obey-robots.txt
18 April 2019, 12:21
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Switch achter Telfort modem 2812 werkt niet

tomb
Ik heb het Telfort Zyxel 2812 modem beneden in huis ge´nstalleerd en op een gele ethernetpoort uitgang no:1 een UTP kabel aangesloten deze gaat naar boven en vervolgens daarop een Zyxel 8 poorts switch aangesloten de UTP kabel zit daar ook in ethernet poort no: 1 er blijven dus 7 poorten over daar op heb ik een PC, een Imac en een printer aangesloten alsmede de TV al deze apparaten heb ik met een eigen UTP kabel aangesloten , ik kan echter met geen van deze apparaten een internet verbinding tot stand brengen, lampjes op de switch branden dus je zou zeggen dat het het moet doen, mijn vraag is wat doe ik verkeerd moet ik soms daarna nog elk app. apart instellen ? wordt dat niet automatisch gedaan ? graag advies wat te doen
Andere apparaten zoals mijn laptop en GSM werken wel draadloos/wifi dus het Telfort modem werkt !
Gewijzigd door tomb op 17 april 2012, 08:19

EdP
Dat je draadloze apparatuur werkt is normaal, die zijn rechtstreeks op je modem verbonden zonder tussenkomst van de switch.
Waarom de switch niet werkt kan ik zo niet zeggen. Wel denk ik te weten dat je niet een tv-ontvanger kunt aansluiten via de switch, wel een tv met LAN-aansluiting.

Is het een domme of een managed switch?

Begin in elk geval eenvoudig: sluit eerst hooguit 1 apparaat aan via de switch en probeer ook een andere LAN-kabel, het zou zomaar kunnen dat de kabel tussen modem en switch defect is.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
UTP kabel aangesloten deze gaat naar boven en vervolgens daarop een Zyxel 8 poorts switch aangesloten de UTP kabel zit daar ook in ethernet poort no: 1

Kijk even in de handleiding, soms wordt toch poort 8 nog als uplink poort gebruikt. Alhoewel het tegenwoordig met auto-sensing niet meer mag uitmaken.

Maarreh... wie heeft de pluggen op de kabel naar boven gezet? Zijn die wel in orde? Dat is makkelijk te testen door de kabel boven even niet op de switch aan te sluiten, maar op een van de apparaten die je boven hebt staan.
Doet het apparaat het dan wel, dan is vermoedelijk je switch stuk.

Doet het apparaat het dan ook niet, dan is ofwel de kabel niet in orde, ofwel een of beide pluggen zitten er verkeerd op of DHCP in je modem staat niet aan of werkt niet.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch achter Telfort modem 2812 werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden