obey-robots.txt
24 Februari 2018, 01:13
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

netwerkapparaten niet zichtbaar

freekspeare
Ik heb een nieuwe Telfort vdsl2 abonnement en heb de volgende Zyxel modem/router gekregen: P-2812HNU-F1
Het probleem is dat ik apparaten binnen mijn netwerk niet kan zien. Zo kunnen zowel Windows als Mac de NAS niet vinden, evenals elkaar. Dit probleem heb ik niet zodra ik mijn oude router achter de Zyxel plaats. Het probleem zit dus bij de Zyxel, maar ik heb me suf gezocht in de instellingen, maar kan het niet vinden, iemand suggesties?

oZZies
Ja, heb ik ook last van. Bij mij werkt alles prima, behalve dat ik mijn Airport niet kan bereiken. Iets in de netwerk router loopt volgens mij services van iTunes te blokken.

In de instelling heb ik ook niets kunnen vinden. Nadat ik een routertje achter het modem hang werkt het bij mij ook weer, frustrerend dit.

Freekspeare, ben jij inmiddels al wat meer te weten gekomen??

freekspeare
Nee, sterker nog, heb de moed al opgegeven Frown
Geen reacties op welk forum dan ook en zoals ik het nu zie zijn er gewoon weer opties geblokt in die modem. Inmiddels een andere modem/router besteld en ga vandaag kijken of dat werkt, want wil eigenlijk niet meer 2 kastjes hebben staan.
Overigens heb ik dit ook nooit eerder meegemaakt met een modem/router. Normaal gesproken zien de computers en netwerkapparatuur elkaar gewoon. En vreemd is dat de modem/router van Telfort ze wel in zijn eigen netwerk weergeeft.

EdP
Als je "apparaten niet kunt zien in het netwerk", bedoel je zeker het Windows netwerk?
Heb je al eens geprobeerd om het "trusted" netwerk-segment in je personal firewall weg te gooien en opnieuw toe te voegen? Kun je de betreffende apparaten wel pingen en bereiken op IP adres?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

freekspeare
Windows netwerk, Mac netwerk en alle netwerkapparaten onderling kunnen elkaar niet zien. Ik kan ze ook handmatig op geen enkele manier benaderen. In de routerpagina geeft hij ze echter wel weer.
Wat je zegt over de certificaten, ik neem aan dat je de "local certificates" en "trusted certification authority" bedoelt. Ik kan deze er wel uit gooien, maar heb dergelijke certificaten niet, dus hoe kan ik die dan weer terugplaatsen?
Overigens kan ik me niet voorstellen dat dergelijke handelingen nodig zouden moeten zijn. Gebruikers die Telfort internet bestellen en verder weinig verstand hebben van netwerken, hoe moeten die dat in hemelsnaam werkend krijgen?
Zoals ik al eerder aangaf zou je in Windows, Mac of Linux normaal gesproken het netwerk toch gewoon moeten kunnen zien.

EdP
Nee, je moet niet bij security certificates zijn, ik heb 't over je personal firewall(s).
En ik heb iets gevraagd over pingen en IP adressen.

freekspeare
Wederom bedankt voor je reactie.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar apparaten zijn niet benaderbaar via ip, noch te pingen. Bij het pingen geeft hij aan dat de doelhost niet bereikbaar is.
Wat betreft Windows Firewall, daar kan het probleem onmogelijk zitten, aangezien deze met mijn eigen router geen problemen geeft. Daar komt bij dat de popcorn mediaspeler bijvoorbeeld de nas niet kan vinden, iets wat normaal geen problemen geeft.
Ik blijf het vermoeden hebben dat er dingen uitgeschakeld zijn op de router van Telfort.

EdP
Niet kunnen pingen is duidelijk.
Wat zijn de IP adressen van de verschillende apparaten?
Via DHCP of statische IP adressen?
Zijn ze bedraad of draadloos aangesloten?

freekspeare
Alles is bedraad aangesloten (met uitzondering van de laptops) en hebben via dhcp toegewezen ip. De popcorn ook statisch geprobeerd, maar dit maakte geen verschil.

EdP
Wat voor IP adressen hebben ze?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerkapparaten niet zichtbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:56:08
Steun ons