obey-robots.txt
21 April 2018, 13:47
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Port Forwarding????

ton2e
Ik heb in zeker een tiental modem/routers "Port Forwarding" ingesteld en altijd werkte dit direct. echter bij de Zyxel wil het absoluut niet lukken. Heb manual er bij gehad en ook helpdesk ('wij geven geen support hier voor'Wink. Dus wie weet is er hier iemand die het wel gelukt is.

Mijn systeemheeft een vastIP-adres (192.168.1.111) en onderstaand een screenprint van het PF scherm. uiteraard tig malen 'Apply" maar niets helpt. Enige wat mij is opgevallen is dat ik niet kan kiezen tussen TCP & UDP dus ik neem maar aan dat de Port Forwarding standaard voor beide gedaan wordt.

Op het systeem zelf zitten geen Firewalls, geen AV-scanners, geen poorten geblokkeerd. Niets van dat alles,

Adviezen worden zeer op prijs gesteld.

ton2e voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door ton2e op 03 december 2007, 17:57

Wout
Het enige wat ik kan bedenken naar aanleiding van het plaatje dat je bij Default Server je PC LAN IP invult (192.168.1.111)

Speel ook eens op die plek met je WAN IP en met de gateway van van je LAN 192.168.1.1.

Suc6
Smile

ton2e
Wout schreef:
Het enige wat ik kan bedenken naar aanleiding van het plaatje dat je bij Default Server je PC LAN IP invult (192.168.1.111)
Speel ook eens op die plek met je WAN IP en met de gateway van van je LAN 192.168.1.1.
Suc6

Volgens mij wordt dan alles naar de aangegeven server gestuurd. Met name alle ongevraagde berichten. manual"

10.4.1 Default Server IP Address
In addition to the servers for specified services, NAT supports a default server IP address. A
default server receives packets from ports that are not specified in this screen.
Note: If you do not assign a Default Server IP address, the ZyXEL Device discards
all packets received for ports that are not specified here or in the remote
management setup.

Ik blijf zoeken.

Zettie
Kijk eens hier. Dit zal wel gaan werken (kijk wel naar het goede modem)
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2775

ton2e
Ik heb het probleem opgelost!

Heel simpel. gewoon de interne Firewall van Zyxel uitzetten en dan werken de PF's probleemloos.

De Tiscali oplossing (waarvoor ook mijn dank)vind ik onnodig complex. Wellicht noodzakelijk voor Windowsgebruikers maar ik heb weinig zorgen te maken op virus (e.a.) gebied.

Alle posters dank.

Hakkie
Of de firewall aanlaten (veiliger voor overige pc's) EN rules aanmaken voor WAN-to-LAN met dezelfde poorten als die je in de forwards hebt. Het verkeer gaat eerst de firewall in. Mits daar toegestaan, wordt de forwarding afgehandeld. Je moet dus beide doen.
Gewijzigd door Hakkie op 04 december 2007, 14:32

ton2e
Hakkie schreef:
Of de firewall aanlaten (veiliger voor overige pc's) EN rules aanmaken voor WAN-to-LAN met dezelfde poorten als die je in de forwards hebt. Het verkeer gaat eerst de firewall in. Mits daar toegestaan, wordt de forwarding afgehandeld. Je moet dus beide doen.

Zoals ik al zei: mij teveel werk en (zeker in mijn situatie want werk niet met Windows) volslagen overbodig.

in de meeste routers staat dit soort funktie trouwens standaard uit en dat levert echt geen enkel probleem op.

ton2e
boosje schreef:
Ik heb een Zyxel draadloos modem 2602-D1A
Hoe kan ik zien dat UPnP enabled is ? Dus ook in werkelijkheid aanstaat ?[quote]
Zie Advanced -> UPnP. Vinkje zetten bij beide vakjes.

[quote]Wat wil zeggen: DMZ mode disabled (dat wordt n.l. vereist bij het portforwarden bij 'Transmission".

DMZ is een zone waarin geen enkele firewall, NAT werkzaam is. Dus iedere buitenstaander kan daar binnen. Uitsluitend doen als je echt weet wat je doet.

Voor Transmission is een DMZ nergens voor nodig.

Wie heft er anders ervaring met Zyxel portforwarden voor Transmission met een iMac ?

Als mede Macgebruiker zou ik de Firewall van Zyxel lekker uitschakelen want die maals alles alleen maar complexer. Kies in Transmission een poort die jou leuk lijkt (neem niet 6881 want veel Torrentsites hebben daar een hekel aan) en zorg dat de gekozen port in de Zyxel naat jouw Mac geforwarded wordt.

Geef de Mac overigens een vast IP-nummer dan zit je altijd goed.

Weet iemand ook of het IP adres STATIC is bij Telfort ?

IP-adres is niet vast maar zolang jij het modem niet te lang (uutrje???) uitschakelt zul je hetzelfde IP-nummer blijven houden.

ton2e
Templar schreef:
Poort forwarding werkt alleen goed als je een statisch ip adres in stelt op je pc/imac.

Dat geldt voor nagenoeg elke router. Enige uitzondering is zijn routers waarin je een vast IP adres kunt instellen of die de intelligente hebben om een zelfde MAC-adres telkens hetzelfde IP toe te kennen.

sigi
Om P2P programma’s als eMULE en bijv. SHAREAZA te kunnen gebruiken in combinatie met een router / NAT is het noodzakelijk de poorten die het gebruikt te 'forwarden'. Daarnaast als je de Zyxel-firewall gebruikt zul je die ook moeten configureren.

ZyXel 2602 HW D1A & eMULE - configuratie

Een handleiding voor het configureren van een ZyXel Router 2602 HW D1A

Note
Hier is uitgegaan van de poorten die standaard staan ingesteld bij de install van eMule, je kan nl de poorten naar eigen keuze instellen bij de opties.
Als je die poorten veranderd dan moet je ze ook doorvoeren in de firewall rules en aanpassen in de NAT instellingen.

1. Start uw browser op.

2. Vul als internetadres adsl-modem in of indien dit niet werkt http://192.168.1.254/
U bent nu in de Web Configurator van de Router. - Login met uw password.

Kies niet de ‘Wizard’ maar de ‘Advanced Mode’

NOTE: Het verdient aanbeveling nu eerst een ‘Backup ‘te maken van de huidige modem-configuratie.
Kies hiervoor in het menu ‘Maintenance’ >> ‘Tools’ >> tab ‘Configuration’ >> ‘Backup Configuration’

3.
Ga naar het menu in de linker kolom en klik op ‘Network’ >> 'NAT' >> tab ‘Port Forwarding’

Kies in de ‘Service Name’ dropdownbox ‘User Define’
De interface schakelt nu automatisch naar ‘Rule Setup’

4. - Vul in bij ‘Service name’: eMule 1 en bij 'Start Port No.' en 'End Port No.' 4662
en bij 'IP Server Address' het LAN IP adres van de desbetreffende computer. Klik op ‘Apply’
- Vul in bij ‘Service name’: eMule 2 en bij 'Start Port No.' en 'End Port No.' 4672
en bij 'IP Server Address' het LAN IP adres van de desbetreffende computer. Klik op ‘Apply’
- Vul in bij ‘Service name’: eMule 3 en bij 'Start Port No.' en 'End Port No.' 4711

(NOTE: het LAN IP adres is evt. op te zoeken bij ' Network' >> ‘Lan’ >> tab ‘Client List’)

Of via: Kies Start >> Uitvoeren >> cmd
Typ de opdracht ipconfig en druk op Enter

5. Ga vervolgens naar het menu in de linker kolom en klik op ‘Security’>> 'Firewall' >> tab ‘Rules’
Bij ‘Packet Direction’ selecteer in het dropdown menu LAN to WAN (=outgoing) en laat even
overschakelen klik dan op ‘Add’

U bent nu in Firewall >> Edit Rule – zoek het kader ‘Service’ en klik op ‘Edit Customized Services’
Er verschijnt een tabel. Voeg bij deze lijst de volgende gegevens toe, door op een cijfer te klikken.
Klik na het toevoegen steeds op ‘Apply’

Service Name: eMule [1]
Service Type: TCP
TCP Type: Single
Port Number: 4662

Service Name: eMule [2]
Service Type: UDP
Port Number: 4672

Service Name: eMule [3]
Port Number: 4661

Service Name: eMule [4]
Service Type: UDP
Port Number: 4665

Service Name: eMule [5]
Port Number: 4711

6. Ga terug door op [Back] te klikken

7. Selecteer nu in de lijst 'Available Services’: 'eMule [1](TCP:4662)', 'eMule [2](UDP:4672)', 'eMule [3](TCP:4661)' en 'eMule [4](UDP:4665)' (door op [>>] te klikken), verwijder 'Any(TCP)' en 'Any(UDP)'(door op [<<] te klikken).

(NOTE: 'eMule [5](TCP:4711)' hoeft hier niet geselecteerd te worden)

8. Ga naar de bovenkant van de pagina en vink aan ‘Active’ daarnaast ook 'Action for Matched Packets' __ 'Permit'

9. In het kader ‘Source Address’ kies in dropdown menu ‘Single Address’
Vul je LAN IP adres in en klik op ADD. Selecteer vervolgens het woordje ANY in de box rechts en klik op DELETE
'Any' zal dan verdwenen zijn en alleen uw IP nummer staat nog in deze box.

10. In het kader 'Destination Address’ kun je alles ongemoeid laten en wel 'Any' laten staan.

11. Sla je wijzigingen op door onderaan de page op 'Apply' te klikken. Klik ook op de pagina waar je nu komt op 'Apply'.

12. Wederom terug in ‘Security’>> 'Firewall' >> tab ‘Rules’
Bij ‘Packet Direction’ selecteer in het dropdown menu nu WAN to LAN (=incoming) en laat even
overschakelen klik dan op ‘Add’

U bent nu wederom in Firewall >> Edit Rule –
Selecteer in de lijst van 'Selected Services' 'eMule [1](TCP:4662)', 'eMule [2](UDP:4672)', 'eMule [4](UDP:4665)' en 'eMule [5](TCP:4711)', en verwijder ook hier 'Any(TCP)' en 'Any(UDP).

(NOTE: 'eMule [3](TCP:4661) hoeft hier niet geselecteerd te worden)

13. Ga naar de bovenkant van de pagina en vink aan ‘Active’ daarnaast ook 'Action for Matched Packets' __ 'Permit'

14. In het kader bij 'Source Address' 'Any' laten staan en in het kader 'Destination Address' kies in dropdown menu ‘Single Address’ en vul je LAN IP adres in en klik op ADD.
Selecteer vervolgens het woordje 'Any' in de box rechts en klik op DELETE 'Any' zal dan verdwenen zijn
en alleen uw IP nummer staat nog in deze box.

15. Sla je wijzigen op door onderaan de page op 'Apply' te klikken. Klik ook op de pagina waar je nu komt op 'Apply'

16. Logout, u bent klaar! Het resultaat moet een High ID zijn bij de server-info in eMule!!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forwarding????', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellen van port in nw modem Eperium Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:38
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
iOmega NAS achter modem port forwarding Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 01 mei 2013, 20:38
Port forwarding Zyxel P-2602HW-D1A en Linksys WRT54G Eigen netwerk achter het Telfort modem 30 29 juni 2012, 18:03
Port forward P2602R-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 12 13 mei 2011, 14:55
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:33:14
Steun ons
T-Mobile