obey-robots.txt
20 Januari 2017, 10:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort

erwin
In de periode 1-10 december 2016 heeft Telfort een update uitgevoerd op zijn systemen waardoor het niet meer mogelijk is vast te bellen met de FritzBox 7490.
De persoon bij de Telfort helpdesk meldde dat hij mij niet verder kon helpen (wilde ook niet vertellen wat er precies veranderd was) en dat het standaard modem de enige optie is.

Ik heb FritzBox gevraagd of zij op de hoogte waren en of er een fix komt.

Heeft iemand al een oplossing?

Lutz
Dus internet werkt nog, maar bellen niet meer? In een zuster forum las ik erover:

indien mensen hun SIP gegevens laten rondslingeren dan moet de provider de belkosten zelf dragen. Erom worden die gegevens niet meer verstrekt en zorgt de provider ervoor, dat een ander modem met deze Sip gegevens niet meer kan werken.

Zit je al op het nieuwe netwerk?

erwin
Het komt inderdaad doordat ik op het nieuwe netwerk zit.
Via het Forum van Telfort.nl is ook een boel duidelijk geworden.
Met name dat Telfort de wet overtreed.

Enkele stukken uit stb-2016-524:

In de “Nota van toelichting” staat het volgende:
4. Toegang
Deze toegangsverplichting ziet op het in gebruik nemen van en het gebruik van eindapparatuur op een openbaar telecommunicatienetwerk. In het kader van deze verplichting mogen door een aanbieder van een openbaar telecommunicatienetwerk geen belemmeringen worden opgeworpen voor het afnemen van diensten door eindgebruikers met gebruik van eindapparaten die zijn geleverd door derde partijen.

De toegangsverplichting heeft een ruimere werking dan het fysiek kunnen aansluiten van eindapparaten. Zo zullen, al dan niet op verzoek van de eindgebruiker, ook technische en administratieve parameters voor zover deze niet vallen onder de in artikel 2 genoemde technische specificaties, aan de eindgebruiker bekend moeten worden gemaakt. Dit geldt bijvoorbeeld voor gegevens om instellingen van eindapparaten te kunnen inzien of beheren, zoals gebruikersnamen en wachtwoorden, indien dat nodig is om andere eindapparaten direct of indirect aan te kunnen sluiten op een door een telecomaanbieder geleverd eindapparaat. Waar nodig zal de aanbieder ook zelf handelingen moeten verrichten om eindapparaten die toegang te verlenen. Daar kan het mede gaan om het verlenen van beveiligde toegang tot een netwerk via het gebruik van hardware-identifiers van eindapparaten.

De informatie over de hier bedoelde parameters en wijzigingen daarin moeten tijdig worden verstrekt aan alle eindgebruikers. In het geval van nieuwe gebruikers moet deze informatie uiterlijk worden verstrekt op het moment dat de dienstverlening aanvangt. In het geval van tussentijdse wijzigingen moet het voor bestaande gebruikers mogelijk zijn de relevante instellingen in de eindapparaten aan te passen en daarbij te voorkomen dat eindapparaten (tijdelijk) niet functioneren.

Indien een aanbieder van een openbaar telecommunicatienetwerk bepaalde functionaliteit van een eindapparaat beheert ten behoeve van de toegang tot zijn netwerk waardoor de gebruiker van het eindapparaat geen of verminderde controle heeft over het bijwerken van deze programmatuur, dient die aanbieder dan ook in beginsel maatregelen te treffen waardoor de beschikbaarheid daarvan voor die gebruiker niet in het geding komt.

Kortom, ik ben nu bezig met stukje tekst richting Telfort.

Lutz
Al een antwoord gekregen?

erwin
Ik heb mijzelf een boel irritatie en werk verder bespaard en heb mijn vaste telefoonnummer via een portering bij CheapConnect ondergebracht.
Uitgaand bellen binnen dag geregeld / gebeld worden 10 dagen.
Het is voor mij belangrijker om weer te kunnen bellen / gebeld worden dan na een lange tijd wellicht gelijk te krijgen.
Uiteraard wel na de portering vast bellen opzeggen / onderhandelen over nieuw contract (optie: anders helemaal weg bij Telfort).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 4 13 januari 2017, 20:57
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:25:28
| Lutz14:46:32
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv