obey-robots.txt
18 Juli 2018, 09:01
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheidsproblemen? Meld ze hier!!

Puma
Aantal topics over snelheden zijn belachelijk veel en voegen weinig toe aan het forum!

Iedereen mag hier zijn of haar "klacht" neerleggen! Denk echter aan de volgende dingen, alvorens je dat doet!

1: Wat zegt Telfort snelheidscheck?
2: Wat voor kabels heb je gebruikt?
3: Zitten er andere aftakkingen op de lijn?
4: Wat is de afstand naar de centrale?
5: Welk netwerk zit ik?
6: Type modem?
7: Type verbinding (WIFI of bekabeld)?
8: Waar test je de verbinding?

Sommige dingen kun je direct zien aan de waardes van het modem, zoals.
Verschillende dB waardes van upstream en downstream. Die 2 waardes moeten of hetzelfde zijn of weinig van elkaar verschillen!
Zit er meer dan 3 dB tussen? Probleem met bekabeling!

Zit je op een ADSL1 centrale? Dan kun je nooit meer dan 8 Mbit halen! Ook al woon je in de centrale!

Gebruik geen lange platte telefoon snoeren om je modem te verbinden! Dit geeft veel storing en een lagere intrainwaarde (minder snelheid).

Welk modem gebruik je? Zyxel van Telfort of een ander merk?
Het Zyxel modem traint namelijk het beste in van alle merken op de markt!

Wat voor een verbinding gebruik je? WIFI is een slechte methode om je snelheid te meten! Gebruik een bekabelde verbinding om je snelheid te meten!

Waar test je de snelheid? www.speedtest.nl is absoluut niet geschikt!!!
speedtest.bbned.nl of speedtest.quicknet.nl
Download daar het 100 MB bestand!!!!!!

Tip: Gebruik TCP Optimizer om jouw verbinding te optimaliseren! Dit helpt vooral bij WIFI verbindingen! Klik hier om TCP optimizer te downloaden.

Alles al geprobeerd en nog steeds een klacht? Meld het dan hieronder!

Nietes
Misschien een optie om proxy.tiscali.nl:8080 te gebruiken ???

Nietes
Mooi dat je de modem en rest binnen hebt. Probleem van jou ligt in de centrale denk ik gezien de meeste klachten gaan over mensen die op een ADSL2/+ centrale zitten. Is weinig aan te doen op het moment denk. Speedtest klopt niet helemaal

hondengek
Om de omrekening van de diverse meeteenheden gemakkelijk en heel inzichtelijk te maken: http://www.unit-conversion.info/computer.html

Puma
richycorny schreef:
heb zelf ADSL2PLUS in mijn modem staan met 16220 down en 1031 up en zit volgens dsl statistiek 1,6 km van de centrale
bij speedtest.net zit aan de 6800 kbps....dat is te weinig ...rara hoe komt dat
modem staat 0 cm van het israpunt af met een kabel van een meter.

was met mijn modem bezig in te stellen en de draaitjes in het isra punt te duwen....gaat ineen het binnenwerk waar die stekker in moet los...ja in het israpunt type 2
nu zit de kabel erwel in..maar denk zelf dat hij daarom maar 6800kbps aan geeft ipv 16220

wat moet ik nu?Angry

Wat heb ik nou neergezet? speedtest.nl is niet betrouwbaar!

probeer eens http://speedtest.... Pak daar vervolgens het 100MB bestand (ipv op speedtest te klikken).

16 Mbit intrainwaarde. Deel dat door 10 om een realistisch beeld te krijgen van wat je daadwerkelijk kunt halen. Dus ongeveer 1600KB/s

Dylan
snelheidscheck telfort: 19,5mb.
gewone internet kabels een half jaar oud.
nee.
hoe kun je dat weten?? volgens bbned bedraagt de afstand tot de wijkcentrale 1149 meter.
telfort.
draadloze zyxel modem.
bekabeld.
de kamer naast de modem. 7 meter afstand van modem.
de intrain waarde zijn 11852 kbps / 1031 kbps
ik download met 1240kB/s

ik vind dit toch wat aan de lage kant en om dingen nog erger te maken ik kan niet altijd met 1240kB/s downloaden. vaak zit het rond de 400kB/s. en nee dat komt niet door de servers want ik haal die testbestanden dan ook met die snelheid binnen. dus weet iemand hoe ik dit kan verbeteren?
Gewijzigd door Dylan op 16 maart 2008, 14:38

Nietes
Volgens mij haal je 2 sites door elkaar. De meeste hebben het over speedtest.net ipv speedtest.nl waar jij het over hebt. Die laatste is inderdaad beter, even een account aanmaken, provider kiezen en klaar

kaart
19Mb

de kabel die erbij zaten Grin

nope niet dat ik weet

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1414 meter

telfort

ZyXEL P-2602R-D1A

kabeltjes

speedtest.bbned.nl +/- 775.86 KB/sec
speedtest.quicknet.nl +/- 800 KB/sec

ik snap er echt de ballen van, denk dat ik inmiddels alles heb geprobeerd, wat ik zou kunnen bedenken, voor gisterenavond was alles nog "goed".
er werden lekkere snelheden gehaald, gisteravond begon mijn verbinding te klapperen, steeds maar aan en uit, en nu sinds vanmorgen is naar mijn idee de verbinding echt zwaar waardeloosFrown,
iemand een idee?
Gewijzigd door kaart op 22 maart 2008, 12:13

Nietes
MisterSenseo schreef:
Nee hoor,ik heb het echt over Speedtest.nl.................speedtest.net is aardig met die metertjes,maar ik hou het lekker bij www.speedtest.nl
Inderdaad accountje aanmaken en ermee inloggen geeft echt een accurate snelheid aan die flink in de buurt van de werkelijkheid komt,alleen de meesten weten niet dat je met een account wel de goeie snelheid terugkrijgt
Grin:pGrin

Zag toch veel plaatjes van speedtest.net Grin

Puma
kaart schreef:
19Mb

de kabel die erbij zaten Grin

nope niet dat ik weet

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1414 meter

telfort

ZyXEL P-2602R-D1A

kabeltjes

speedtest.bbned.nl +/- 775.86 KB/sec
speedtest.quicknet.nl +/- 800 KB/sec

ik snap er echt de ballen van, denk dat ik inmiddels alles heb geprobeerd, wat ik zou kunnen bedenken, voor gisterenavond was alles nog "goed".
er werden lekkere snelheden gehaald, gisteravond begon mijn verbinding te klapperen, steeds maar aan en uit, en nu sinds vanmorgen is naar mijn idee de verbinding echt zwaar waardeloosFrown,
iemand een idee?

Hoe hoog traint jouw modem in? Want volgens mij zit je op het KPN netwerk en die gaat tot 8 Mbit.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsproblemen? Meld ze hier!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoi Hier mijn reactie over telfort internet Algemeen 6 10 december 2007, 17:37
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:16:22
| jbasomers 1 dag