obey-robots.txt
18 Juli 2018, 09:00
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

router achter modem: router onbereikbaar?

DutchArjo
ik heb problemen met mijn router / modem combi. ik heb een linksys wrv200 router achter mijn zyxel modem hangen.

ik heb mijn router achter het zyxel modem hangen. ik heb nu een instelling blijkbaar, waardoor ik niet meer in mijn router kom. Mijn router fungeert blijkbaar alleen als een soort brug/access point ofzo? Ik wil op mijn router in kunnen loggen om mac adressen toe te voegen, instellingen te wijzigen etc. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Als ik nu probeer in te loggen krijg ik een error.

ik heb zowel het modem als de router al gereset. ik heb de kabel van de modem naar de router in de ehternet poort van de router gedaan. met de reset kan ik nu wel weer in de router komen, maar heb ik geen internet. dat werkt nu alleen maar om dat ik de kabel rechtstreeks in het modem geplugged heb.

Ik wil graag weten hoe ik het modem en de router in moet stellen zodat ik gewoon een stabiele verbinding heb maar dat ik wel gewoon in de router kan, en waarom de kabel van het modem naar de router niet gewoon in de ethernetpoort kan (daar is deze toch voor bedoeld tenslotte)

alvast bedankt voor de hulp.

Franzki
Heb je de Zyxel ook als router geschakeld? En welke subnets gebruik je dan?

Is de router ook onbereikbaar als je deze reset en alleen met een kabel aan je pc hangt?

Zelf denk ik dat je de web-interface van de router buiten je subnet hebt zitten.
Gewijzigd door Franzki op 03 april 2011, 13:47

DutchArjo
de standaard subnets volgens mij: 255.255.255.0
(zowel de router als de modem)

ik heb ook de howto nagelopen, maar volgens mij gaat die ook niet werken, want als ik de dhcp server uitzet in mijn router, hoe krijgen de verschillende workstations een ip adres?

ik heb alle pc's ingesteld op verkrijgen van ip adres via dhcp server.

Franzki
Om je op weg te helpen...

Het standaard subnet aan LAN-zijde van de Zyxel is 192.168.1.0/24 ... oftewel 192.168.1.xxx.

Wat is het subnet aan LAN-zijde van de router?
Staat de Zyxel ook als router ingesteld?
Hoe heb je de Zyxel op de router aangesloten?
Staat de dhcp-server op zowel de Zyxel als de router ingeschakeld?

Richard
ik heb ook de howto nagelopen, maar volgens mij gaat die ook niet werken, want als ik de dhcp server uitzet in mijn router, hoe krijgen de verschillende workstations een ip adres?

Aangezien in die mode van de howto de router feitelijk als switch werkt, krijgen de werkstations gewoon een ip adres van de DHCP server van de Zyxel.

Dus ik zou de howto volgen. Ik weet zo even niet waar hij staat maar in het kort als volgt. Daarbij ga ik uit dat je de apparaten appart configureert en daarna pas alles aansluit.

Zyxel standaard laten als je hem nog als router gebruiken wilt, bijv. voor draadloos. In de Zyxel dus DHCP aan laten. Stel bij de DHCP instelilngen de IP Pool Starting Address op 192.168.1.10 dan heb je wat ruimte over.

Zet tijdelijk even een vast ip op je pc zodat je de Linksys kunt benaderen. Neem dan je Linksys en schakel DHCP daarop UIT. Om onnodige gezever, vertragingen en evt. storingen te voorkomen, geef je het WAN/internet ip van je Linksys een vast ip adres, geeft het 10.0.0.1 met subnetmasker 255.0.0.0 en verder hoef je niets in te vullen. Moet dat perse (bijv. gateway of dns) zet daar dan 10.0.0.2 neer ofzo.
Dan neem je het LAN gedeelte van je Linksys. Zet dit ip adres op 192.168.1.2 met subnetmasker 255.255.255.0 en sla de instellingen op.
Koppel je pc weer los en stel hem weer in op automatisch ip krijgen.

Neem nu de UTP kabel die van je Zyxel af komt en stop deze in 1 van de 4 LAN poorten van je Linksys.
Koppel je pc weer aan en start evt. je draadloze apparatuur en als het goed is werkt dan alles.
Greetings, Richard.

DutchArjo
bedankt. ik ga het proberen. En als alles is voltooid zou de router nog steeds gewoon benaderbaar moeten zijn?

@franzi: ik had niet door dat je de ip adressen range bedoelde aangezien er ook zoiets als een subnet mask bestaat.

ip adres stond in modem om 192.168.1.254 en range voor uitdelen vanaf 192.168.1.100

in router was dit vanaf 192.168.1.1
tot 192.168.1.254

de zyxel stond ook als router ingesteld. de router zit op de modem aangesloten via de lan poort.de dhcp op de router is nu uitgezet, maar nu kan ik mijn router niet meer benaderen (de pc krijgt geen adres uitgedeeld).

Richard
En als alles is voltooid zou de router nog steeds gewoon benaderbaar moeten zijn?

Ja, kijk maar hoe de instellingen gedaan zijn.
Als alles klaar is en gedaan zoals ik aangaf, kun je de router gewoon op 192.168.1.2 bereiken. Want dat is zijn lan poort.
De Zyxel kun je dan op 192.168.1.254 bereiken zoals normaal.

e zyxel stond ook als router ingesteld.

Nog steeds hoop ik, want als je de Zyxel in bridgemode gaat zetten, dan gaat mijn verhaal niet meer op en moeten de aansluitingen ook anders.

de dhcp op de router is nu uitgezet, maar nu kan ik mijn router niet meer benaderen (de pc krijgt geen adres uitgedeeld).

Staat dhcp op de Zyxel wel nog aan?
Staat de Zyxel nog steeds als router ingesteld?
Zit de utp kabel van af de zyxel wel in 1 van de 4 LAN poorten van de Linksys in plaats van in de WAN poort? Want anders gaat het niet werken.
Greetings, Richard.

DutchArjo
Ik was al druk aan de slag om de instellingen goed te zetten, maar ik realiseerde mij dat er een essentieel punt is:
mijn zyxel modem heeft geen wireless functie. daarvoor heb ik de router dus nodig.

hoe werkt dit op het moment dat ik dhcp op mijn router uitschakel?
wat verandert dit voor het totale verhaal met instellingen?

ow ja: ik kom nu dus ook niet meer in het modem

dit is er wel 1 in het kader van: lekker eenvoudig klantvriendelijk

DutchArjo
een nieuwe reset heeft het modem inlog probleem opgelost.

nu kijken hoe we in moeten stellen zodat de router het draadloze gedeelte regelt.

Richard
Je zou nu gewoon via 192.168.1.2 op je router moeten kunnen om het draadloze deel in te stellen.

Als je geen telefonie hebt kan het nog makkelijker. Dan kun je de Zyxel in bridgemode zetten en dan de kabel van Zyxel naar Linksys in de WAN poort van de Linksys duwen en de wan/internet van de Linksys op automatisch ip krijgen zetten, dan krijgt die je het externe (internet) ip op je Linksys i.p.v. op je Zyxel.
Dan kan dhcp op de Linksys ook aan, maar moet ie op de Zyxel uit.

Nadeel daarvan is dat je niet meer in de Zyxel kunt komen, tenzij je er een pc rechtstreeks op aansluit.

Zoals het nu is zou het prima moeten werken eigenlijk. Ben benieuwd.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router achter modem: router onbereikbaar?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
verschillende sites onbereikbaar Storing 2 17 juni 2018, 10:38
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:15:29
| jbasomers 1 dag