obey-robots.txt
19 November 2018, 14:12
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

T4 abonnement, minder snelheid voor je geld

MD
Dag gebruikers,

Ik heb een T4 abonnement met vast bellen, ooit afgesloten bij Tiscali.
Nu zie ik dat dit abonnement niet meer bestaat en er minimale snelheden zijn van 8 mb bij alleen een internet abonnement en zelfs 30 mb bij een internet en bellen abonnement.
Ik betaal hetzelfde maar krijg veel minder snelheid.
Is dat wel eerlijk?

Met vr groet,
MD

Franzki
Telfort houdt zich gewoon aan het contract dat je destijds met Tiscali hebt afgesloten, dit wordt maandelijks verlengd.

Overigens kun je als bestaande abonnee nadat je vaste contractperiode voorbij is, een nieuw jaarcontract afsluiten tegen de nieuwe Telfort-voorwaarden.

MD
Telfort houdt zich aan het contract, maar als het product T4 niet meer bestaat, is het contract dan nog wel geldig?

Franzki
T4 bestaat niet meer als product voor nieuwe klanten... maar wel als product voor bestaande klanten.

Telfort mag jou niet zomaar ongevraagd overzetten naar een nieuwe abonnementsvorm met nieuwe voorwaarden.

EdP
Wel een beetje opmerkelijk dat je er nu pas achter lijkt te komen dat Telfort nu andere abonnementen aanbiedt, de oude Tiscali abonnementen worden al een jaar of 5 niet meer aangeboden voor nieuwe contracten.

Uiteraard blijven bestaande contracten wel rechtsgeldig.

Franzki heeft je ook al uitgelegd wat je kunt doen. Er staat je niets in de weg om een andere abonnementsvorm te kiezen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

MD
Maar vinden jullie het als consument zelf ook niet, hoe zal ik het noemen, wat onsympathiek misschien dat Telfort een jarenlang trouwe consument laat surfen op een veel lagere snelheid dan een nieuwe consument die hetzelfde maandbedrag betaald?
Gewijzigd door MD op 05 mei 2013, 20:16

Franzki
Natuurlijk is het vervelend als je jarenlang teveel betaalt voor een dienst omdat deze inmiddels goedkoper of met een hogere snelheid wordt aangeboden bij nieuwe abonnementen.

Maar het is geen geheim dat nieuwe Telfort abonnementen sneller en goedkoper zijn, dat zie je op de TV-reclame en op de Telfort website. Daar heb je als consument zelf ook een taak in door jezelf op de hoogte te stellen.

MD
De nieuwe dienst is niet goedkoper, anders had ik het wel gedaan. Het scheelt iets minder dan 2 euro per maand, maar of dat verschil nou die 4 mb rechtvaardigt ten opzichte van de 8 mb, daar bestaat mijn twijfel dus over. Ik stap niet over omdat ik vast bellen toentertijd tegen 10 euro heb kunnen afsluiten.

Franzki
Ik stap niet over omdat ik vast bellen toentertijd tegen 10 euro heb kunnen afsluiten.

Vreemd dat je dan niet overstapt naar een nieuw abonnement... als bestaande Vastbellen-abonnee kun je Vastbellen meenemen tegen de oude voorwaarden maar tegen het tarief van 5 euro i.p.v. 10 euro.

Los daarvan begrijp ik de discussie niet meer helemaal... eerst heb je een opmerking dat je maar 4Mbps haalt als bestaande abonnee... vervolgens geef je aan dat je niet naar 8Mbps wilt omdat dat duurder is.

MD
De discussie begon met de vraag of het wel "sympathiek" is om bestaande klanten bijna net zo veel te laten betalen voor een snelheid die niet meer als minimum geldt: ofwel, standaard geldt nu een twee keer hogere snelheid. Maar die standaard gaat niet automatisch voor bestaande klanten gelden die toch bijna hetzelfde maandbedrag betalen. De snelheid zou Telfort voor bestaande klanten ook bijvoorbeeld uit sympathie kunnen opwaarderen zonder eerst aan voorwaarden te moeten voldoen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'T4 abonnement, minder snelheid voor je geld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Unlock code voor sony ercsson J120i Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 13 mei 2013, 22:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden