obey-robots.txt
16 Oktober 2018, 01:58
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Modem P-2601HN en een Synolgy NAS

willemBat
Hi,

Ik heb een Zyxel P-2601HN modem/router met daarachter een Acces Point TP-Link TL-WR841ND. De NAS zit rechtstreeks op de Zyxel dmv een UTP kabel. Vanuit de Zyxel gaat een UTP kabel naar het Acces Point op zolder.

Ik gebruik een Acces Point omdat ik boven geen Wifi heb vanuit de Zyxel.

Ik heb overal toegang tot mijn NAS, ook via Wifi behalve, via mijn pc die verbonden is met een UTP kabel op het Acces Point. Zonder Acces point werkt alles wel.

Ik op het AP de DHCP uitgeschakeld en er is geen IP conflict. Wat gaat er fout?

SimOnly
Het probleem lijkt het ip conflict te zijn. Dit word veroorzaakt doordat er 2 apparaten ip adressen uitdelen en dit niet met elkaar overleggen.

Kun je op de AP de ip range instellen? Zo ja reserveer dan b.v 10 ipadressen voor uitgifte door dhcp vanaf 10. Dus b.v. 192.168.x.10 - 192.168.x.20

Of pak juist de laatste ip adressen uit de range; 192.168.x.240 - 192.168.x.250

Kijk voor x in je zyxel maar ook in je AP in welke range die zit.
Stel je AP in op dezelfde range als de zyxel.
Zorg dat je gateway van de AP niet 192.168.x.1 krijgt maar 192.168.x.2. Anders krijg je weer conflicten.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

willemBat
Ben al weer een paar uur bezig maar helaas krijg het niet werkend. grrr

Zyxel:

Lan ip setup 192.168.1.254 DHCP Enabled
IP Addressing Value 192.168.1.33 poolsize 32

TP-Link

IP address 192.168.1.60
Default Gateway 192.168.1.254
DHCP disabled IP start 192.168.0.100 IP end 192.168.0.199

Ik heb DHCP disabled maar kan in DCHP settings niet veranderen want krijg iedere keer een fout melding. Ik heb in LAN staan het ip adres 192.168.0.1

AP geprobeerd een IP-adres in de range van de Zyxel maar buiten zijn DHCP-range dus 192.168.1.70 maar ook geen resultaat.

Bedankt voor je hulp en ik geef het niet op

SimOnly
Zowel je zyxel als je tp link hebben 192.168.1.254 als gateway, dat gaat mis.

Je hebt een lan kabel van de zyxel op de tp link aangesloten.
Heb je de WAN aanluiting hiervoor gebruikt?

Dat kan wel maar geeft een hoop configuratie problemen.
Steek de lan kabel vanaf de zyxel in een LAN poort van de tp link.
Op deze manier gebruik je de tp link als switch. Zet in de tp link de dhcp UIT. Nu verzorgt de zyxel alle uitgifte van ip adressen.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

willemBat
ga ik gelijk morgen proberen. Klopt heb 1 x utp in Wan en 1x in Lan dus gewoon allebei in Lan. Laat weten of het werkt.

willemBat
Ik kon niet wachten tot morgen dus in de tp-link DHCP uitgezet. De lan kabel vanuit de Zyxel en PC in de TP-link lan poorten dus geen Wan gebruikt en werken als een trein incl Wifi CheerCheerCheerThumbs UpThumbs Up.

Kan alleen nu niet meer TP-link benaderen maar dan haal ik de kabel er wel even uit. NAS gewoon beschikbaar eindelijk alles werkt zoals ik het voor ogen had.

Duizendmaal dank voor je reactie en het investeren van een stukje vrije tijd in mijn probleem.

SimOnly
Graag gedaan. Vertel het verder.
SimOnly

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem P-2601HN en een Synolgy NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Instellen van port in nw modem Eperium Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:38
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Christiaan 1 dag