obey-robots.txt
26 April 2018, 16:59
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

aansluitschema huiscentrale

jollybag
hoe sluit ik mijn telefoonhuiscentrale (phonesonic orion) aan op mijn Zyxel modem (grijs) zonder dat de spraak via de telefoon gepaard gaat met allerlei geruis en gekraak? Is deze centrale uberhaupt wel werkend te krijgen? Zo ja, bestaat err een aansluitschema?

Franzki
Ik heb zelf meerdere telefooncentrales gebruikt achter het Zyxel modem en dat ging altijd goed.

Ik neem aan dat je de centrale voor VoIP gebruikt en dus aansluit op het phone-poortje van het modem...
Is het geluid wel goed als je een telefoontoestel direct op de Zyxel aansluit?

jollybag
De centrale zit inderdaad op het phone-1 poortje van VoIP; ik heb ook nog een draadje verbonden van phone-2 naar de splitter. Als ik een telefoontoestel rechtstreeks op phone-1 aansluit werkt het wel goed.

EdP
Er mogen geen draden tussen phone-poorten en de splitter verbonden worden, aannemende dat je hier de dsl-splitter bedoelt.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Ik ga er vanuit dat je ook nog belt via een analoge lijn van KPN... anders begrijp ik niet helemaal waarom er ook een draadje van een splitter afkomt.

Phone2 doorverbinden met een (telefoon?) aansluiting van de splitter lijkt me niet verstandig. Ik vraag me af wat je daarmee wilt bereiken. Shock

Als je een telefooncentrale in combinatie met VoIP wilt gebruiken, dan sluit je de centrale aan op een phone-poortje van het modem.

Als je een telefooncentrale in combinatie met een vaste KPN-lijn wilt gebruiken, dan sluit je de centrale aan op de phone-aansluiting van de splitter..

Als je de centrale met zowel VoIP als met je KPN-lijn wilt gebruiken, heb je een telefooncentrale nodig met twee buitenlijnen. En buitenlijn sluit je dan aan op het phone-poortje van het modem. De andere buitenlijn van de centrale sluit je aan op de splitter. Ik heb dat hier ooit werkend gehad met een oude PTT-centrale... dus uitbellen over VoIP en gebeld worden via KPN.

jollybag
O.K., ik probeerde maar wat. Voor de volledigheid: ik heb geen KPN-lijn meer, alleen vast bellen en internet via Telfort. De draad vanuit phone-2 naar dsl-splitter heb ik nu verwijderd. Dan blijft nu over: de buitenlijn gaat in "lijn" van de dsl-splitter en een draad vanuit de splitteruitgang "modem" naar "dsl" van de Zyxel.
Ik heb echter nog steeds geruis en gebrom als ik wil bellen. Er is dus nog geen ander resultaat. Moet ik de splitter eigenlijk wel gebruiken? Instellingen van 't modem aanpassen? Alvast bedankt voor het meedenken. Smile

EdP
Zonder KPN-lijn hoef je de splitter niet meer te gebruiken, die kun je dus opbergen.
Verder heb ik geen idee wat dat gebrom en geruis moet veroorzaken, misschien is een crossover telefoonsnoertje te proberen, d.w.z. een snoer waarvan de ene stekker gekruist is aangesloten t.o.v. de andere. Probeer gerust ook een ander snoer. Kan ook zijn dat dit apparaat gewoon niet de hoogste kwaliteit is.
Is een DECT set geen oplossing? Dat is tenslotte ook een centrale. Tip: Panasonic bevalt goed.

jollybag
De splitter heb ik er nu ook uitgehaald + de bijbehorende bedrading. Dat ruimt steeds meer op! Ik zal nog eens gaan stoeien met een crossover telefoonsnoertje. Wie weet brengt dat de oplossing want de telefoonlijn is nog steeds knudde...
Mocht dit ook geen effect hebben, kun je me dan a.u.b. een typenr. geven van die DECT-set van Panasonic? Of van iets dat wel goed zou moeten werken? Alvast bedankt.

EdP
Eigenlijk is elke DECT set van Panasonic goed, ik kan je best het typenr geven van de mijne, maar goeie kans dat die niet eens meer te koop is of dat je zelf andere features zoekt (denk aan wel/geen antwoordapparaat, wel/geen verlichte display, vormgeving etc.).

Succes met de snoertjes, laat maar weten of het lukt.

Franzki
Voor alle duidelijkheid... ik heb hier in totaal 3 verschillende centrales en drie verschillende VoIP-modems werkend gehad... en nog steeds werkt dat goed.

Als je de centrale op een phone-poortje van het modem zet, dan *zou* het moeten werken.

Maar het kan natuurlijk zijn dat de centrale niet goed samenwerkt met de telefoon ofzo.

Het advies van EdP zou een goed alternatief zijn... dus een DECT-setje met meerdere handsets.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluitschema huiscentrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
is gewijzigd aansluitschema oorzaak voor hogere snelheid? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 juli 2008, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:45:50
Steun ons
Praxis