obey-robots.txt
24 September 2018, 06:13
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Draytek vigor 2710Vn annex A

Dabobske
Hoi,

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe modem van Telfort, de Zyxel P2812. Daarvoor had ik de draytek 2710Vn. Nu heeft die Zyxel niet zo'n goed wifi bereik en wilde ik die draytek weer gaan gebruiken aangezien die een veel groter wifi bereik heeft. Ik krijg de draytek nu echter totaal niet meer aan het werken. Volgens draytek zou ik bij Internet Access >> MPoA (RFC1483/2684) moeten selecteren met multi pvc channel op 1 echter kan ik hier alleen channel 2 seleteren en verder niets. Het lampje van de dsl blijft maar flikkeren. Heb de vraag ook uitstaan bij de helpdesk van Draytek echter levert dit tot nu toe ook nog niks op. Kan iemand mij misschien nogmaals stap voor stap uitleggen hoe ik die draytek aan het werk krijg zodat ik een internet verbinding tot stand kan brengen want ik snap er bijna niks meer van. Weet niet waar ik de fout in ga. Volgens draytek zou ik ook de internet gebruikersnaam en internet wachtwoord van telfort niet nodig hebben, kan mij echter nog herinneren van vroeger dat ik deze toch echt heb moeten opgeven. Hopelijk kan iemand mij verder helpen en stap voor stap uitleggen wat ik waar moet instellen. Alvast bedankt.

EdP
"Helaas", ik denk dat je bent overgezet op VDSL en daarom de P2812 hebt ontvangen. Je Draytek modem is niet gebouwd voor VDSL, alleen maar voor ADSL.

Overigens zou je de Draytek evt. nog wel als een switch & accesspoint kunnen instellen voor een groter draadloos bereik. Het beste is om 'm dan met een draad aan te sluiten op het modem (via een LAN port) en de draadloze instellingen exact gelijk te maken aan die van de P2812 (of omgekeerd die van de P2812 gelijk te maken aan die van de Draytek).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek vigor 2710Vn annex A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Draytek 2750Vn Telfort met eigen modem/router 1 04 december 2012, 21:26
Sweex Annex A/B wireless modem/rout: geen internet Hardware instellingen 7 12 juli 2011, 11:19
Draytek 2750vn VDSL2 werkt niet Telfort met eigen modem/router 7 26 mei 2011, 00:48
Draytek 2710 vn annex-a Telfort met eigen modem/router 2 11 april 2010, 18:04
Omschakelen van Annex b naar Annex A. Helpdesk 7 25 september 2009, 01:25
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly21:30:57