obey-robots.txt
19 Juli 2018, 13:31
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Telfort? Post hier je Telfort klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Modem defect, zelf nieuwe betalen of duurder abonnement

gtb
Ik zit nu al jaren bij Tiscali/Telfort met mijn internet.
Nu begint het modem kuren te krijgen. Nu willen ze dat ik zelf een nieuw modem koop of dat ik nieuw jaar abonnement neem, dat zelfs ieder maand meer kost dan wat ik nu betaal.
Dit is toch niet normaal. dit slaat toch nergens op.

ik heb de klantenservice nogmaals gemailt en ik hoop dat ze snel met een oplossing komen.. anders wordt tijd om een andere provider op te zoeken.

Iemand nog ideen?

Gr Gerard
Gewijzigd door gtb op 24 oktober 2011, 11:58

david
Goedendag gtb,
Voor mij geld hetzelfde verhaal.
Maar het mooiste vind ik dat als je een nieuw modem koopt, het wel hun eigendom blijft.
Het handigste lijkt mij een nieuw jaarabonnement aan te gaan, met gratis een ander/nieuw modem, of om er eentje op Marktplaats o.i.d. te scoren.
Al met al een hoop gedoe en in de tussentijd zit je mooi zonder internet e.d.
Verder kan je ook naar andere provider overstappen zoals ik heb geprobeerd, maar opeens blijkt dan je bestelling bij je nieuwe provider annoniem te zijn geannuleerd en zit je gelijk aan een ander telefoonnummer vast omdat het dan te laat is om het te porteren.
Ra ra, wie zou dat nu doen? Juist ja, T.

Succes er mee, David

gtb
Een nieuw jaar abonnement beteken 4,95 per maand meer betalen.
Dat komt neer op 60 euro in het jaar extra te betalen om een modem in bruikleen te hebben.

david
Goedendag Gerard,
Ik heb vanmiddag maar een heel nieuw abonnement genomen, internet en bellen, en nu kost het rond de 25,00 per maand.
Normaal betaalde ik 30,00 per maand.
De aanbieding is dat de telefoonkosten 5,00 goedkoper zijn per maand. (Voor het eerste jaar dus).
Nadeel is dat ik nu een ander telefoonnummer krijg en een paar weken moet wachten.
Het bleek dus onmogelijk om mijn oude abonnement te continueren.
Voor ons is dit de beste oplossing.
Verder staat er in de voorwaarden dat Telfort het modem kan repareren of een ander toezend.
Maar er staat niet bij dat je het dan moet betalen voor hun of nieuw een jaarcontract af moet sluiten.
Het maakt verder niet uit bij welke provider je bent, je zit altijd in de tang bij deze lui.
Gr. David

Franzki
Telfort leverde in het verleden "koopmodems". Dat wil zeggen dat het modem jouw eigendom is.
Als zo'n modem defect raakt na de garantietermijn zul je zelf voor vervanging moeten zorgen.

Nu werkt Telfort met bruikleenmodems. Dat wil zeggen dat je altijd een werkend modem hebt, als het defect raakt wordt het gratis vervangen.

Om een bruikleenmodem te krijgen moet je een nieuw contract afsluiten. Dit kan inderdaad duurder uitvallen... maar ook goedkoper. Volgens mij betaal je bij een nieuw Internet Plus contract het actietarief van 17,50 per maand. En misschien geven ze ook nog een korting op vastbellen. Na een jaar wordt het tarief 24,95. Maar voor zover ik heb begrepen, kun je dan gewoon weer opnieuw gebruik maken van de dan geldende kortingsactie.

Als je niet wilt verlengen, kun je inderdaad een tweedehands modem op Marktplaats kopen.
Risico is dan wel dat je een verouderd modem koopt... ik heb de nieuwe Zyxel 2601 en 2812 modems nog niet veel op Marktplaats gezien. Daarnaast heb je natuurlijk geen garantie dat je weer jaren vooruit kunt als je een tweedehands modem koopt. En dat heb je wel met een nieuw Telfort bruikleenmodem.

david
Hallo Franzki,
Ik ben het met de eerste regel eens, is het dan JOUW modem en gaat ie stuk, pech, ZELF voor een andere zorgen.

Met de tweede regel ben ik het totaal oneens!
Ook ik had een bruikleenmodem die na precies 2 jaar de geest gaf.
Deze moest binnen 14 dagen terug op straffe van 49,= en voor de nieuwe vervanger moest een bedrag van 68,= excl. 14,= verzendkosten worden betaald. Dus niks gratis vervangen en niks in eigendom.
Daarom heb ik de hele boel maar retour gestuurd met als gevolg geen internet en geen telefoon.
Maar wel een lijn waarvoor is betaald tot aan de opzegdatum.
En in dat kader zou je een gebruikt modem kunnen kopen zodat je in de tussentijd kunt internetten en bellen.
Dit alles staat natuurlijk niet in de voorwaarden, ook niet in de kleine lettertjes.
Hieronder de exacte tekst uit de voorwaarden.
Groet David.

modems

Franzki
Een bruikleenmodem zou gratis vervangen moeten worden door Telfort.
Zo staat het ook in de voorwaarden waarnaar je verwijst.

Ik begrijp de situatie dus niet helemaal die je beschrijft.

Is dat misschien geweest in de tijd dat je een basismodem in bruikleen kreeg maar moest bijbetalen voor een modem met extra opties zoals WIFI?
Gewijzigd door Franzki op 24 oktober 2011, 20:07

david
@ Franzki.
Klopt helemaal wat je hier schrijft, maar de praktijk leert dus anders.
Ook ik begrijp het niet en waarschijnlijk zij zelf ook niet. Frown
Maar voorlopig is het wel mijn probleem en de makkelijkste weg is om maar flexibel te zijn en gewoon een nieuw abonnement te nemen. Wink
Bij Telfort hebben ze een heel mooie uitdrukking voor dit bedrag bedacht. Ik ben het kwijt want ook dit is mee retour gegaan.
In elk geval kan ik nu beginnen te aftellen en gelukkig spoedig mijn schoonmoeder weer bellen.Smile
Groet David

gtb
Gisteren nogmaals naar klanten service gemaild.
Vandaag belde een jonge dame, met het nieuws dat ze het gisteren fout hadden.
Er schijnt een optie te zijn waarmee ik mijn huidige abonnement hou (wel verlengen met een jaar) en toch een bruikleen modem krijg. Ik moet alleen de verzend en administratie kosten van 14,- euro betalen.
Ze gaat me dat via de mail en post bevestigen. Ik zou dan wel op het nieuwe vsdl netwerk komen met de dezelfde snelheid/prijs die ik nu heb/betaal.

we wachten het maar even af.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem defect, zelf nieuwe betalen of duurder abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly19:59:36