obey-robots.txt
21 Juli 2018, 00:07
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Modem P-2601HN-F1 loopt meerdere malen per dag vast

bigsurf
Sinds kort (afgelopen maandag) heb ik het Internet Standaard abonnement van Telfort. Ik had al het 'gewone' internet van Telfort (nooit problemen mee gehad) maar kreeg een aanbieding 6 maanden voor 15 euro plus een nieuw modem met Wifi ingebouwd (had voorheen een los access-point). Ik heb twee dagen doorgedraaid op mijn oude modem, alles werkte prima. Dinsdagavond het nieuwe modem geinstalleerd en vanaf toen regelmatig geen internet en telefoon.

Als ik het modem uit en weer aan zet werkt het weer prima voor een paar uur. Als het modem 'vast' gelopen is kan ik niet op de web-interface komen, kan dan ook niet via de wifi meer op internet en bellen doet het ook niet meer. Op het modem zelf branden keurig alle lichtjes (ook 1 keer gehad dat het internet ledje rood oplichtte).

Heeft iemand dezelfde ervaring? Is het modem misschien kapot? Het oude modem heb ik helaas al opgestuurd (was in bruikleen)

Hier het eerste stuk van DSL-lijn status

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 9 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 18 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1022 kbps
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 0.7 symbols
current rate downstream: 17932 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1215 kbps
attainable rate downstream: 19352 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 5 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 667
CodeViolations far end: 6
FEC far end: 102
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

bigsurf
Even een update.

Toen ik mijn bericht postte had ik al een aantal uren internet. Hierna is het niet meer fout gegaan? Zou het een inregelperiode van Telfort zijn? Lijkt me niet normaal dat je dan vastlopers hebt maar het lijkt nu goed te werken Wink

Keeping my fingers crossed...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem P-2601HN-F1 loopt meerdere malen per dag vast', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:44:46