obey-robots.txt
26 Mei 2018, 19:37
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Sitecom WL-535

Kareltje538
Ik ben nieuw hier en ben van plan om een overstap te maken.
Zit nu bij Tele2 (met een oud Versatel-contract) maar ja,het voetbal hè,met al die nieuwe plannen.

Nu heb ik bij Alice al rondgekeken (maar daar heb ik ook de ervaringen van gelezen ShockShock) en nu
dus ook bij Telfort. Ziet er allemaal goed uit en klinkt ook goed.

Ik was eerst van plan om (als ik de overstap maak) er de Wireless router bij te nemen voor
€70,- maar zoals ik nu hier lees kan ik beter het standaard modem nemen voor niks en dan zelf er eentje kopen.
Ik zat wat rond te kijken en kwam deze tegen :

http://www.siteco...groupid=39

En dan de WL-535 recht onderaan (ik krijg hem niet direct gelinkt).

Kost bij Dixons €49,95. Is dit een goede en zo ja,kun je deze ook i.p.v. het standaard modem
plaatsen of moet hij er echt achter geplaatst worden ?

Alvast bedankt voor de hulp.

ps : ik heb deze vraag (en nog andere overstapvragen) aan de Telfort klantenservice ook gesteld 3 dagen geleden,maar ik denk dat ze geen nieuwe klanten willen,want ik krijg er maar geen antwoord op...Frown
Gewijzigd door Kareltje538 op 05 april 2008, 13:18

ton2e
Kareltje538 schreef:
Ik was eerst van plan om (als ik de overstap maak) er de Wireless router bij te nemen voor
€70,- maar zoals ik nu hier lees kan ik beter het standaard modem nemen voor niks en dan zelf er eentje kopen.

Allereerst. Als je jezelf als een soort technische "nitwit" ziet dan voorkom je veel problemen door voor het Zyxel Wireless Modem/Router te kiezen.

http://www.siteco...groupid=39
En dan de WL-535 recht onderaan (ik krijg hem niet direct gelinkt).
Kost bij Dixons €49,95. Is dit een goede en zo ja,kun je deze ook i.p.v. het standaard modem
plaatsen of moet hij er echt achter geplaatst worden ?

Is uitstekend apparaat maar geen modem. Je zult hem dus achter het Zyxel modem moeten zetten. In de Sitecom de DHCP functie uitschakelen en de Zyxel & Sitecom met de Lanpoorten moeten verbinden.

Je bespaart jezelf dan € 20,=. Of het al die moeite waard is?

Richard
Nja, ik zou geen Sitecom nemen, ben het niet met Ton2e eens dat dit onder de categorie "uitstekend" zou vallen.
De Sitecoms liggen mijns inziens eerder in de categorie redelijk.

Voor "uitstekend" moet je zijn bij Linksys, Draytek, Cisco en dat soort merken. Voor dat geld (49,95) heb je ook een goede Linksys router als je even rond kijkt. Dan zou ik voor hetzelfde bedrag zeker geen Sitecom gaan nemen.

En inderdaad is het GEEN modem net als Ton2e ook al aangeeft.
Je zult het dus op de Linksys moeten koppelen.

Op zich niet zo heel moeilijk allemaal, het kan ook tot ietwat vertraging leiden. Mij is echter persoonlijk niet de kwaliteit van de draadloze Zyxel bekend. Doch Zyxel kennende als modem ook al van vroeger tijden vermoed ik dat dit ook wel prima zal zijn.

ton2e
Richard schreef:
De Sitecoms liggen mijns inziens eerder in de categorie redelijk.

Ik heb niet de intentie in een eindeloze (en zinloze) discussie te komen over welke merken nu "je van het" en "gort" zijn maar Sitecom produceert gewoon fatsoenlijk spul. Sterker op nagenoeg alles geven ze minimaal 10 jaar garantie! Gewoon probleem dan omruilen.

En veel van de zogeheten "gerenommeerde" merken komen niet verder dan 1 jaartje.

Alle waar is naar zijn geld en het loopt echt niet ver uiteen. (voor de bitneukers gelden andere criteria) bedenk ook dat heel veel uit exact dezelfde fabriek, sterker in een en dezelfde productielijn wordt gemaakt.

Richard
We hoeven ook geen zinloze discussie hierover te voeren. Ik ben ook niet iemand die maar iets roept maar op ervaringen af gaat.

Het spreekt al voor zich dat de Sitecom routers de bekendheid hebben na 1 a 1,5 jaar de geest te geven, vooral de zgn. cable/dslrouters in het goedkope segment van Sitecom.
Kan best dat ze er wat goede tussen hebben zitten tegenwoordig, maar een goede naam hebben ze nog steeds niet opgebouwd.

10 jaar garantie? Da's nieuw voor mij, sinds wanneer?

Anyway, ieder heeft de vrije keuze en zijn eigen mening, als jij ze adviseert mag ik vanuit mijn ervaringsoptiek ook aangeven waarom ik ze niet zou adviseren, toch?

ton2e
Richard schreef:
Het spreekt al voor zich dat de Sitecom routers de bekendheid hebben na 1 a 1,5 jaar de geest te geven, vooral de zgn. cable/dslrouters in het goedkope segment van Sitecom.
Kan best dat ze er wat goede tussen hebben zitten tegenwoordig, maar een goede naam hebben ze nog steeds niet opgebouwd.

Ik vrees dat jij je op sterk verouderde ervaringen baseert welke met name uit de hoek komen van de zelfbenoemde 'experts'.

10 jaar garantie? Da's nieuw voor mij, sinds wanneer?

Al minstens zo'n 5 jaar. Zoals ik zei, baseer je op recente feiten want "verhalen uit't verleden geven geen garantie voor de toekomst". Zie ook http://www.sitecom.com/warranty_page.php.

Anyway, ieder heeft de vrije keuze en zijn eigen mening, als jij ze adviseert mag ik vanuit mijn ervaringsoptiek ook aangeven waarom ik ze niet zou adviseren, toch?

Als je mij niet kwalijk neemt dat ik, vanuit mijn ervaringen, jouw advies wat nuanceer.

Overigens adviseer ik nimmer enig merk. Ik geef slechts een antwoord binnen de context van de vraag. En in dat kader doet de Sitecom wat van hem verwacht mag worden. Bedenk ook even OP is duidelijk een gewone consument die dus normale eisen zal stellen.

Al het spul van Sitecom is probleemloos door het overgrote deel van de consumenten naar volle tevredenheid te gebruiken. En nee, het voldoet absoluut niet aan de eisen van de "knutselaars" die alles willen zelf aanpassen.

Richard
welke met name uit de hoek komen van de zelfbenoemde 'experts'

Nou niet bepaald, ik heb er zat onder handen gehad. En zelfs de winkeliers begonnen ze op een gegeven moment af te raden, zelfs 3 jaar geleden nog!

Het is mooi dat ze al 10 jaar garantie geven, maar ook alleen als je binnen 3 weken na aanschaf registreert, hetgeen velen niet doen.
Ik ben benieuwd hoe de afhandeling is van vage problemen.

Een goede garantie promoveert een produkt echter nog altijd niet tot de kwalificatie "uitstekend".

Als je mij niet kwalijk neemt dat ik, vanuit mijn ervaringen, jouw advies wat nuanceer.

Natuurlijk niet, dag mag je zeker. Ik doe immers hetzelfde en blijf nog altijd bij mijn mening.
Ik ben het wel met je eens dat een en ander wel dicht bij elkaar ligt als je gaat kijken naar Sitecom, SMC, Sweex bijv.
Dan krijg je Belkin, Netgear, Linksys welke in de optiek kwaliteit toch een klein stapje hoger liggen al is het maar omdat ze een betere naam hebben opgebouwd door de jaren heen.
Iets waar Sitecom helaas een slag mis geslagen heeft een aantal jaren geleden inderdaad, hetgeen nog steeds doorwerkt.

En knutselaars die alles zelf willen aanpassen moeten mijns inziens een linux machine als router gaan gebruiken, daar kan dat mee.Wink
Gewijzigd door Richard op 06 april 2008, 03:48

Kareltje538
Nou,bedankt voor jullie reactie,ik had er inderdaad overheen gekeken dat het geen modem/router was....

Voor die paar centen meer kan ik dan beter gebruik maken van de draadloze versie die Telfort aanbied. Iemand daar wel ervaringen mee of is dat in de ogen van de "experts" ook niet zo best ????

Richard
Even ter duidelijkheid, mijns inziens is een Sitecom niet slecht en klopt de kwalificatie "niet zo best" ook niet. Alleen vond ik de kwalificatie "Uitstekend" er niet bij passen.
Wat mij betreft valt hij in de categorie "prima" of "zeer goed" en genoemde andere routers wel in de categorie uitstekend.

V.w.b. de Zyxel kan ik je niet helpen. Ik heb er hier een paar goede verhalen over gelezen, doch heb er zelf geen ervaring mee.

Hopelijk kan een van de gebruikers die een draadloos model hebben je hier meer over vertellen.
Gewijzigd door Richard op 06 april 2008, 18:23

ton2e
Richard schreef:
....... Sitecom ....... kwalificatie "Uitstekend" er niet bij passen.

Ik heb geen kwalificatie in die zin gegeven. Ik heb alleen aangegeven dat het een uitstekend apparaat is net zoals je met elke koffiezetter uitstekend koffie kunt zetten en op de vraag naar de smaak van die koffie zal ik nimmer in gaan want ieder zijn voorkeur. OP komt daar mee aan en er is geen reden van enige significantie om zijn keuze te kwalificeren/relativeren t.o.v. andere merken. Iets waar hij niets eens om vraagt.

Het zal mij een zorg zijn of wie dan ook een specifiek merk als goed, uitstekend, perfect definieert. Voor thuisgebruik is dat volslagen irrelevant.

Hopelijk kan een van de gebruikers die een draadloos model hebben je hier meer over vertellen.

Laten we nu eens eerlijk zijn.

(1) Alle waar is naar zijn geld. (m.n. v.w.b. mogelijkheden)

(2) Echt slechte apparatuur wordt gewoon niet meer gemaakt. (als je tenminste spul koopt wat past bij soort gebruik.

(3) Alle providers hebben hun eigen voorkeur voor een merk. Die voorkeur is absoluut niet gebaseerd op de kwalificatie van dat apparaat maar uitsluitend op de prijs die ze er voor moeten gaan betalen. Dus puur economische motieven.

(4) Alle door een provider uitgedeelde spullen worden massaal gebruikt. Dientengevolge zijn het (prima, uitstekend, perfecte, ....) apparaten want rotzooi kost de provider gewoon teveel werk. Een hoeveelheid werk die absoluut niet gecompenseerd wordt door de (weliswaar uiterst irritante) "verdiensten" van de helpdesk.

(5) Al het bovenstaande is uiteraard afhankelijk van produktiefouten. iets wat zelfs een XS4all kan overkomen met hun extreem duur geprijsde Fritz! modems die ze tegenwoordig uitdelen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom WL-535', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Sitecom WL-183 router achter Zyxel P-2812HNU-F1 ? Eigen netwerk achter het Telfort modem 5 24 november 2012, 19:59
Prestige 2602H-61 + sitecom router aansluiten Eigen netwerk achter het Telfort modem 14 21 augustus 2010, 13:49
Zyxel Telfort modem type 2602R-D1A+sitecom wireless router wl-122 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 15 december 2008, 20:20
Sitecom w-153 achter Zyxel - help?! Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2008, 18:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
Onlinekabelshop