obey-robots.txt
10 December 2018, 01:40
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Onderwerp afdrukken

kosten Telfort Modem

fortisimo
In juli 2008 een Telfort 20MB abonnemen aangeschaft met Basis modem. Na heel veel ellende bleek september 2009 het Telfortbasismodem defect te zijn. Snelheid was toen inmiddels 6MB. Heb toen op aanraden van de Telfort Helpdesk een draadloos modem aangeschaft voor Eur.59,00 en verzendkosten Eur.14.95(echt waar) omschrijving op de factuur"nabestelling hardware". Ben nu overgestapt naar UPC. Telfort wil het door mij zelf betaalde modem terug of Eur.49,00 innen. Het defecte oorspronkelijke basismodem lgt allang in het mileupark.

In de voorwaarden van Telfort staat letterlijk"Telfort garandeert dat het modem gedurende de looptijd van de overeenkomst functioneert overeenkomstig de specificaties. Indien een defect optreedt, zal Telfort naar eigen keuze het modem repareren of vervangen. Dat is niet gebeurd, ik moest zelf een nieuw modem aanschaffen dat ik nu aan Telfort moet overhandigen. De vraag is kan ik dit aanvechten?. Of moet ik Telfort op een goedkope manier blij maken met een zelf door mij aangeschafte draadloze modem.

Franzki
Heb toen op aanraden van de Telfort Helpdesk een draadloos modem aangeschaft voor Eur.59,00 en verzendkosten Eur.14.95(echt waar) omschrijving op de factuur"nabestelling hardware".

Dit lijkt me inderdaad vreemd... ik zou dan ook denken dat je een koopmodem hebt.
Als het basismodem een bruikleenmodem was, had Telfort dit destijds kosteloos moeten vervangen.

Heb je een standaardbrief van Telfort gehad? Want daar staat iets van "Als u een bruikleenmodem heeft, dient u dit terug te sturen." En dan is het vermoedelijk niet van toepassing.

Telfort webcareteam
Beide modems zijn bruikleen. In 2008 was een basismodem gratis in bruikleen, een multi-pc €30 en een draadloze €59.

Abonnement afgesloten met basismoden en deze gaat defect? Deze ruilen we kosteloos om voor een nieuw basismodem.

WiFi was sterk in opkomst en kan me nog goed herinneren dat veel mensen tijdens hun lopende contract toch liever een (volledig ondersteunde) draadloze modem wilde hebben. Daar diende dan een bruikleensom van €59 voor betaald te worden.

U heeft uw abonnement beëindigd dus willen we beide bruikleenmodems weer terug hebben.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 09 juli 2011, 12:34
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Als het draadloos modem een bruikleenmodem is, dan moet het inderdaad retour.

Maar dan blijft het vreemd dat de helpdesk het defecte basismodem niet onder garantie heeft vervangen maar heeft geadviseerd om (tegen bijbetaling) een draadloos modem te bestellen.

Verder lijkt het me raar dat Telfort het defecte basismodem niet retour heeft laten sturen bij de bestelling van het draadloos modem.

fortisimo
Had deze vraag online bij de helpdesk van Telfort neergelegd. Nooit enig antwoord op gekregen. Ook eind 2009 gevraagd om compensatie van de hoge telefoonrekening i.v.m. het vaak bellen met de helpdesk vanwege het defecte modem, ook toen nooit wat van gehoord.

Ik stuur het modem wel terug. Ben dan van alle rompslomp af. Heb nu voor minder geld 25 echte MB's bij UPC, i.p.v. van de 6MB die ik bij Telfort kreeg met mijn 20MB abbo..

Klanten van Telfort, het ga jullie goed.

Telfort webcareteam
Franzki schreef:
Maar dan blijft het vreemd dat de helpdesk het defecte basismodem niet onder garantie heeft vervangen maar heeft geadviseerd om (tegen bijbetaling) een draadloos modem te bestellen.

Bruikleen modems mogen altijd kosteloos worden omgewisseld voor een ander modem van hetzelfde type. Dit zouden mijn collega's ook moeten weten en Telfort staat er niet om bekend hier moeilijk over te doen. Mogelijk kan ik meer informatie vinden in de gespreksnotitie van dat gesprek.

@fortisimo,

Als u dit nog uitgezocht wil hebben ontvang ik graag postcode en huisnummer in een privebericht.

Franzki schreef:
Verder lijkt het me raar dat Telfort het defecte basismodem niet retour heeft laten sturen bij de bestelling van het draadloos modem.

Zo raar is dat niet. Modemleveringen zijn niet op die manier aan elkaar gekoppeld en er kunnen per aansluiting meerdere soorten modems tegelijk worden afgenomen.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

fortisimo
Beste Franszki,

Bedankt voor uw inspanningen. Over de gespreksnotitie discusieren heeft alleen zin indien ik ook over de audio van dat gesprek kan beschikken. De factuur gaf aan:"nabestelling hardware". Nergens stond er dat dit door mij aangeschafte modem een bruikleenmodem betrof.

Heb het modem intussen teruggestuurd.

Richard
Zo raar is dat niet. Modemleveringen zijn niet op die manier aan elkaar gekoppeld en er kunnen per aansluiting meerdere soorten modems tegelijk worden afgenomen.

Dat weet ik toch niet zo zeker. Ik heb 3x een nieuw modem gehad. De eerste in eigendom (tel ik niet mee), tweede keer een leenmodem, die ging stuk, toen een verkeerd ander leenmodem en nu dan de 2601. Maar alle keren bij de leenmodems omruil werd gelijk een doos met retourbon bijgeleverd.

Hoe dan ook stond wel in de voorwaarden dat de leenmodems terug moesten na beëindiging contract. Er moeten er dus 2 terug. Als Telfort al genoegen zou nemen met alleen het draadloze modem, zou dat al zeer coulant zijn.

@Fortissimo: Dat wordt op de factuur ook niet altijd vermeld. Maar van de andere kant kan men niet verwachten een modem in eigendom te krijgen wat nieuw (op dat moment) bijna 3x zo duur was.
Anyway, hoop dat het goed opgelost wordt, Telfort is inderdaad niet moeilijk en Hugo is wel een van de beste en klantvriendelijkste medewerkers bij Telfort.
Sorry voor het slijmen maar da's nu eenmaal mijn persoonlijke ervaring met hem, ook betreffende zijn acties met andere klanten op dit en het andere forum.
Greetings, Richard.

fortisimo
Beste Richard, bedankt voor je positieve bijdrage aan de discussie. Telfort heeft maar 1 modem teruggevraagd, en niet het defecte modem dat al 2 1/2 jaar op het milieu park ligt. Mijn broer heeft ook een modem bij Telfort aangeschaft nadat het oorspronkelijk modem kapotging. Hij is 1 maand geleden overgestapt naar UPC. Maar in zijn geval is het modem niet teruggevraagd. Misschien dat deze discussie toch doorgedrongen is naar de leiding van Telfort.

Richard
Beste Fortisimo.

Laten we inderdaad hopen dat het is doorgedrongen naar de leiding.
Is het voor jou overigens verder opgelost dan inmiddels?

Inderdaad vreemd dat bij je broer ook het modem niet teruggevraagd is. Zoals gezegd zat er bij mij meteen een brief bij. Maar het kan misschien nog komen. Ik heb bij Online gehad dat het retourverzoek 6-7 weken na mijn afsluiting kwam.
Het is verstandig dus als je broer het apparaat nog bewaard.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kosten Telfort Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden