obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Belachelijke Aankomende rekening Telfort
Egt
Na 10 jaar bij T-Mobile een abbonnement te hebben gehad, heb ik Afgelopen maand besloten een nieuw abbonnement af te sluiten, dit maal voor de verandering bij Telfort.
Aangezien ik mijn huidige nummer al meer dan 10 jaar heb wilde ik graag mijn bestaande nummer houden en heb gekozen om "gratis" mijn nummer te laten over zetten.
Nouja... Gratis...

Het begint met de bestelling die ik bij belsimpel.nl gedaan heb.
Op het contract aangegeven dat ik zo snel mogelijk het abbonnement en nummerbehoud wilde laten ingaan en 2 dagen voordat ik mijn nieuwe telefoon en sim kaart per post binnen kwam kreeg ik netjes per sms een bevestiging dat het nummer behoud was goedgekeurd en zo snel mogelijk over gezet zou worden.
Zoals gezegd kwam 2 dagen later het pakketje binnen.
Een mooie iPhone en een sim kaart met een 200 minuten bellen, 1gb internet en sms abbonement.
Uiteraard de sim kaart erin gedaan, aan de lader gehangen en kijken of hij werkte.
En jawel, hij functioneerde!
Helaas nog niet met het nieuwe nummer, maar dit zou volgens Telfort zo spoedig mogelijk over gezet zijn.
Prima dacht ik. Niet te veel met dit nummer bellen, aangezien dit toch maar tijdelijk is om verwarring te voorkomen, maar whatsapp kon er wel op met het oude nummer en internetten werkte ook prima.
Even het dataverbruik in de gaten houden, immers moet ik niet boven de 1 gb in de maand komen.

Alles werkte 1,5 week naar behoren totdat ik van belsimpel.nl een e-mail kreeg dat het oude nummer pas op 17 april 2012 over gezet wordt. Vervelend dacht ik nog, dat duurt nog wel even, maar geen ramp. Dan maar wat langer met 2 telefoons rond lopen.
Totdat ik verder ging lezen en er stond dat het abbonnement ook pas op 17 april 2012 ingaat!
Dit is mij nergens verteld.
Direct Telfort gebeld, het probleem voorgelegd, maar werd door een behoorlijk onkundige persoon te woord gestaan. Hier kwam ik niet veel verder mee, dus Daarna belsimpel.nl gebeld.
Die vertelde me dat ik toch bij Telfort moest zijn.
Weer Telfort gebeld, dit keer wel fatsoenlijk te woord gestaan. Er werd mij verteld dat ik gewoon even Belsimpel moest bellen en dat die een zogenaamd wijzigingsformulier kan indienen om de startdatum te wijzigen, waardoor mijn abbonnement dus wel direct in kon gaan.
Weer belsimpel.nl gebeld. Na veel aandringen werd mij verzekerd dat het formulier verstuurd zou worden.
Nadat ik niets gehoord had weer zelf even contact opgenomen met beide partijen. Bleek dus niets verstuurd te zijn.
Na meerdere malen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, heb ik van Telfort "maarliefst" een coulance gekregen van €25,-

Een kleine rekensom van verbruikte data en gebelde minuten geeft een geschatte rekening van ruim €400.
Ondanks dat ik in die 1,5 week ruim binnen de in die tijd gebruikte minuten en MB's van het abbonement zou zijn gebleven (die Overigens € 36,90 kost voor een hele maand!)

Een kleine rekensom leert dat de MB's die ik verbruikt heb, omdat mijn abbonnement kennelijk nog niet was in gegaan,, meer dan 10000% duurder zijn dan als deze wel was ingegaan.
Ik denk dan ook niet dat dit door een rechter getolereerd wordt.

Aangezien Telfort kennelijk niet bereid is om een fatsoenlijk voorstel te doen (waarbij het door mij betalen van het volledige abbonnement bedrag van €36,90 voor een fractie van de MB's en minuten meer dan redelijk is) ben ik dan ook opzoek naar iemand die mij raad kan geven inzake de juridische vervolgstappen die ik kan ondernemen om dit tot een goed einde te brengen.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belachelijke Aankomende rekening Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen : 9 24 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie : 3 14 nov 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016