obey-robots.txt
19 December 2018, 10:12
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Wijzigen abo en kosten VOIP

annaglief
Zojuist een poging gedaan om mijn abo te upgraden van 20 naar 40 mbit.
Daarbij ga ik het eerste jaar 3.50 euro per maand meer betalen (en daarna 10 euro per maand)

Dus: dat wil ik wel eens proberen, en begonnen met het doorlopen van de wijzigingspagina's.
Op de laatste pagina moet ik ergens een vinkje zetten. Maar dat is me niet duidelijk, en het komt op mij over als een "addertje".

Bij uw nieuwe abonnement Internet Standaard is de dienst Telfort vast bellen zonder NP niet inbegrepen.
U betaalde hiervoor € 9,95 per maand. In de nieuwe situatie betaalt u € 5,00 per maand. Hiermee ga ik akkoord.

Ik MOET dit aanvinken, anders kan ik niet verder met de wijziging.
Maar als ik het aanvink, dan ga ik akkoord met een extra betaling van 5 euro per maand.
Dus dan ga ik het eerste jaar niet de beloofde €3.50 per maand meer betalen, maar €8.50 !!

Ik hoop dat ik het niet goed begrijp, maar anders is het wel héél sneaky.
Eigelijk zó sneaky, dat ik niet kan geloven dat Telfort zo werkt.

Please, help mij uit de droom

AnnA

Richard
U betaalde hiervoor € 9,95 per maand. In de nieuwe situatie betaalt u € 5,00 per maand. Hiermee ga ik akkoord.

Ik begrijp het probleem niet helemaal.
Hier staat dat je 9,95 betaalde en in de nieuwe situatie 5,00 gaat betalen. Dat is 4,95 minder dan voorheen i.p.v. 5 euro meer.
Hoe kom je aan die 5 euro meer dan?

Of heb je in de huidige situatie geen vast bellen erbij?
Greetings, Richard.

annaglief
ik heb wel vast bellen.

Inderdaad: ik ga straks €5 betalen, terwijl ik nu €9,95 betaal.
Tenmiste dat LIJKT zo.

Want:
Bij uw nieuwe abonnement Internet Extra is de dienst Telfort vast bellen zonder NP niet inbegrepen.

Momenteel betaal ik € 9,95 maar nu is dit "vast bellen zonder NP" al een onderdeel van mijn maandelijkse bedrag.
In de nieuwe situatie wordt het inderdaad maar € 5, maar dan komt het bovenop op de abo-kosten.

(ik heb trouwens geen idee wat "vast bellen zonder NP" precies inhoud. Dit wordt ook niet uigelegd. Maar ik MOET het aanvinken)

En nogmaals: mogelijk zie iets niet helemaal goed en begrijp ik het niet.
Maar misschien kan iemand "mij het licht laten zien".

alvast bedankt,
AnnA

Richard
Ja als je het zo bekijkt is er toch nog het een en ander onduidelijk.
Wat NP betekent kan ik zelf zo vlug ook niet op de website van Telfort terugvinden.

Dus eigenlijk ben ik ook benieuwd wat ze hier nu precies mee bedoelen.
En ook of je nu wel Telefonie krijgt, maar zonder NP (wat dat ook moge zijn) of dat je geen telefonie krijgt en daarom voor het internet abo 4,95 minder gaat betalen (hetgeen in feite dus 5 euro meer is dan je nu doet).
Greetings, Richard.

annaglief
bedankt voor je reactie, en gelukkig iemand voor wie het ook niet helemaal duidelijk is.

NP betekent volgens mij (na lang googlen) NummerPortering. Dus iets met het overzetten van je KPN telefoonnummer naar Telfort.
Maar ik dacht dat dit "vroeger" éénmalige kosten waren.
En blijkbaar hoef ik daar na de upgrade nog "maar" 5 euro per maand extra voor te betalen.

Eigenlijk ga ik ervan uit niet goed op de aanmeldings-site staat. Anders is het toch wel erg sneaky.
(een beetje in de trend van: je koopt een nieuwe auto, en in de kleine lettertjes staat dat de wielen er niet bij zitten)

Ik hoopte dat ook Telfort ook op dit forum meekijkt ( met het zgn webcareteam), en dat zij mij wat duidelijkheid zouden kunnen verschaffen. Maar na wat zoeken op dit forum zag ik dat hun activiteit erg is terug gelopen. Helaas.
Met een eerder probleem (1-2 jaar geleden) heeft het webcareteam mij vééél beter geholpen, als de helpdesk van Telfort.

Anders zal ik toch maar weer eens de telfort-helpdesk gaan bellen. Kan ik gelijk eens zien of de wachttijden zijn verminderd, en de kwaliteit wat beter geworden is, als een paar jaar geleden.

groet,
AnnA

annaglief
Zo. Toch maar even de helpdesk gebeld.
(wachttijd : bijna geen, en een aardige medewerkster, met voldoende kennis. Een stuk beter als een paar jaar geleden)

conclusie:
Het blijkt geen addertje te zijn.
NP is inderdaad nummerportering.
Deze kosten zitten wel in de kosten van het abonnement berekend. Maar deze dienst zelf valt valt buiten het abonnement.
Deze kosten zouden dus kunnen wijzigen in de toekomst.
Helemaal duidelijk is het me nog niet. En in mijn ogen mag dit ook wel iets duidelijker op de site worden vermeld.
Maar ze heeft me verzekerd dat er geen extra kosten komen, boven op de aanbieding.

Dus dan de stap maar nemen naar nog sneller internet ...........
Mocht bij de eerstvolgende afrekening toch sprake te zijn van een adder, dan meld ik me hier weer.

bedankt,
AnnA
Gewijzigd door annaglief op 21 februari 2012, 11:10

Richard
Nou, kijk aan, bedankt voor de terugkoppeling.

We weten nu wat NP betekent, dus staat er dus feitelijk:
"Telfort vast bellen zonder nummerportering niet inbegrepen".

Maar dan zullen ze bedoelen dat de aanbieding alleen voor het internet abonnement is zonder telefonie. Want ze tellen die pakketten altijd los. Ik betaalde op het eind bijv. voor Internet zonder telefonie 20,44 terwijl nieuwe abo's hiervoor al weer 24,95 betaalden ofzo.

Anyway, telefonie is dan nog steeds extra, alleen dan geen 9,95 wat je nu betaald per maand, maar slechts 5 euro. Dus dan toch 4,95 goedkoper.

Maar net zoals je zegt, het blijft een onduidelijk verhaal. Alvast succes met het aangaan van de aanbieding, en mocht het niet zijn wat het zou moeten zijn, dan horen we het graag!!
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wijzigen abo en kosten VOIP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
voip en glasvezel Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 1 13 juni 2013, 03:07
Wordt VOIP geblokkeerd? Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 2 29 oktober 2012, 19:25
kosten Telfort Modem Gebruikers ervaringen 10 25 augustus 2011, 13:23
voip via caiway.nl Algemeen 2 28 mei 2011, 21:25
kosten opzegtermijn Klacht over Telfort 2 23 mei 2011, 17:51
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden