obey-robots.txt
23 Juni 2018, 14:22
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Telfort modem deelt geen IP adressen meer uit over LAN

brilstar
Sinds een paar dagen deelt mijn Telfort modem, P-2602HW-D1A, geen IP adressen meer uit over de LAN poorten. Ik had altijd een HDX (mediatank) op een LAN poort en die kreeg automatisch een IP adres. Daarnaast draaien er 2 laptops via WLAN op het moden.

Sinds zaterdag heb ik een nieuwe (internet) TV en heb ik een gigabit switch achter het modem gehangen. Hierop zijn 3 apparaten aangesloten: HDX, TV en HUMAX HD recorder. Alle 3 krijgen geen IP adres meer.
Vervolgens getest met mijn laptop via LAN kabel aan modem. Laptop lijkt wel een IP adres te krijgen maar kan vervolgens het moden (op 192.168.1.254) niet bereiken. Via WLAN kan ik wel bij het modem.
Ook nog getest zonder switch. Ook dan krijgen apparaten geen IP adres meer.

Tenslotten geprobeerd om apparaten vast IP adres te geven. Vervolgens kan ik deze niet pingen vanaf laptop (over WLAN).

Vreemdste is nog dat het lampje van LAN port 3 op het modem blijft branden/knipperen zonder dat er een kabel in zit.
Ik ben bang dat er echt iets mis is in het modem.

Stappenplan:
1) factory reset modem;
2) Telfort bellen.

Kent iemand dit probleem? Heeft iemand suggesties?

Groeten

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 30 2011 20:21:06:
De factory reset maar even uitgesteld... Als de LAN poorten stuk zijn en stuk blijven kan ik na de reset niet meer in het modem en kan ik wireless niet aanzetten en VOIP niet configureren.

Met een telfort medewerker aan de telefoon wel de fabrieksreset gedaan. Zonder resultaat. LAN lampje 3 blijft branden.
Conclusie: modem kapot, nieuwe wordt opgestuurd.

Telfort medewerker kon remote WLAN weer aanzetten. Goede service, bedankt.
Gewijzigd door brilstar op 30 augustus 2011, 20:21

Richard
Nou hartstikke mooi.
Probleem al getackeld en oplossing onderweg nog voordat we een antwoord konden geven.Smile

Succes met het nieuwe modem en bedankt voor de terugkoppeling v.w.b. er gebeurt is c.q. de oplossing!
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort modem deelt geen IP adressen meer uit over LAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:47:04