obey-robots.txt
19 November 2018, 13:17
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet hardware gerelateerd » WiFi
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Laptop Wifi probleem op 802.11 b/g/n op 802.11 b/g gaat het goed

benim
Hallo mensen,

Ik heb een probleem dat mijn Dell XPS 17 tijdens het pingen naar mijn Zyxel router om de 30 seconden een time out geeft (verloren packets bla bla bla)...

Nu ben ik gaan experimenteren en het blijkt dat wanneer ik in mijn Wireless configuratie (Zyxell) de config. op 802.11 b/g geen problemen zijn , pas wanneer ik deze aanpas naar 802.11 b/g/n de problemen optreden. Mijn XPS 17 van Dell is al up to date en via de Dell site ben ik tegen wat tips aan gelopen wat ook niet hielp zoals het uitschakelen van je Bleutooth, maximale prestatie van de wireless router etc.

Nu hebben mijn ouders precies dezelfe router met de zelfde configuratie endezelfde abo en bij hun heb ik het probleem niet, dus kan er wat aan de hand zijn met mijn Zyxel router? heb hem al een keer gereset maar heeft ook niet geholpen.

benim
hallo mensen, we zijn nu een week verder en niemand van Telfort die hier even op kan reageren???? Probleem is nog steeds actueel.

Richard
Persoonlijk heb ik niet gereageerd omdat ik geen oplossing zag, vermoedelijk is dat ook van toepassing op de anderen.

Het hoeft niet eens aan de Zyxel te liggen. Vaak zorgen de laptops zelf al voor problemen. Ik ben bijv. al zelf vaker ergens geweest waar 2 laptops waren, de ene wilde wel werken met wpa, de andere niet dus werd er voor wep codering gekozen.
Bij aanschaf van een nieuwe router een tijd later, was het net andersom. Ondanks het feit dat beide laptops de nieuwste drivers etc. hadden. Helaas komt dit met enige regelmaat voor.

Zo gezien zou ik me ook kunnen voorstellen dat jouw laptop naar N probeert te verbinden maar dat niet lukt en hij dan niet meer probeert op G te verbinden. Schakel je N uit op de router, probeert hij meteen op G te verbinden en klaarblijkelijk lukt dat wel.

Van de andere kant schrijf je dat je met jouw laptop bij je ouders met exact dezelfde apparatuur geen problemen hebt met b/g/n instelling. Dan zou je inderdaad in eerste instantie aan de router gaan denken.
Maar het is een beetje koffiedik kijken wat het kan zijn. Het enige wat ik er op kan zeggen is om eens te kijken naar de leeftijd van beidem modem/routers en ook te controleren of de firmware versies ook hetzelfde zijn.
Dat zou namelijk ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laptop Wifi probleem op 802.11 b/g/n op 802.11 b/g gaat het goed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
WIFI werkt niet WiFi 2 17 november 2014, 11:54
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Wifi werkt niet naar tv WiFi 2 07 februari 2014, 23:28
WIFI werkt niet na aanzetten WPS WiFi 3 24 januari 2014, 21:34
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden