obey-robots.txt
18 November 2018, 02:27
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Storingen van de laatste tijd en database problemen

SimOnly
Deze week een paar keer storing geweest en afgelopen weekend zelfs lange tijd down geweest. Oorzaak is de fysieke verhuizing van de apparatuur. Zie bericht hier onder.

Recent is de database server gecrashed waarop de database voor dit forum staat. De andere databases van mijn andere forums draaien trouwens niet op die bewuste server. Ik heb om het probleem op te lossen een nieuwe database aangemaakt en de data hierin geimporteerd, zelfs de gecrashte tabel met alle post heb ik weten te redden.

Ik hoop dat hiermee de problemen voorbij zijn.

Na een onderschatte verhuizing van ons serverpark zijn wij weer 100% operationeel.
Ondanks alle voorbereidingen heeft de totale verhuizing langer geduurt dan gepland.
31 mei 0:00 zijn wij begonnen met demonteren van de hardware De hardware werd na demontatie gereed gemaakt voor uitvoer, de beveiliging telt alle hardware die uitgevoerd wordt, met als gevolg dat wij achterliepen op schema.
Omstreeks 5:00 in de ochtend zijn wij vertrokken van de oude locatie met de helft van de hardware ivm het gewicht.
Nadat alle hardware ingevoerd was in het nieuwe datacentrum hebben wij het netwerk geconfigureerd zodat de core-switch gevoed werd en de eerste servers online werden gebracht.
De shared hostingklanten waren omstreeks 8:00 online daarna volgden de dedicated en colocatie klanten.
De dedicated en colocatie klanten liepen uit alsmede een aantal problemen met shared hosting servers.
Door dit geheel was het onmogelijk om 12:00 gereed te zijn met de volledige verhuizing.
Omstreeks 16:00 waren wij gereed met de totale verhuizing op hardware niveau.
Na de lange werkzaamheden hebben wij een welverdiende rust genomen en werden de volgende ochtend verschrikt door de IPcheck die de SMS dienst gebruikt wanneer een server of iprange offline is.
Na onderzoek bleek dat er een routering probleem was op 2 ipranges.
Dit onderzoek heeft een aantal uur geduurt met gevolg dat de verhuizing niet voltooid was.
Na het oplossen van het probleem was alles online en dubbel gechecked.
Bij een verhuizing worden een aantal problemen verwacht zoals hardeschijven die beschadigd worden of defecte bekabeling.
Er zijn geen schijven defect geraakt, wat wel aan de orde was waren een aantal netwerk kabels die defect waren.
Een aantal dedicated klanten waren aangesloten met gebroken netwerk kabels en zijn vervangen.
Gelukkig is het op hardware niveau prima verlopen.

SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Richard
Er zijn toch een paar postings verloren gegaan, maar gelukkig niet veel dus dat scheelt alweer.

Bedankt voor het verrichte werk en de goede backups!
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storingen van de laatste tijd en database problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Problemen met Hosting2go Algemeen 8 14 augustus 2012, 21:54
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
problemen met het vinden van servers. Snelheid 5 12 september 2011, 06:51
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden