obey-robots.txt
18 Juli 2018, 04:52
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel 2602HW d1a dood na stroomstoring

johan16
Ik heb een Zyxel 2602HW d1a op een Telfort abonnement.
Door een zware belasting met magnetron, waterkoker e.d. sprong er een zekering in de meterkast.
Sindsdien doet de Zyxel het niet meer.
Bij starten knippert eerst de groene power LED, dan ook een paar keer Ethernet LEDs.
Vervolgens nog een poosje de Power LED, traag en dan stopt alles er mee, geen leds meer.

Wat betekent dit ?

Voeding overleden? Of de Zyxel zelf ?

Bvd

Johan

Richard
Kan beiden zijn, maar ik gok voorzichtig op de voeding. Heb je geen gelijkwaardige voeding die je kunt proberen? Iets zwaarder qua mAh is geen probleem, maar voltage output moet wel gelijk zijn uiteraard en spanningssoort (gelijkstroom of wisselstroom) ook.
Greetings, Richard.

johan16
Hallo richard,
bedankt voor je reactie.

Ik heb de voeding laten meten, die schijnt goed te zijn.

Telfort helplijn legde de reset manier uit.

Router uit zetten.
Restknop indrukken en ingedrukt houden, dan opstarten (aansluiten)

Pas na 30 seconden (of nog langer; echt lange tijd) reset knop los laten.

Ik had toen geen internetlijn tot beschikking, dus kon niet goed testen, maar DSL lampje ging toen ook en keer knipperen en uiteindelijk bleef Power continu branden, alsof de reset gelukt is.

De internetverbinding voor router staat op een plek waar ik in het weekend weer naar toe ga.
Daar kan ik het helemaal testen.
Na het weekend laat ik weer meer weten.

Nogmaals bedankt

Richard
Ligt er aan hoe je de voeding hebt laten meten. Met een meter meten wil nog niets zeggen, dan kun je alleen weten dat hij de juiste spanning levert op dat moment.
Maar als je hem gaat belasten, dus echt er iets op aansluiten, dan weet je pas echt goed of hij werkt. Tenzij hij natuurlijk belast gemeten is.

Maar vermoedelijk is dat dan wel in orde, want als hij echt stuk is blijft normaal de powerlamp ook niet branden.

Hopelijk gaat het dan straks weer lukken als je ook de internet verbinding kunt testen, ben benieuwd. Succes alvast.

En graag gedaan uiteraard.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel 2602HW d1a dood na stroomstoring', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:07:20
| jbasomers 1 dag