obey-robots.txt
13 December 2018, 02:47
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel 2602R-D1A + Belkin N+ Router

Tijmus
Vorige week viel plotseling het internet hier uit (knipperend oranje modem+internet lampje op de Belkin router; ledjes op de Zyxel modem allemaal netjes groen ). Setup was simpelweg Zyxel in bridge-mode en belkin als router (zyxel-belkin dus via wan-poort). Om een en ander weer werkend te krijgen heb ik de volgende dingen geprobeerd:

• Stekkers erin en eruit --> knipperende oranje lampjes
  • Hard reset van beide apparaten, Zyxel weer in bridge mode --> knipperende oranje lampjes
  • Volgen van de standaard how-to, dus Zyxel hard reset, Belkin in access point mode met ip 192.168.1.1 (Zyxel-Belkin via lan-poort) --> knipperende oranje lampjes
  • Alternatieve methode, dus routing/dhcp op Zyxel uit, met NAT forwarding naar Belkin WAN-ip 192.168.1.1 (Zyxel-Belkin via wan-poort) --> modem lampje blauw, internet lampje knipperend blauw
  • Rechtstreeks van laptop naar Zyxel --> internet werkt, hierdoor begin ik de Belkin te verdenken
  • Zelfde methode als 3. (standaard how-to), maar nu met een Zyxel nwa570n access point die ik nog had liggen --> knipperende oranje lampjes, 2 access points die niet werken is wel heel toevallig; misschien toch de modem?

Paar dingen die ik verder niet helemaal snap:
  • In de access point setups kreeg ik wel internet door bedraad van de laptop naar de access point te gaan, maar niet via draadloos
  • Ik kom niet bedraad in de setup-interface van de access points (niet via dhcp, noch via manual ip in dezelfde range met juiste gateway. Krijg ook een onbekend netwerk melding in netwerkbeheer), maar wel weer via de draadloze verbinding Frown. Dit zou ook nog mijn lan-kaart verdacht kunnen maken, maar rechtstreeks naar het modem zie ik geen enkel probleem.

Al met al verdenk ik de router het meest, maar ik vind het wel heel toevallig dat het andere access point (die voorheen gewerkt heeft in dezelfde setup en nu al een tijdje op de plank ligt) ook niet werkt. Al het switch werk op de Belkin router lijkt te werken (prik ik mijn NAS en mediaplayer in de lan poorten erbij, dan kan ik gewoon media streamen en bovendien kan ik dus bedraad via het access point wel internetten), alleen pikken ze het internet in de lan-poort niet op.

Enig idee wat hier mis kan zijn? Ik begrijp er echt geen reet meer van iig Frown.

Tijmus
Opgelost. Router Defect En Access Point Werkte Weer Na Een Firmware Flash.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel 2602R-D1A + Belkin N+ Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden