obey-robots.txt
26 April 2018, 16:58
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Fritzbox 7270 problemen

arnaka
Ls.

ik heb een vreemd probleem. Ik gebruik al vanaf 2009 een fritzbox 7270, de laatste maanden staat mijn lijn met telfort enorm te klapperen. De ene dag is alles goed en stabiel, de andere dag valt alles een paar keer per dag uit.
Na opnieuw opstarten gaat alles weer goed voor een tijdje.
Telfort helpdesk geeft niet veel thuis op fritzbox, en verwijst hierheen.
Help !, iemand tips ? Het vreemde is dat ea. is begonnen in de zelfde periode dat telfort met TV is begonnen....

vr.gr. Arjen

Richard
Het probleem is dat de Fritzbox geen modem van Telfort is en derhalve dus ook alleen maar ondersteuning krijgt v.w.b. de juiste instellingen en dat was het dan.
Vandaar ook dat men naar het forum verwijst.

Het is echter maar de vraag of wij je verder kunnen helpen.
Heb jij toevallig ook gebruik gemaakt van de aanbieding om een jaar lang internet voor 2,50 goedkoper te krijgen?

Zoja, dan hebben ze je overgezet op een nieuw systeem en daar kan een oorzaak in liggen.
Ik had nadien ook problemen met de Zyxel van Telfort, maar het nieuwe type met de laatste firmware update er in functioneert perfekt nu.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je opeens last van een klapperlijn gekregen hebt, nadeel daarvan is dat men je alleen verder helpt als je de originele apparatuur er aan koppelt, de Zyxel dus, want dat wordt ondersteund.

Een andere mogelijkheid is kijken bij Fritz of er nieuwere firmware beschikbaar is en het daarmee dan eens proberen.
Greetings, Richard.

Franzki
Heb je nog een Telfort/Zyxel (bruikleen-) modem liggen?
Advies is om dat dan aan te sluiten om te kijken of je lijn ook klappert... en zo ja, dan de helpdesk bellen.

Zeker de eerstelijns helpdesk kan moeilijk doen als je een ander modem aangesloten hebt dan de Zyxel.

arnaka
Heren,
bedankt voor de info. de support van telfort had ik al begrepen, hoewel vriendelijk geen support op fritzbox. Het goedkoper internet verhaal is een vreemde, ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat heb gedaan, maar dat zou wel heel vreemd zijn, heb ik dan een 'goedkopere lijn' of zo Shock
Goed, een modem van zyxel heb ik dus niet meer, dus mijn vraag, zijn er nog opties..
Wellicht andere instellingen op de fritz of zo ?

ik hoor graag als er nog suggesties zijn.

gr. arjen

Richard
Beste Arjen.

Het "goedkoper" is niet dat je een goedkopere lijn blijft, maar dan zetten ze je op een modernere centrale.
Voor de klant is het leuk van die krijgt 1 jaar lang 2,50 korting, maar gaat daarna wel iets van 4,25 meer betalen dus als men langer klant blijft is het nog maar de vraag of het uiteindelijk goedkoper is.

Voor Telfort heeft het 3 voordelen:
1.) De klant is opnieuw voor 1 jaar aan Telfort gebonden.
2.) Na dat jaar verdienen ze die korting dubbel terug.
3.) De klant zit op het nieuwe systeem dus de oude apparatuur kan makkelijker weg.

V.w.b. je Fritz heb ik effe geen ideeŽn op dit moment behalve wat reeds genoemd is zoals firmware update indien beschikbaar.
Greetings, Richard.

Franzki
Als aanvulling op Richard:

Volgens mij kun je als je gebruik maakt van een kortingsactie na een jaar gewoon weer opnieuw verlengen en daarbij gebruik maken van een kortingsactie. En dan is verlengen dus ook op de lange termijn een gunstige oplossing.

Richard
Vermits er dan weer een kortingsactie is. En als je dan weer een korting van 2,50 hebt op de nieuwe prijs van 24,25 kom je in principe dus toch weer duurder uit. Die ervaring hebben we inmiddels wel geleerd van internet providers en andere bedrijven.
Dus of het nog eens goedkoper kan blijft maar afwachten.Smile

Maarja, dat lost je probleem niet op, tenzij je gebruik maakt van die actie en dan ook een nieuw leenmodem krijgt, dan heb je tenminste recht op klantenservice hulp.
Greetings, Richard.

Franzki
@Richard:

Je hebt helemaal gelijk dat over een jaar de mogelijkheden voor korting afgeschaft kunnen zijn.

Maar...

Sinds jaarcontracten na de vaste looptijd maandelijks opzegbaar zijn, hebben providers er belang bij om abonnees weer voor een jaar aan zich te binden. Mijn ervaring is dat je daarom altijd wel een korting kunt krijgen bij verlenging... soms moet je er even nadrukkelijk om vragen. Maar ze hebben je liever weer een jaar als klant dan dat ze het risico lopen dat je overstapt.

Ape
Fritzboxen hebben soms problemen met KPN WBA-E lijnen.
Dat is dus de lijn als je overstapt naar Internet Plus.
Het enige wat je zelf kan doen is om de laatste firmware van AVM te installeren.
Misschien dat dit wel helpt. Bij het kleine zusje 7170 is dat wel zo.

Maar het kan ook aan je telefoonlijn zelf liggen.
Een Fritz traint altijd erg scherp in (6 dB SNR Marge).
Dat is erg fijn als je een stabiele lijn hebt, maar dat gaat tegen je werken als je een klapperlijn hebt.

Als alternatief kan je Zyxel model op de kop tikken op Marktplaats.
Dan heb je in ieder geval een geschikt model dat de helpdesk kan ondersteunen.
Zeker als je dat model flashed met een firmware van Telfort zelf.
Je kan dan bijvoorbeeld ook ervoor kiezen om de Zyxel als modem te gebruiken met de Fritz daarachter als router.
Alle Zyxel modellen van Telfort met de laatste Telfort firmware zijn geoptimaliseerd voor Internet Plus aansluitingen.
Kijk voor de beste satelliet links naar satelliet.start-plaats.nl

Richard
@Franzki: Effe nog off-topic. Natuurlijk begrijp ik dat er verdere acties best zullen komen, dat gebeurt altijd.
Ik wilde alleen aangeven dat als je langer blijft, je uiteindelijk duurder uit bent door gebruik te maken van die kortingen na 1 of 2 jaar.
Verder heb je dan ook geen maand opzegtermijn meer maar je legt je steeds weer opnieuw voor een jaar vast.
Van de andere kant kan men ook voor oude klanten uiteindeljk een prijsstijging door laten gaan, dan kun je er wel meteen vanaf, dus tja... het blijkt ook als je langer blijft een beetje koffiedik kijken.
Maar ik ken nu nog mensen die aan de oude prijs bij Wanadoo zitten bijv..Smile
Terwijl alle anderen minstens 5 euri per maand hoger zitten, dus zo'n vaart zal dat wijzigen van een AV voor oude klanten ook niet lopen.

Dat zijn de twee overwegingen die men moet maken. Blijft men korter of denkt men binnen 1 a 2 jaar naar kabel of glasvezel over te stappen is gebruik maken van zo'n korting uiteraard handig.

@Arnaka: Ik hoop dat je iets kunt met de reply van Ape, want dat is precies wat ik bedoelde. Heb je van die korting gebruik gemaakt zit je vrijwel zeker op die WBA-E, vandaar dat ik benieuwd ben of een firmware update helpt c.q. geholpen heeft.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7270 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan ik Fritzbox 7360 bij Telfort gebruiken? Telfort met eigen modem/router 12 24 juni 2016, 10:32
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:44:43
Steun ons
Onlinekabelshop