obey-robots.txt
24 Februari 2018, 15:08
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Telfort? Post hier je Telfort klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

HELP!! FOUT TELFORT, opzegging niet door mij gedaan, moeilijk te annuleren HELP!!

MakeMyDay
Hallo allemaal,

Ik kreeg onlangs op 28-11-2012 het volgende bericht van Telfort:

Hierbij bevestigen wij de opzegging van uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder de gebruikersnaam 'gebruiker@telfort.nl'.
Wij vinden het jammer dat u niet langer gebruik wilt maken van onze diensten.
Wij hopen u in de toekomst opnieuw als klant te kunnen verwelkomen.

Uw internetaansluiting wordt beŽindigd per 10-DEC-12.
Vanaf dat moment kunt u geen gebruik meer maken van de internet diensten van Telfort.
Maakt u ook gebruik van Telfort vast bellen en/of Interactieve TV? Deze diensten worden ook beŽindigd.
U ontvangt binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging van uw opzegging.

Echter!!! ik heb zelf nooit mijn Telfort abbonement opgezegd en wil dit ook niet!!

Ik heb dit via email laten weten aan de Telfort klantenservice, want tijdens het bellen naar de Telfort klantenservice moet je via het kiezen van de nummers 1,2 of 3 aangeven waar je voor belt,
echter met welke telefoon ik ook belde ik kreeg steeds te horen: "uw keuze is niet juist ontvangen", dus ik kwam niet verder en kreeg het volgende antwoord terug:

Op 29-11-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Bedankt voor uw bericht. In uw bericht geeft u aan een opzegging van Telfort te hebben gehad.

Iemand (waarschijnlijk een medebewoner) heeft internet aangevraagd op uw adres. Deze heeft bij de aanvraag aangegeven de enige bewoner te zijn op dit adres. Op dat moment zijn wij verplicht de lijn vrij te geven. Wij kunnen deze opzegging niet tegengaan. U heeft de mogelijkheid om deze lijn opnieuw aan te vragen via onze afdeling Sales of via internet. Let u daarbij wel op dat u niet aanvraagt als enige bewoner.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geÔnformeerd.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

Waarop ik toen weer geantwoord heb met het volgende bericht:

Hallo,

In antwoord op uw retourmail zoals hieronder beschreven:

Ik woon op een recreatieterrein samen met honderden andere mensen op hetzelfde adres van dat recreatieterrein, daarom ook dat ik een toevoeging heb aan mijn adres n.l. .......

Gaat u mij nou vertellen:
Dat als iemand anders die ik totaal niet ken en ook niets met mij te maken heeft, maar toevallig op hetzelfde recreatieterrein woont en een telfort abbonement aanvraagd,
dat dan een willekeurig ander persoon mijn huidige bestaande telfort abbonement krijgt, omdat hij liegt dat hij hier alleen woont, terwijl hier aantoonbaar honderden mensen wonen?

U stelt in uw retourmail:

"Iemand (waarschijnlijk een medebewoner) heeft internet aangevraagd op uw adres.
Deze heeft bij de aanvraag aangegeven de enige bewoner te zijn op dit adres.
Op dat moment zijn wij verplicht de lijn vrij te geven. Wij kunnen deze opzegging niet tegengaan."

Echter die andere persoon heeft dit dus verkeerd aangegeven er wonen honderden mensen op dit adres,
het is namelijk een recreatieterrein.
En de aanvraag wordt hiermede dus een foutieve aanvraag, n.l. die persoon die de aanvraag doet geeft foute informatie over het alleen wonen,
en daarmee vervalt ook uw verplichting om de lijn vrij te geven.
En kunt u wel degelijk de opzegging tegengaan.

U hoeft ook niet "de lijn" welke dan blijkbaar mijn huidige lijn is, vrij te geven, want er staat een hele mooie grote verdelerkast op dit adres langs de openbare weg
van waar uit wel honderden lijnen naar ditzelfde adres lopen.

Dat adres waaronder die andere persoon, door u aangeduid als iemand, is dat dan ook exact ........?
Ofwel met de toevoeging .....?
Dat zijn mijn gegevens en dan heeft die andere persoon foutieve gegevens opgegeven.

Misschien moet nog eens beter naar de Canvas gegevens van de KPN kijken ik denk dat dan het een en ander ook wel wat duidelijker wordt.
En dan voornamelijk dat hier voldoende lijnen lopen om te gebruiken op dit adres en en dat het hier om een recreatieterrein gaat waar dus meerdere mensen op een en hetzelfde adres wonen.

M.a.w. omdat er een bug in uw administratieve systeem zit, waardoor uw systeem het blijkbaar niet aankan dat er meerdere mensen op eenzelfde straatadres wonen,
zoals bijvoorbeeld in mijn geval, op een recreatieterrein.
Dat u dan een bestaande vaste Telfortklant (de huidige gebruiker) zonder meer afsluit en zijn reeds jaren in gebruik zijnde lijn inclusief bestaande Telfort abbonement voor internet en telefonie
eenzijdig, zonder toestemming van die telfortgebruiker, opzegt en zonder pardon aan een nieuwe klant geeft, die liegt over de omstandigheden van de aanvraag?

Mij (de huidige gebruiker) daarmee opzadelt met verlies van huidige internet en telefoon gebruik, het opnieuw moeten aanvragen van internet en telefonie,
met de daarbij gepaard gaande wachtlijst en kosten die daaraan verbonden zijn.

Niemand kan op dit adres als enige wonen, het is een recreatieterrein waar honderden mensen op wonen, samen op hetzelfde adres van het recreatieterrein.
Vandaar ook de vele toevoegingen op dit adres zoals mijn toevoeging ......

Dat lijkt me als gerenomeerd bedrijf zijnde toch niet.

Ik denk ook niet dat het TELFORT en hun naam goed zal doen als dit soort praktijken naar buiten toe openbaar worden gemaakt in programma's als Kassa, Radar en Kanniewaarzijn.
En ik denk dat alle 3 deze programmamakers het een mooi voorbeeld vinden van hoe sommige bedrijven blijkbaar denken met hun bestaande klanten te kunnen kunnen omgaan.
Zelf zal ik hierover ook maar eens contact gaan opnemen met uw sales afdeling, die hier ook niet op zal zitten te wachten.
Ikzelf zit daar eigenlijk ook niet op te wachten.........

Nogmaals ik heb geen opzegging aangevraagd van mijn Telfort abbonnement en wil ook graag mijn bestaande Telfort abbonement gewoon blijven gebruiken.
Ik ben al jarenlang een tevreden gebruiker van de telfort diensten en heb zelfs meerdere leden van mijn familie overgehaald telfort te gaan gebruiken vanwege de goede bevindingen
met zowel telefonie als inernetgebruik.

Er van uitgaande dat u met mijn uitleg en daarmee de huidige situatie begrijpt, en het met mij eens bent, dat dit toch echt een heel andere situatie is dan u zelf beschrijft in uw retourmail zoals hieronder.
Neem ik aan, dat u alsnog de opzegging, die nooit door mij gedaan is, annuleerd.

Van de door u genomen acties had ik graag ook z.s.m een bevestiging via email.

Met vriendelijke groet,

Telfort gebruiker

Mijn vraag aan jullie hier is:

Als er iemand is die mij kan helpen in deze, en/of informatie heeft die mij kan helpen dit op te lossen, dan hoor ik dat graag.

In het verleden ben ik hier via dit forum ook goed geholpen door mensen die bij betreffende firma Telfort werkten en ook door iemand die bij KPN werkte,
daarvoor nogmaals mijn dank.

HELP!!

Met vriendelijke groet,

MakeMyDay!!

SimOnly
Ik heb een direct lijntje naar kanniewaarzijn, als je wilt attendeer ik ze op jouw verhaal.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

MakeMyDay
Hoi,

Ik heb via het eigen telfort forum het volgende antwoord gekregen:

"Hoe raar dit ook klinkt, dit is zo bij alle providers. Dit zijn afspraken die onderling gemaakt zijn door providers, waarom? Om de volgende reden. Zonder de regeling omtrent enige bewoners verklaring kan ik een heel goedkoop abonnement nemen en wanneer ik verhuis deze gewoon door laten lopen op mn oude adres waardoor nieuwe bewoners nooit internet via ADSL kunnen nemen. Met een enige bewoners verklaring kunnen deze nieuwe bewoners alsnog de lijn vrij krijgen.

Echter deze constructie loopt fout wanneer in uw geval of woningen met toevoegingen dit ervoor zorgt dat automatisch uw abonnement wordt stop gezet. In uw geval is het zaak om telefonisch contact te leggen
Als de annulering al is afgerond kan er niets meergedaan worden dan een nieuwe aanvraag te doen wat 3-5 weken lever proces oplevert."

M.a.w. er is blijkbaar niets anders aan te doen voor mij dan opnieuw een lijn aan te vragen, zucht!!

ik zal wel even informeren bij de provider of ik nu moet aangeven er wel of niet alleen te wonen, dit voor de toekomst.

Het is dus blijkbaar de normale wetgeving en daarmee de normale gang van zaken onderling tussen de providers om zichzelf te beschermen en de klant kan de ........ krijgen.

Ik houd je aanbod in gedachten maar ik zal er niets mee opschieten in deze.

Bedankt en groet,

MakeMyDay!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HELP!! FOUT TELFORT, opzegging niet door mij gedaan, moeilijk te annuleren HELP!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:33:09
Steun ons
Voordeelcode: happy2018 I-Telligent Usenet