obey-robots.txt
19 November 2018, 15:13
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Basismodem en Sweex Wireless router

feminem
Hoi hoi,

bij nader onderzoek kwam ik er dus achter dat mijn experiabox door KPN "gelocked" is Sad
Goed, ik dus fijn op koopavond nog even de stad ingesjeegd en een router gekocht van Sweex.
Echter gebruiken wij hier Utorrent en moet ik daar poorten voor openen, nu lukt dat fijn in die sweex, maar met de basismodem dus fijn niet waardoor ik telkens gezeur krijg dat of mijn pc niet verbindbaar is of mijn router, en dat terwijl de up en down gewoon doorlopen...
Hoe ga ik dit nu oplossen?

Feminem

Liberty
De firewall in de basis modem uitschakelen en verder alles regelen in de sweex zoals portforward.
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

ton2e
Liberty schreef:
De firewall in de basis modem uitschakelen en verder alles regelen in de sweex zoals portforward.

Kan maar ik vind het handiger om alles in 1 apparaat te regelen.

Dan in de Zyxel de Firewall uitschakelen, Port Forwarding ook in de Zyxel, Zyxel & sweex (bij voorkeur) via de Lanpoorten met elkaar verbinden, in de Sweex de DHCP uitschakelen.

De Sweex wordt daarmee gedegradeerd tot een switch.

Richard
Mocht men liever alles in de Sweex regelen kan het nog als volgt.

Gewoon de firewall uitschakelen in de Zyxel, dan de Sweex als DMZ machine aangeven in de Zyxel en de kabel van de Zyxel in de WAN poort van de Sweex duwen.
Zit je wel met 2 routers achter elkaar maar omdat het om een DMZ machine gaat hoef je toch maar op 1 plaats alles te regelen.

Heeft men geen telefonie van Telfort kan het nog handiger, de Zyxel in bridgemode zetten en op de WAN poort aansluiten van de Sweex.
Deze laatste config heb ik niet getest, maar wel hier en daar gelezen dat het soms problemen geeft met een internet verbinding te krijgen als de Zyxel in bridgemode staat.

EdP
Kun je uitleggen wat er bedoeld werd met dat de "Experiabox door KPN "gelocked" is"?
Je kunt toch dat ding wel via een LAN port aansluiten? Maar goed, is toch al te laat, je hebt al een andere gekocht. Misschien wel leuk voor anderen met dezelfde situatie.

Bottom line: 2 NAT routers in 1 netwerksegment gaat niet goed, tenzij je de instellingen zo wijzigt dat een van beide een switch/accesspoint wordt, of inderdaad een DMZ kiest.

Richard
Ik krijg pm's met vragen waar de DMZ optie in de Zyxel zit.
Aangezien dat schijnbaar interessant is om te weten plaats ik die informatie er hier ook even bij.

De optie DMZ zit er wel in, maar heet in de Zyxel niet DMZ maar "default server".
Deze is te vinden in de configuratiescherm van de Zyxel. Klik daar op Network, dan op NAT. Neem het tabblad "portforwarding" en dan kun je bovenaan bij "default server" het ip ingeven van de pc die je als DMZ wilt gebruiken, danwel het Wan (internet) ip van je router als je de WAN methode gebruikt.

Een DMZ kiezen is overigens niet perse nodig, je kunt ook alle poorten (tcp en udp) forwarden naar het WAN ip van je router, maar technisch gesproken ben je dan hetzelfde aan het doen en het kost je meer werk dan gewoon de reeds aanwezige DMZ c.q. "Default server" instelling te kiezen.
De Livebox (van Orange) had zo'n optie niet dus daar moest je wel alle poorten forwarden om een DMZ te kunnen maken.

Puma
Ik zou eerder de sweex omzetten naar een switch, dan dat de zyxel in bridge modem moet.

Zyxel is, wat mijn ervaring betreft, een stuk stabieler dan een sweex.

Richard
Dat is ook een optie, voor veel mensen wat gemakkelijker aangezien je dan alleen hoeft na te gaan of het Sweex LAN ip in de 192.168.1.x range ligt en de dhcp van de Sweex hoeft uit te zetten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Basismodem en Sweex Wireless router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden