obey-robots.txt
18 Oktober 2018, 00:15
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet hardware gerelateerd » WiFi
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

geen wifi op mobiel en ipod

christian1122
Iik heb tussen mijn modem en computer een repeater omdat het signaal anders niet sterk genoeg is maar mijn ipod zegt dat hij 3 van de 3 streepje heeft maar heeft vervolgens geen internet. Mijn mobiel ziet de repeater helemaal niet en heeft maar 1 streepje bereik deze heeft echter wel internet weet iemand wat ik moet doen om er weer internet op ge krijgen? Op de computer zelf gaat het trouwens wel erg goed met de repeater

SimOnly
christian1122 schreef:

Iik heb tussen mijn modem en computer een repeater omdat het signaal anders niet sterk genoeg is maar mijn ipod zegt dat hij 3 van de 3 streepje heeft maar heeft vervolgens geen internet. Mijn mobiel ziet de repeater helemaal niet en heeft maar 1 streepje bereik deze heeft echter wel internet weet iemand wat ik moet doen om er weer internet op ge krijgen? Op de computer zelf gaat het trouwens wel erg goed met de repeater

Je mobiel kon wel eens gebruik maken van een vrij toegankelijk netwerk van een ander.

Ik ga ervan uit dat je modem over wifi beschikt en je een repeater gebruikt om het bereik te vergroten.
Zorg ervoor dat je wifi modem de ip adressen uitdeelt en niet je repeater dit doe je door dhcp te gebruiken. Ook voor alle apparaten die van je netwerk gebruik moeten maken stel je het verkrijgen van een ip adres in op dhcp.

Download het gratis programma inSSIder om een overzicht te krijgen van gebruikte kanalen bij jou in de buurt.
Stel je wifi modem in op een zo laag mogelijk "rustig" kanaal en je repeater op een zo hoog mogelijk "rustig" kanaal.

Wil je merk en type van modem en repeater hier eens doorgeven?
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

christian1122
ik heb het nog eens na gekeken en mijn mobiel zat op mijn eigen wifi en niet die van een ander

ik heb een zyxel P-2812HNU-F1 router en een belkin universal repeater
het probleem is alleen dat die repeater bijna helemaal geen instellingen heeft en chanel op automatisch staat en dat kan ook niet veranderd worden
hier een screenshot van nde interface van de belkin repeater:
vsjk28
klik er op om te vergroten

zoals je zei deelt mijn router de ip aderessen uit en ontvangt mijn ipod ze
hoe dit met mijn repeater gaat weet ik niet omdat die dus bijna geen instellingen heeft

ook dat insider had ik voor mijn router al gebruikt maar dat kan dus ook weer niet bij mijn repeater

ik heb deze repeater al 3 jaar denk ik en voorheen werkte hij wel altijd
het enige verschil dat ik me kon herinneren was dat de SSID en de Paren AP SSID niet hetzelfde was. de ene van de router daar was niks aan veranderd maar de SSID van de repeater was belkin54g moet ik dat dan veranderen en zo ja welke is dat dan de SSID of de ander?
en moet ik hem op G auto of G only zetten (hij staat nu op g auto)

christian1122
ow ik zie nu pas dat broadcast SSID staan
moet deze wel of neit aan staan

ps. laat maar ik weet al wat deze functie doet
deze heeft trouwens wel gewoon al die tijd aangestaan
Gewijzigd door christian1122 op 25 februari 2012, 11:41

SimOnly
Die parent AP SSID moet hetzelfde zijn als van de zyxel. Zo weet je repeater welk signaal te "repeaten".

Bij SSID mag je zelf wat kiezen en broadcast moet volgens mij aan staan.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

christian1122
het probleem is opgelost!
mijn ipod kreeg een ip aangewezen die al gereserveerd was voor wat anders
iets met de naam NULL en er stond iets bij als: onbekend apperaat, static
dus ik klikte dat vinkje weg omdat ik niet wist welk apperaat dat was en nu doet het internet op mijn ipod het dus weer

ik heb alleen nog een vraagje: hoe kon het dat als ik verbinding maakte met het modem zelf (niet met de repeater dus) dat het internet het dan wel deed? krijg ik dan van de repeater een ander ip aderes toegewezen?

iniedergeval bedankt voor je hulp! ik had dit probleem al een maand ofso maar ben er nooit achter gekomen wat het nou was

SimOnly
Ja met static oftewel een vast ip adres kun je dus conflicten krijgen. Is je draadloze netwerk wel beveiligd met een wachtwoord?

Mogelijk kreeg je repeater dat gereserveerde adres toegewezen, waardoor je conflict met je ipod optrad. Via je modem kreeg je dan een ander ip toegewezen.
SimOnly

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen wifi op mobiel en ipod', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden