obey-robots.txt
17 December 2018, 18:07
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Via Telfort internet een eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc
 Onderwerp afdrukken

Voipbuster gebruiken met Telfort en zyxcel modem P-2812HNU-F1 en Siems Gigaset box N3000A IP

mcveen
Na acht jaar probleemloos gebruik Telfort met een externe box van Siemens waarin mijn eigen Voipbuster heb/had ik mijn eigen voipbuster telefoonnummer kunnen gebruiken.
Die eigennummers heb ik nodig daar ik die ook soms in het buitenland gebruik.Staan dan op computer en/of smartfoon

Nu had ik een brief om de download snelheid te verhogen voor een gunstige prijs.
Een week na de aanvraag kon ik niet meer gebeld worden, wel ging de telefoon over maar de opname toets reageerde niet meer.

Eerst een nieuwe Siemens box gekocht, want het zal wel aan je eigen apparatuur liggen denk je.
Werkte niet.
Contact diverse malen met de TD. Toen gewacht op het nieuwe modem en geinstalleerd, dan zal het probleem opgelost zijn werd verteld.
Ook werd gezegd dat ik voipbuster in dat modem mag configureren, werkt niet. Staat nu ook in modem geconfigureerd maar niet (meer) het toestel kabeltje in modem.

Nu werk ik met een nieuw Zyxcel P-2812HNU-F1 en een Siems Gigaset box N3000A IP voor analoge telefoon.
Soms werkt het inbellen en andere keer werkt het weer niet.
Als ik de Siemens box loskoppel van stroom en UTP kabel en later weer aansluit werkt het weer. (hoelang ????? je checkt het niet constant zelf)
Ook kan het gebeuren dat als je mijn Voipbuster nummer belt en de andere kant hangt op blijft mijn telefoon door bellen.

Weet iemand raad.

Ik heb Telfort wel gevraagd om volgende week maar geen VDSL signaal op mijn lijn te zetten. Wa ook weer moeilijk voor hen was . Want order is order en al doorgezet. Nu zal een medewerker(na 50 minuten wachten en doorverbonden woren) het wel in orde mken, dus ???????

Hulp een moedeloze gebruiker.

EdP
ADSL of VDSL heeft niks te maken met je telefonie-probleem. Het verhaal is me niet geheel duidelijk, maar ik vermoed dat je de instellingen ofwel niet juist hebt ingevoerd, ofwel op teveel plekken tegelijk.

In mijn eigen modem (heb er verschillende gehad) kan ik probleemloos bellen met Voipbuster. Met een IP telefoon werkt het net even anders, dan kun je ervoor kiezen om Voipbuster juist niet in het modem in te stellen, maar in de IP telefoon. Check de handleiding nog een keertje en gooi de Voipbuster account uit je modem, óf laat 'm daar in staan en gebruik je telefoon als een analoog toestel.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

mcveen
Ik heb inmiddels TOCH vdsl ne alles is blijven werken. Direct een analoog toestel op het modem aangesloten.
Hoe kun je dit onderwerp sluiten met opgelost ?

EdP
Mooi zo, geniet ervan.
Sluiten hoeft niet (kun je ook niet zelf).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voipbuster gebruiken met Telfort en zyxcel modem P-2812HNU-F1 en Siems Gigaset box N3000A IP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden