obey-robots.txt
27 Mei 2018, 07:02
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Internetverbinding/snelheid

camaro22
Goeiedag beste mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem met me verbinding die steeds wegvalt ik had deze probleem al eerder maar dat was niet zo erg nu valt het continu weg en ik heb al heel vaak me modem aan en weer uitgedaan maar dat hielp ff en daarna gaat het weer mis.

Dat terzijde mijn internetsnelheid is volgens mij erg laag ik zelf heb geen verstand daarvan maar na paar onderwerpen op deze forum te hebben gelezen begin ik echt te twijfelen terwijl ik al 3 jaar klant ben van telfort dus ik zou het wel erg vinden als ik al die jaren niet mijn snelheid haalde.

Mijn snelheid is dus tussen 400 en 700 Kb/s en nu zelfs 300 kb/s en ik heb echt niks aangesloten op mijn pc wat mijn snelheid zou bederven. Wat ik ook echt vreemd vind is dat ik rond middernacht me snelheid opeens omhoog schiet naar 1,4 mb/s en dat is echt een aanzienlijke verbetering maar in de ochtend is het al weer 500 kb/s.

Mijn postcode is 3072

hopelijk krijg ik zo snel mogelijk antwoord

Alvast bedankt

Franzki
Welke snelheid geeft het modem als je inlogt op de statuspagina?

camaro22
Interface Status Rate
DSL Up 13224 kbps / 868 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

Hopelijk zegt dit iets ik weet niet wat het betekent

Franzki
DSL Up 13224 kbps / 868 kbps

Je download van 13224 kbps komt wel overeen met de 1,4Mbps die je noemt.

De upload is aan de lage kant. Is je modem met een korte goede kabel op het isra-punt aangesloten? Het isra-punt is de hoofdaansluiting van KPN. Deze zit meestal in de meterkast, maar in oudere huizen kan dit ook in de woonkamer zijn.

Test je de snelheid draadloos of met een kabel? En als je draadloos gebruikt, is dit dan goed beveiligd?

camaro22
ik heb draadloos internet zonder beveiliging zou dat de reden zijn denk je? ik woon namelijk in een flat en die muren zijn ook niet bepaald dik want het klopt wel dat ik pas rond die 1 uur snachts opeens die uitschieter heb naar 1,4 mb/s

op dit moment is me signaalsterkte redelijk en rond middernacht uitstekend me isra punt is in woonkamer daar ligt mijn modem ook lekker hoog op een kast

alvast bedankt

Franzki
Een onbeveiligde draadloze internetverbinding is vragen om problemen. Ik zou dat zo snel mogelijk oplossen als ik jou was.

Er zijn twee mogelijkheden:

- De draadloze verbinding in het modem helemaal uitschakelen.
- De draadloze verbinding goed beveiligen... liefst met WPA2... en dan een lang wachtwoord instellen met letters, cijfers en "vreemde tekens".

camaro22
Isgoed ik zal er werk van maken moet ik dan voor een wpa2 personal kiezen? of enterprise

Franzki
Ik denk dat je WPA2 personal moet kiezen...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding/snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Internet snelheid neemt af... hard retrain? Hardware instellingen 1 21 oktober 2012, 15:29
Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 26 januari 2012, 01:21
internetverbinding maken lukt niet Storing 11 14 juni 2011, 12:41
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
Youfone