obey-robots.txt
19 December 2018, 10:41
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

e-mail naar hotmail niet mogelijk/helpdesk onbereikbaar

ton2e
Ik heb een mailtje naar Telfort gestuurd maar ik verwacht geen actie.

EdP
Het is bekend bij Telfort. Helaas heeft een spammer / virusbesmetting ervoor gezorgd dat de hele goegemeente op de zwarte lijst is gezet. Telfort kan MSN er niet toe bewegen deze blokkade (snel) op te heffen.

Het zal uiteindelijk wel weer goed komen, maar wees ondertussen slim en gebruik bijv. een Gmail smtp-server (gebruik Gmail, nog beter Wink)
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

bugs
Het probleem volgens Telfort (zie onder). Ik vind dit echt belachelijk. Ik zou nu via mijn telfort mailaccount 40% van de Nederlanders (zoveel hotmail-accounts zijn er in dit land) niet kunnen bereiken.

Als ik met mijn telefoonabonnement bijna de helft van de telefoonnummers niet kan bellen, eis ik schadevergoeding. Als ik met mijn mailaccount bijna de helft van de mensen niet kan mailen eis ik ... ???

Telfort is op een zwarte lijst geplaatst, Telfort heeft dus een probleem, Ik heb daar (veel) last van.

"Op 20-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Momenteel ondervinden wij een storing waardoor er problemen kunnen zijn met het versturen van E-mail naar de servers van Hotmail, MSN en Live e-mailadressen. De Telfort mail server is per ongeluk op een Black-list van deze e-mailaanbieders terecht gekomen. Momenteel hebben wij contact met Microsoft om dit recht te zetten. Excuses voor het onstane ongemak.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice"

Richard
Ik vindt het wel belachelijk. Per ongeluk op een blacklist terecht gekomen? Daar kom je niet per ongeluk op terecht, dan heb je over het algemeen een domme fout gemaakt.

Wat ik bijv. ook niet begrijp is dat Telfort nog steeds geen gebruik maakt van SPF records waarmee je o.a. dit soort "per ongeluk" problemen met Microsoft toch al iets makkelijker voorkomt.

Wat echter echt kwalijk is, is het feit dat dit probleem ondertussen al 4 dagen speelt en nog steeds niet opgelost is en ook niet zal worden vermoedelijk, aangezien het nu weekend is en dan werkt er niemand.
Dus het zal nog wel even gaan duren.
Greetings, Richard.

the unknown
Het wil niet zeggen dat niks mogelijk is,
Telfort heeft namelijk meerdere smtp servers. alleen 1 daarvan zit nu in de blacklist. Dankzij een telfort gebruiker/s,

Ik kan er wel mee leven en heb er wel begrip voor. Ik bedoel uiteindelijk is het door de consument zelf zo ver gekomen en wie het precies is , Smile hij is in middels wel locked, daar niet van.

om het bericht opnieuw te proberen te verzenden bestaat er een kans dat het via een andere smtp server wordt verzonden en het wel goed gaat.

Afwachten op microsoft ...

Daarnaast voor de mensen die vergoeding willen enz enz, ik denk dat je al die moeite beter niet kan doen. Men zal er toch niks mee bereiken,
Alles is toch dichtgetimmerd in de Algemene voorwaarden. ik bedoel in zo een situatie kan men de gene die het zo ver gekregen heeft toch niet straffen. ( met een boete van zoveel euro) en de mensen die der niks mee te maken hebben een vergoeding geven. Helaas zit het niet zo inmekaar.

En voor de mensen die voor alleen maar alles zo goedkoop mogelijk willen en het snelste van het snelste , of nooit problemen willen hebben.

Not possible... Helaas Smile

Tenzij je een zakelijke abonnement hebt Smile dat is een andere geval. . maar wie heeft dat?

Richard
Telfort heeft namelijk meerdere smtp servers. alleen 1 daarvan zit nu in de blacklist. Dankzij een telfort gebruiker/s,

Als dat het geval zou zijn, dan zou ik op zijn minst een van de keren een mail naar buiten moeten krijgen.
Ik zie maar 1 smtp server op 1 ip adres.
Wel zie ik een paar mail servers alhoewel ik uit een dig -T MX nog niet helemaal kan opmaken hoe dat nu precies gekoppeld is.
Of het moet zijn dat ze per ip block (85 range en 195 range) 1 aparte smtp hebben, maar dan ga je vanaf de 195 range niet via de 85 range naar buiten zo te zien.

Ik kan er op zich ook wel mee leven, als de fout op die manier veroorzaakt is oke, alhoewel een goede instelling van de mailserver ook zoiets vaak kan voorkomen.

Proberen een vergoeding te krijgen is mijns inziens ook onzinnig. Een beetje zichzelf respecterend bedrijf heeft een normaal email account en gebruikt geen hotmail. En elke prive persoon heeft wel een ander email account of tijdelijk pech.
Prive is er ook geen SLA dus inderdaad ook geen restitutie.

Waar ik niet mee leven kan is dat dit 4 dagen of meer moet duren voordat dit opgelost is.
Wachten op Microsoft? Ja oke, maar na 2 dagen ga je toch eens de telefoon nemen en eens bellen of niet?

Kijk, dat we niet voor een dubbeltje op de eerste rang moeten verwachten te zitten, oke, dat preek ik hier zelf ook altijd.Smile

Maar bij Online/Orange is dit ook al voorgekomen, daar heeft dat nog nooit langer dan 2 dagen geduurd. En dat is ook een budget provider. En dat is dus de reden dat ik het kwalijk vindt. Als het nu vandaag was opgelost ging het nog net, maar het zal dus wel over het weekend getild worden en dan zit je dus al op 6 a 7 dagen.
Dat is wat ik bedoel te zeggen... Wink

Als je die competentie/verantwoordelijkheid niet wilt nemen als budgetprovider, haal dan die netblock van de spamlijst af zodat mensen zelf een mailserver kunnen draaien die niet wordt tegen gehouden door de netblock van Telfort op spamhaus bijv.Wink
Gewijzigd door Richard op 25 april 2009, 18:05
Greetings, Richard.

the unknown
Het duurt wel wat langer daar ben ik het wel met je eens. Maar om kpn en orange en alle andere providers met elkaar te vergelijken .

ja maar bij orange was het zo en een ander bij de kpn was het zo snel opgelost.

kijk daar bereikt men ook weer niks mee, het is telfort en zal het ook blijven.

Ik weet zeker als het sneller opgelost kon worden dat het zeker gedaan was. Ik bedoel welk bedrijf wil nou storingen of narigheden?

Telfort zit zeker niet aan tafel met de intentie van , laten we onze klanten even een weekje pesten en vervolgens lossen we het probleem op.
Ik weet echt 100% zeker dat ze hun best doen. Dat het niet sneller kan , das jammer. Maar om daarvoor een slecht beeld van het geheel te maken is ook niet een GO.

Ik hoop echt dat dit zsm opgelost wordt. Telfort zal er zeker van leren en het in de toekomst beter en sneller oppakken.

Zeg altijd : fouten zijn er om te maken, we blijven mens en de techniek is ook niet 100 % , maar van fouten leert men.

EdP
Microsoft/Hotmail stuurt voor elke spam-melding afkomstig van een Telfort netwerk een formulier naar Telfort met een manier van "astemblaft, ga dat maar 's even lekker invullen, en de mazzel he", zo lees ik elders.

Microsoft/Hotmail is nou niet direct de meest co÷peratieve partij, zeker als het om een klein internet-providertje uit klompenland gaat.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

the unknown
Dat Microsoft/Hotmail enz capsones heeft is wel bekend . ik bedoel wat is telfort vergeleken microsoft Smile

Denk daarnaast echt niet dat telfort even naar microsoft gaat en kan bellen met , hey haal ons van de blacklist ect. vervolgens DONE Smile

zal wel via een rot weg moeten met al die dingen.

ton2e
Ui een andere bron heb ik begrepen dat het weinig met spam te maken zou hebben maar met het feit dat MS "iets" gebruikt om de juistheid van het afzenderadres te controleren.

Dat "iets" is een of anders speciaal record.

Veel providers hebben geen zin om dat aan te maken en MS weigert dan domweg alle mail. je moet het maar gewoon op de door hen gewenste manier doen en anders is het bekijk't maar.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'e-mail naar hotmail niet mogelijk/helpdesk onbereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
verschillende sites onbereikbaar Storing 3 21 juli 2018, 22:55
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden