obey-robots.txt
28 Juni 2017, 01:10
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router

ri611791
Betreft UE46ES6540SXXN waarvan de smart hub niet werkt, gisteren kontakt gehad met een van de Samsung medewerkers en het volgende door gesproken. IPV staat op 4, frequentie 2,4 Ghz, DHCP staat ingeschakeld.Provider (Telfort) 'n vraag gesteld om de poorten 445, 443 & 80 op te zetten, antwoord dit kunnen zij niet. Laatste software staat op de TV ook gisteren door u geconfirmeerd. De klacht heb ik reeds eerder gehad en gemeld in oktober 2016.
Martin
Wat kan hier aan gedaan worden, alle overige apparaten werken wel normaal met WiFi? Reactie Samsung, jazeker. Ik zie dat het echt aan je router ligt. Ik heb het ook aan een collega gevraagd en Telfort moet echt die poorten aanpassen, want die blokkeren het signaal van je tv naar de router.
Reactie Telfort: Wij schrijven u naar aanleiding van uw bericht omtrent het aanmelden van uw Samsung TV op uw sitecom router.
Wij willen u bij deze informeren dat aan de hand van de door u opgestuurde documenten tot de volgende conclusie zijn gekomen:
Uw Smart TV verkrijgt geen IP-adres bij het aanmelden op de WiFi verbinding, daar van ons uit de apparatuur al is vervangen en een bekabelde verbinding wel in werking treed, vermoedden wij een defect in de WiFi module van uw televisietoestel.
Ook heeft u zelf ervaren dat uw WiFi verbinding op alle resterende apparaten wel werkzaam is.
U heeft van Samsung de instructie gekregen om poort 445, 443 & 80 open te zetten in uw router. Zoals wij u eerder hebben aangegeven kunnen wij dit niet voor u uitvoeren en u hier geen verdere ondersteuning in bieden.
Dit omdat het een potentiŰle bedreiging kan zijn voor de beveiliging van uw netwerk.
Indien u toch wenst de betreffende poorten open te stellen kunt u het beste een kijkje nemen op het Telfort forum.

WIE KAN DEZE IMPASSE DOORBREKEN?

Lutz
Goeie vraag!

Wat je schrijft is heel cryptisch en ik ben niet helder ziend.

Dus: wat is je confirguratie? Wat is van Telfort gelevert? Wat werkt niet?

ri611791
Korte omschrijving:
Telfort producten:
Glasvezelmodem type 1 (met Coax aansluiting)
Sitecom router (Wi-Fi Gigabit Router N 300)
Decoder AmiNet M540 PVR Set-Top Box

TV Samsung met meest recente software

Op router ook nog SONOS aangesloten.

ALLES heeft normaal gewerkt tot sept/okt 2016.
Sindsdien alleen problemen met WIFi kontakt naar TV, hij vindt de router wel maar kan hiermee geen kontakt maken
Tablet, PC, Mobiel werken draadloos zonder problemen.

Ik hoop dat deze info je helpt het probleem te traceren.

Lutz
Heb je al gekeken of er toevallig vlak voor de problemen begonnen een firmware update van het televisie toestel binnenkwam? Het lijkt erop alsof de Wifi Module van het televisie toestel de bosdoener is. Dit omdat het televisie toestel bedraad aangesloten gewoon werkt. Kan je met de televisie rechtstreeks op internet? Kijk dan of je een krant kan lezen. Dan weet je of dat via Wifi, of alleen via kabel lukt.

Je kan ook Wifi adapters kopen, die hebben Wifi als ingang en een LAN stekker als uitgang.

ri611791
Via de WiFi van de TV is het niet mogelijk direct op Internet te komen. Smart Hub laat alle apps zien maar bij activering volgt de boodschap: Niet aangesloten op netwerk, controleer uw aansluiting.
Als je dit protocol volgt herkent het toestel wel de router Sitecom maar bij het verbinden laat het toestel 'n kruisje zien tussen de verbinding TV en Router.
Incidenteel is het echter wel voorgekomen, meestal tegelijkertijd met 'n update van de Samsung software, dat WiFi wel werkt zoals bedoeld, echter bij afsluiten en 'n volgende poging tot het gebruik van de Smart Hub het weer laat afweten met hetzelfde bericht.
Als je info hebt omtrent WiFi adapters en hoe deze "PROBLEEMLOOS" te plaatsen ben ik zeker ge´nteresseerd.

Dank voor je mee denken.

Lutz
Of het Wifi adapter in het televisie toestel is kapot, of hij is fout geconfigureert. Kan je Wifi op het televisie toestel nog eens opnieuw configureren?

ri611791
Ja ik heb i.o.m. Samsung de DNS van automatisch naar handmatig gezet en 2 codes (8.8.8.8. & 8.8.4.4.) geprobeerd, beide zonder resultaat. ik heb dit ook gemeld aan Samsung en wacht nog op hun reactie.

Lutz
Je moet juist alles op automatisch zetten. Post eens screenshots wat je kan instellen. Gewoonlijks moet je alleen een WLAN kiezen en het wachtwoord kennen.

Staat de DHCP server van het modem / router aan?

Lutz
Gewoonlijks is de standaard instelling bij een router DHCP. Hou dat zo. Herstart eerst glasvezelmodem, en 10minuten later het modem. Sluit de televisie per kabel aan an controlleer of je met de televisie op internet kan komen. Indien het bedraad werkt, probeer het dan per wifi. Indien het niet werkt, geef dan tijdelijk je Wifi netwerk een ander naam. Controlleer de gewijzigde naam met je telefoon. Kan je deze gewijzigde naam op de televisie vinden?

Met al deze tests kunnen wij achterhalen, wat de boosdiener is. Dat betekent niet dat je het probleem kan verhelpen!

ri611791
Dank je voor je advies, ik zet het alleen even in de ijskast i.v.m. 'n korte vakantie.
8 mei kom ik terug en dan zien we verder.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
sp code samsung m150 postbank Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 4 24 oktober 2015, 17:29
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| DutchFlash00:18:12
| SimOnly12:16:07
| MakeMyDay 1 dag
| Lutz 1 dag
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet