obey-robots.txt
19 November 2018, 14:33
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

DrayTek 2800VG

Hakkie
Werkt op zich prima, maar in mijn (en ook al enkele andere) geval is de behaalde snelheid duidelijk lager. Scheelt 3mbit. Is bekend bij DrayTek en Tiscali, er wordt aan gewerkt. DrayTek modem firmware moet worden geoptimaliseerd, wat enkele maanden kan gaan duren... Frown

WiND1
Hakkie, ik ga op 2/1 over naar Telfort. Wat zijn precies de instellingen voor internet voor de 2800vg [b] ?

ton2e
Hans68 schreef:
Ik wil mijn vigor2800G achter zyxell gooien , zou dit gaan zonder problemen ?

probleemloos mits je er maar voor zorgt dan in 1 van de 2 de DHCP server wordt uitgeschakeld.

Hakkie
ton2e schreef:
Hans68 schreef:
Ik wil mijn vigor2800G achter zyxell gooien , zou dit gaan zonder problemen ?

probleemloos mits je er maar voor zorgt dan in 1 van de 2 de DHCP server wordt uitgeschakeld.

En de ZyXEL aansluiten op een gewone poort van de 2800G, niet op de WAN poort. De 2800 WAN-poort is een modem die normaal gesproken in de plaats komt van een bestaand modem. Wel zonde om de 2800 als een simpele switch/wireless accespoint en niet meer als modem/router te gebruiken...

Hakkie
Rene_WiND schreef:
Hakkie, ik ga op 2/1 over naar Telfort. Wat zijn precies de instellingen voor internet voor de 2800vg [b] ?

Internet/modem instellingen: http://tinyurl.co...
VoIP: http://tinyurl.co... Wel overal *.tiscali.nl vervangen door *.telefoniedienst.nl

WiND1
Hakkie schreef:
Werkt op zich prima, maar in mijn (en ook al enkele andere) geval is de behaalde snelheid duidelijk lager. Scheelt 3mbit. Is bekend bij DrayTek en Tiscali, er wordt aan gewerkt. DrayTek modem firmware moet worden geoptimaliseerd, wat enkele maanden kan gaan duren... Frown

Ik ben vandaag aangesloten op Telfort. Mijn Vigor 2800[b] geeft 15900 kbps bterwijl de door Telfort geleverde Zyxel maar 14691 kbps geeft. Overmorgen is mijn nieuwe 2800 VG er, eens kijken waar die op intraint.

WiND1
Mijn nieuwe 2800VG [b] geeft een half K meer dan de Zyxel.

Status Mode State Up Down SNR Att
ADSL2+ SHOWTIME 979000 15405600 7.0 12.0

Don_Paul
Hakkie schreef:

Interessante informatie, Hakkie. Waar heb je dat vandaan?

Ik heb ook een 2800vg, had ik al in de Tiscali tijd; en deze heeft nooit de beoogde snelheid behaald. Ik zit hier < 300 meter van de centrale af, downstream att. 5db!; en ik train in op 14Mbit. Dat had ik dus graag een stuk hoger gezien....

Op zich werkt het allemaal prima, incl. telefonie. Het enige dat ik nog nooit lekker aan het draaien heb gekregen is de QOS. Als er hier een aantal dikke bittorrents lopen, zakt de performance van de rest toch aardig in elkaar; en videostreams blijft een probleem.

Ik was al van plan om de Zyxel eens aan te sluiten om te kijken wat deze aan signaal geeft, zodat ik de helpdesk eens aan het werk kan zetten.

Don_Paul
Ik heb zojuist voor de gein mijn Zyxel basismodem even aangesloten ter vergelijk.

De Zyxel traint in op:
Down: 19663Kbps
Up: 1136kbps

De Draytek traint in op:
Down: 13894Kbps
Up: 1057kbps

Hier worden mij dus bijna 6 Mbit door de neus geboord...

Snelheidstesten e.d. bevestigen ook dat die 6Mbit gewoon weg zijn.

WiND1
Don_Paul schreef:
Ik heb zojuist voor de gein mijn Zyxel basismodem even aangesloten ter vergelijk.

De Zyxel traint in op:
Down: 19663Kbps
Up: 1136kbps

De Draytek traint in op:
Down: 13894Kbps
Up: 1057kbps

Hier worden mij dus bijna 6 Mbit door de neus geboord...

Snelheidstesten e.d. bevestigen ook dat die 6Mbit gewoon weg zijn.

Volgens mij is 1028 Kbps upload het maximum van ADSL dus hoe betrouwbaar zijn die gegevens van de Zyxel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DrayTek 2800VG', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Draytek 2750Vn Telfort met eigen modem/router 1 04 december 2012, 21:26
Draytek vigor 2710Vn annex A Telfort met eigen modem/router 2 20 september 2012, 21:25
Draytek 2750vn VDSL2 werkt niet Telfort met eigen modem/router 7 26 mei 2011, 00:48
Draytek 2710 vn annex-a Telfort met eigen modem/router 2 11 april 2010, 18:04
draytek vigor 2710 vn icm telfort Algemeen 8 17 juni 2009, 17:20
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden