obey-robots.txt
16 Oktober 2018, 01:31
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Modemtijd altijd verkeerd

Richard
Buiten de andere problemen met mijn modem (hakkeltakkelverbinding en/of uitval zonder verklaarbare oorzaak sinds omzetting naar andere apparatuur in de centrale) blijkt dat het modem zijn tijd niet kan onthouden.

Normaliter staat er bij timesetting iets van ntp.telefoniedienst.nl en staat de instelling op automatisch.
In dat geval is het modem van mening dat we in januari 2000 leven of zoiets.

Verleden week het apparaat maar eens op de handmatige instelling gezet, en het ding duidelijk gemaakt dat we inmiddels in mei 2011 leven en ook op een ander tijdstip.Smile

Vanmiddag weer zo'n hakkeltakkelmoment, gewoon overdag. Dan wel internet, dan weer niet of heel traag. En dat terwijl bijv. icmp verkeer wel redelijk netjes werkte met heel af en toe een wat trage reply.
Dat was ik zat dus zoals gebruikelijk wordt het modem dan uitgezet, daarna weer aangezet en dan gaat het weer een week goed.

Toevallig keek ik vanavond nog even in het modem of er nog iets van de log over was. Nee de log wordt schijnbaar na uitzetten en weer aanzetten automatisch gewist.Sad
Maar wat me nog meer opviel was dat de instelling weliswaar nog op handmatig stond, maar het modem wederom van mening was dat het nu toch echt 1 januari 2000 was en momenteel is het dan ook 11:47 uur. Terwijl het daadwerkelijk 03.14 uur is.

Is dat normaal voor die modems of wijst dit op een defekt?

Ik heb hem nu trouwens weer teruggezet naar ntp.telefoniedienst.nl maarja, een goede datum en tijd komt er toch niet uit.Smile
Gaat om een 2602H-D1A met overigens de laatste nieuwe firmware. Met de ouder firmware werkt de timesettings ook niet goed.
Greetings, Richard.

Franzki
Ik herken het probleem maar heb er in mindere mate last van.

Het gebeurt hier wel eens dat (na een push van nieuwe firmware) zowel de SIP-registratie als de tijdsynchronisatie niet goed gaan. Een reboot helpt dan.

Wellicht helpt het om eens een factory default reset te doen. Het kan zijn dat je configuratie niet helemaal lekker is.

Richard
Heb ik ook geprobeerd, hielp niet.

In routermode gaf hij na een paar uur wel weer de goede tijd en datum aan. Eens zien of die wekelijks terugkerende storingen nu ook gaan plaatsvinden.

Hij staat nu dus weer in router mode, kostte me weer het nodige omconfigureren van allerlei servers en enkele domeinen.Sad
Maar zo is het ook niet leuk, dan kiep ik straks die ip beveiliging er wel weer uit. Het moet gewoon kunnen in bridgemode, dan werkt de Asterisk beter.

Jammer genoeg ook nog niets gehoord van VDSL. Nja... eens afwachten maar weer.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modemtijd altijd verkeerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Altijd al je eigen Start Plaats willen hebben? Algemeen 1 30 oktober 2009, 15:48
Internetaanbieders moeten afknijpen altijd melden Algemeen 6 16 oktober 2009, 16:58
verkeerd bellen via telfort Algemeen 2 25 maart 2009, 19:30
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Christiaan 1 dag