obey-robots.txt
19 November 2018, 15:14
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Budgetphone en ZyXEL werkt niet goed samen

bcool
Hallo,

Ik ben net overgegaan van Alice naar Telfort. Ik heb alleen internet van Telfort afgenomen. Vervolgens heb ik bij Budgetphone.nl een nummer gekocht en dit geconfigureerd in de ZyXEL modem onder SIP1. In eerste instantie lijkt alles te werken maar na een tijdje ben ik niet meer bereikbaar. Als men mijn nummer dan belt hoort men of dat het nummer niet beschikbaar is of helemaal niks! Ik moet dan eerst in de modem SIP1 "unregisteren" en vervolgens weer "registeren". Dan werkt de boel weer een tijdje.... Volgens mij heeft het te maken dat het modem geen verbinding kan behouden met de sip server. In advanced SIP settings staan waarden die mogelijk veranderd moeten worden. Wie heeft hier ervaring mee? En heeft iemand Budgetphone wel goed werkend met de ZyXEL modem? Budgetphone zelf kan geen oplossing bieden daar zij de ZyXEL modem zelf niet verkopen en ook dus niet ondersteunen. Ook in hun gebruikersforum zijn geen oplossingen te vinden. Bij voorbaat dank voor mogelijke bijdrages

orphos
Misschien dat dit werkt.
Instellingen zijn voor een 2602.

Zyxel instellingen voor budgetphone met dank aan devourer:

Instellingen:

SIP Number: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
SIP Port: 5060
SIP Server: sip.budgetphone.nl
SIP: Server Port: 5060
SIP Register Server: sip.budgetphone.nl
SIP Register Port: 5060
User-ID: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
Password: Vul hier je wachtwoord in wat je hebt gekregen via mail.
Gewijzigd door orphos op 01 juni 2008, 13:29

bcool
@ orphos

Dat staat allemaal wel goed geconfigureerd. Het werkt in eerste instantie ook wel goed, maar na een tijdje ben ik dus niet meer te bereiken terwijl ik wel naar buiten kan bellen. Thxs anyway Wink

petern
ik heb ook budgetphone en een zyxel. Internet werkt ok.. Voip blijft elende...
Ik ben van mening dat het zyxel modem instabiel is...
Na een een reset van het modem werkt hij een aantal dagen goed en dan is het weer mis. Ook met default settings is het probleem er weer na een week...

bcool
fritsvl schreef:
Probeer dit eens in advanced:
Expiration Duration: 6000
Register Re-send timer: 60
Session Expires: 1800
Min-SE: 1800

Bij mij werkt het goed. Moet er bij zeggen, dat ik mee doe aan de beta test en op een andere server zit bij budgetphone.

Hoezo op een andere server? Bedoel je een andere sip server? Moet je je aanmelden voor die beta test om met die server te kunnen werken? Bij jou werkt dus alles wel stabiel mag ik hieruit concluderen?

PS die waarden die jij noemt staan al standaard zo ingesteld. Is dus ook niet de oplossing.
Gewijzigd door bcool op 03 juni 2008, 08:37

flurp4
Bij mij (Zyxel 2602, Telfort) werkt het ook niet. Na een dag is de verbinding tussen mijn Zyxel en de budgetphone SIP-server verbroken en krijg ik het antwoordapparaat. Budgetphone verwijst naar Telfort en Telfort zal ongetwijfeld verwijzen naar Budgetphone.
Stond op het punt mijn vertrouwde kpn-belbudgetnummer te porteren naar budgetphone of Telfort, maar ben blij dat ik dit niet heb gedaan. VoiP is lekker goedkoop, maar toch een heel stuk minder betrouwbaar dan POTS.
Weet iemand nog een andere provider waar je je nummer naar toe kunt porteren?
Gewijzigd door flurp4 op 14 juni 2008, 11:41

Liberty
Hier werkt het uitstekend en ik blijf aangemeld bij budgetphone (on register), hoef het modem dus niet telkens te herstarten.

Ik heb de Zyxel modem met één lan poort.
Instelling die ik gebruik is hetzelfde als eerder in dit forum beschreven.

Ik gebruik budgetphone alleen voor een voipnr. 10 euro per jaar, dus ik bel met dit account niet naar buiten, daar gebruik ik op dit moment smsdiscount en dat werkt prima.

Probeer anders het modem naar de fabrieksinstelling terug te zetten en dan de voip instelling opnieuw in te stellen. (niet met de wizzard)
Dit wil ook wel eens helpen.
Gewijzigd door Liberty op 15 juni 2008, 12:09
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

bcool
Helaas zijn hier een aantal berichten verdwenen na die storing. Ik had al gemeld dat, nu ik op de beta server zit, alles vlekkeloos werkt. Ik ben bereikbaar en ik blijf bereikbaar. Ook heeft Budgetphone het probleem met de ZyXEL modem ondertussen onderkend en is zelf op hun eigen forum met een advies gekomen hoe dat op te lossen. Ik heb dat nog niet kunnen proberen omdat ik niet meer op de gewone server zit. Maar zoals het nu werkt gaat mijn vriendin straks ook over naar Telfort en laten we haar vaste nummer bij Orange porteren naar Budgetphone. We kunnen dan onderling helemaal voor nop bellen voor een 10tje per jaar Grin (voip budgetphone naar voip budgetphone=gratis)

appie39
fritsvl schreef:
Probeer dit eens in advanced:
Expiration Duration: 6000
Register Re-send timer: 60
Session Expires: 1800
Min-SE: 1800

Bij mij werkt het goed. Moet er bij zeggen, dat ik mee doe aan de beta test en op een andere server zit bij budgetphone.

Heb dit ook geprobeerd, maar toch valt verbinding vaak weg.
Soms ook problemen met uitbellen via Voipbuster de laatste 2 weken Angry
Gelden bovenstaande instellingen ook voor Voipbuster ( uitbellen ) ?
Zo nee, welke settings zijn "standaard" voor Voipbuster ?

Appie

Richard
Heej Appie... Ook hier?
Het is ook wat met dat telefoongebeuren he.Frown

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Budgetphone en ZyXEL werkt niet goed samen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden