obey-robots.txt
15 December 2017, 01:37
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort met Speedtouch 780WL

schouwenaarr
Ik heb vanaf vandaag bovenstaande combinatie draaien.
Gaat redelijk goed.
Alleen nadat ik iets gewijzigd heb in de settings in de speedtouch zijn we telefonisch niet meer bereikbaar. Als ik daarna de telefoon settings bewust aanpas, dan werkt het wel ineens.

Zijn er lezers die ook ervaringen hebben met de combinatie Telfort en 780WL.

anconakip
Ik heb van de week de speedtouch 780wl geinstalleerd en het werkt allemaal perfect. Een echte aanrader. Ook mijn intrain snelheid is erdoor omhoog gegaan (van 12500 naar 14050).
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Patjuh
Waarom blijft bij "Geregistreerd" een kruisje staan? Zowel bij de Telfort instellingen als Voipbuster instellingen Sad

SIP register moest tel.telefoniedienst.nl zijn en geen sip.telefoniedienst.nl
Gewijzigd door Patjuh op 15 oktober 2008, 01:31

wortelstok
Als je alles in het modem al geprobeerd hebt, probeer dan even via een omweg: Mysipswitch.com (virtual PABX). Hierin Telfort registreren en Mysipswitch in je Speedtouch. NB: dit levert geen vertraging (delay), je telefonie gaat gewoon via Telfort dan, alleen de initiele verbinding wordt opgebouwd via Mysipswitch. Laat maar weten.

nluc
Ik heb ook een Zyxel basis model modem, maar nu heb ik sinds kort een laptop gekocht en wil met deze via WiFi draadloos internetten.

Welke opties zijn er om dit werkend te krijgen.

Ik begreep een draadloze router er tussen zetten, maar heb daar eigenlijk geen verstand van.

Ook ik heb nog een Speedtouch 780WL in huis, deze had ik gratis gekregen via mijn laatste provider Planet internet.

Is deze ook te gebruiken?

Ik begrijp namelijk dat ik daar iets over had gelezen, maar als dit zo is hoe moet je deze installeren?

En, stel dat het niet werkt, kan ik dan gewoon terugkeren naar mijn huidige modem?

Richard
Bij mijn weten is de ST780WL er ook voor te gebruiken.
Controleer het LAN ip van de ST780WL. Zet deze bijv. op 192.168.1.1, dat zou moeten werken.
Zorg ook dat DHCP UIT staat.

Trek nu een kabel van een van de 4 poorten van de Zyxel naar 1 van de 4 poorten van de ST780WL en klaar is kees.
Je moet dus NIET de WAN/Internet poort gebruiken van de ST780WL.

Greetings, Richard.

nluc
Bedankt,

Maar ik heb een gewoon basis model van telfort + bellen, dus volgens mij maar 1 poort voor 1 pc.

Eigenlijk vroeg ik mij tevens af of deze afzonderlijk is te gebruiken dus zonder zyxel modem?

EdP
De ST780 is ook een modem, het zou in theorie moeten kunnen. Wel lees ik her en der dat KPN ze voorziet van instellingen waardoor je ze niet (gemakkelijk) kunt inzetten bij een andere provider, maar dat zou dan evt. met een andere firmware weer opgelost kunnen worden. Zelf geen ervaring mee, je zult even verder rond moeten zoeken.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

nluc
Dank voor je uitleg, ik had al zo een vermoeden dat KPN zijn eigen producten zou beschermen.

Ik ga weer verder zoeken Wink

doetieutofdoetieutniet
De combinatie Speedtouch780Wl en telfort werkt gewoon goed. Op speedtouch.nl kun je de instalwizard voor de meeste nederlandse providers gewoon downloaden. Deze draaien en de gegevens invullen en je draadloze netwerk aanzetten en beveiliging omhoog ( code staat onderop de speedtouch ). Er is ook van Telfort zelf een wizard. Heb deze ook gebruikt toen speedlinq telfort werd. Deze heet firewallfix.exe en is mss nog wel te downloaden vanaf telfort.nl.

Succes

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort met Speedtouch 780WL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
| Lutz 1 dag
Steun ons