik van 10 maar 40 ging. Downlaod daalde van plusminus 1700 naar 1350 KB/s...

En je mag best iets vriendelijker doen hoor. Er is geen reden tot zeiken...

EdP
Kom op, leg maar uit hoe jij denkt dat 40kbit afsnoepen van ruim 17000 jouw download kan laten inzakken.

Maar goed, als je vindt dat ik niet op de juiste toon antwoord, dan hou ik wel m'n mond.

HAL2001
Ik heb hier van alles aan proberen te doen. Uiteindelijk lijkt dit helpen. Het is een copy/past uit een ander draadje hier. ESM is degene die de oplossing bedacht en HAL2001 ben ik:

ESM schreef:

Ik heb bandwidth management op inactive gezet. Dus dat is uit... En dat is eigenlijk alles. Nu lijkt de Zyxel het helemaal zelfstandig wel goed te regelen....

En aan allen die dit probleem hebben: probeer het zo eens!

Het gaat bij mij wel om de 20mbit verbinding met ingetraind ruim 18mbit over.

En met deze werkwijze heeft de CPU van de Zyxel het wat zwaarder, maar dat zal me worst zijn De download haalt nu 15 mbit en met bandwith aan was dat hooguit 12 en dan ook nog eens al die problemen met de telefonie...

HAL2001 schreef:

Na heel veel geŽxperimenteer met van alles en nog wat, heb ik dit ook maar eens geprobeerd en dit lijkt te werken!
bedraad downloaden + bellen + draadloos kan nu tegelijkertijd en dat heeft nog nooit bij mij gewerkt. Tijdens bedraad downloaden uit nieuwsgroepen op volle snelheid werd bij mij het telefoonverkeer behoorlijk gestoord en de draadloze verbinding viel dan ook weg. Nu blijft het allemaal overeind. Ben benieuwd of dit zo blijft. Voorlopig ben ik tevreden, al moet ik de laatste paar dagen wel het modem herstarten om nog telefonisch bereikbaar te zijn.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vast bellen en downloaden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:48:14
| jbasomers 1 dag