obey-robots.txt
18 Juli 2018, 03:03
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FTP connection time out voor één specifieke webhost

mattiman
Voor het bouwen van websites gebruik ik vaak FTP. Dat gaat altijd goed, maar nu is er één specifieke webhost waarbij de FTP verbinding wegvalt na het uploaden van enkele bestanden. In eerste instantie verbinding leggen gaat goed. Ik kan ook alle bestanden op de webserver doorbladeren. ook bestanden verwijderen gaat goed. Een enkel bestand uploaden gaat ook goed. Maar zodra ik een reeks bestanden upload, blijft hij na 10-15 files hangen en geeft een foutmelding "connection timed out".

De webhost beweert dat het aan mijn verbinding/router/firewall ligt. Nu heb ik geprobeerd mijn firewal in de ZyXel p2602H D1A even uit te zetten en dan lukt het uploaden van meer bestanden wel goed.
- Maar die firewall zit er niet voor niets lijkt me. Ik zet hem liever niet uit
- Dit probleem treedt alleen op bij deze webhost. Bij vele andere webhosts kan ik honderden/duizenden bestanden in één keer uploaden zonder probleem

Dus er is iets in de interactie tussen de firewall in mijn router en deze specifieke webhost. Maar wat is me een raadsel.

Iemand enig idee?
n.b. ik heb erg weinig verstand van dit soort netwerk gebeuren

Richard
Kun je aangeven met welk FTP programma je werkt en of je bij alle andere webhosts direct ftp of passive (PASV) gebruikt?

Het is natuurlijk wel apart dat het maar bij 1 webhost gebeurt, maar van de andere kant nog aparter dat het probleem over is als je de firewall uit zet.
Die kan overigens gerust uit, zoveel vreselijks houdt die toch niet tegen. Maar het probleem is op zich wel interessant aangezien het ook met firewall gewoon moet kunnen werken.

Het enige wat ik me dus kan bedenken is het wel of niet gebruiken van PASV (passive mode) en verder weet ik nog dat bepaalde FTP servers niet goed met Filezilla wensen te werken, vandaar de vraag welk FTP programma je gebruikt.
Greetings, Richard.

mattiman
Bedankt voor je reactie.

Als FTP programma heb ik Transmit (Mac). Maar ik heb het ook met Filezilla geprobeerd, dat maakte niet uit. En passive/active heb ik ook geprobeerd. Verder nog wat instellingen in m'n FTP programma geporbeerd, maar tot nu toe zonder verschil. Het lijkt echt iets in de router. Want ik heb ook even via de wifi van de buren getest en toen ging het wel goed.

Maar het is inderdaad heel vreemd dat het juist met deze webhost is. Ik bouw websites en heb ondertussen al jaren met wel 100 sites FTP gebruikt bij wellicht een tiental verschillende webhosts. Nog nooit problemen gehad.

M'n internetprovider (telfort) kon helaas geen support geven voor dit probleem, omdat internet en telefonie het in principe wel doen.

Richard
Tja als je passive en active al geprobeerd hebt dan zou ik het ook niet weten. Aangezien het bij andere hosts niet het geval is ben ik toch van mening dat het niet alleen de router is maar de combinatie modem en webhost maar wel inderdaad met de nadruk op het modem.

Het enige wat je nog kunt proberen is poort 20 open te zetten in de firewall naar je pc toe, alhoewel dit normaliter niet nodig zou hoeven zijn.
Dat zou betekenen dat het stated-related firewall verkeer met die webhost niet 100% correct afgehandeld wordt waardoor er misschien een beetje een vreemde situatie ontstaat ofzo. Ik kan me niets anders bedenken.
Greetings, Richard.

mattiman
Nogmaals bedankt voor de hulp. Blijft inderdaad een erg vreemde situatie. Als het echt alléén de modem/router zou zijn, zou je vewachten dat het bij het uploaden naar iedere webhost verkeerd zou gaan. Maar er is dus kennelijk iets in deze webhost waardoor openen van meer connecties of sturen van meer bestanden achter elkaar verkeerd gaat. Maar ik weet er echt te weinig van af om het goed te begrijpen.

Richard
Ik weet er wel iets meer vanaf maar kan me niets voor de geest halen wat dit zou kunnen veroorzaken, welk deel van de firewall of welk deel van ee ftp daemon.
Bij de general options van de firewall staan altijd 2 dingen op Drop.
Dat is wan to wan en nog eentje, die andere weet ik effe niet meer uit het hoofd. Waarschijnlijk Wan to Lan, je zou die eens op permit kunnen zetten, kijken of dat helpt.

Ik ben me nog aan het bedenken hoe het zou kunnen, mocht ik nog iets vinden laat ik het zeker weten.
Greetings, Richard.

Wes
Ik werk ook met de Mac en heb hetzelfde probleem. Ik werk met meerder domeinen van verschillende hosters die geen problemen met FTP-upload hebben. Echter naar mijn website die draait bij mijndomein.nl is de upload meer dan dramatisch.

Ik heb ook alle variaties al geprobeerd; verschillende FTP-clients, Passive/Active, Firewall aan/uit etc. Niets lijkt te helpen.

Telfort heeft mijn verbinding gemeten en die is erg goed, zowel up als down. Dus hun zeggen mij hier niet bij te kunnen helpen.

Mijndomein wijst echter weer wel naar Telfort, ze beweren 'inside information' te hebben dat het probleem wèl bij hun ligt.

Mocht er iemand ondertussen hiervoor al een oplossing heeft hoor ik dat heel graag!

Richard
Mijndomein wijst echter weer wel naar Telfort, ze beweren 'inside information' te hebben dat het probleem wèl bij hun ligt.

Kun je wel verbinding maken? Zoja, normaliter krijg je een welkomstbericht te zien van de FTP server.
Daarin staat over het algemeen de gebruikte server, bijv. pure-ftpd of proftpd genoemd. Kun je eens kijken welke ftp server mijndomein gebruikt en welke ftp server een andere host gebruikt waar je geen probleem hebt?
Greetings, Richard.

Wes
Hallo Richard,

ik kan altijd connecten en hij maakt ook altijd direct verbinding. Zo ook het switchen naar directories gaat zonder vertraging en wat ook nog lukt is een nieuwe map aanmaken bijvoorbeeld.

Als ik dan ga uploaden dan gaan de eerste paar files (ongeacht de bestandsgroote) heel snel en dan blijft het hangen. Soms gaat het uploaden dan heel traag en komt het uiteindelijk wel door maar wat vaker gebeurd is dat de upload gewoon stopt, of dat het een 0Kb bestandje oplevert op de server.

Dit riedeltje krijg ik bij het connecten;

Download broncode  Code

LibNcFTP 3.2.1 (August 13, 2007) compiled for UNIX
Uname: Darwin|g5.local|10.8.0|Darwin Kernel Version 10.8.0: Tue Jun  7 16:33:36 PDT 2011; root:xnu-1504.15.3~1/RELEASE_I386|i386
220: (vsFTPd 2.0.7)
Connected to ftp.*******.nl.

Ik heb deze post ook op het forum van Telfort geplaatst waar wat meer antwoorden voorbij zijn gekomen;
http://telfort.ge...10343.html

Er is nog iets opvallends; nadat ik Telfort hierover gebeld had, en zij mijn verbinding hadden doorgemeten leek het alsof het probleem er niet meer was. Ik vermoedde toen dat ze toch iets gedaan hadden. Echter een dag later was het weer als vanouds en dus heel traag of helemaal niet werkend. Behalve dat ik dus wel ten alle tijden verbinding kan maken, het gaat puur om het daadwerkelijk uploaden van bestanden.

Nadat ik dus ongeveer een week later dat topic hier en op het andere forum geplaatst heb, lijkt het nu opeens weer alsof alles wel weer werkt. Gister en vandaag getest, en het werkt naar behoren. Helaas niet zo snel als ik met andere ftp-servers kan halen maar het werkt iniedergeval. Ik vind dit dus wel 'verdacht' zeg maar ;)

Ik hou het de komende dagen in de gaten en zal dan mijn bevindingen melden!

Bedankt voor je hulp.
Gewijzigd door Wes op 04 oktober 2011, 20:32

Wes
Hier zijn drie andere FTP-server die wel goede/normale upload hebben!

Download broncode  Code
Uname: Darwin|g5.local|10.8.0|Darwin Kernel Version 10.8.0: Tue Jun  7 16:33:36 PDT 2011; root:xnu-1504.15.3~1/RELEASE_I386|i386
Remote server is running ProFTPD.
220: ProFTPD 1.2.10 Server (ProFTPD) [89.255.20.95]
Connected to ftp.****.com.

Download broncode  Code
220: --------- Welcome to Pure-FTPd [privsep] [TLS] ----------
     You are user number 1 of 50 allowed.
     Local time is now 20:28. Server port: 21.
     IPv6 connections are also welcome on this server.
     You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
Connected to ftp.****.com.

Download broncode  Code
Remote server is running ProFTPD.
220: ProFTPD 1.3.1 Server ready.
Connected to ******.nl.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP connection time out voor één specifieke webhost', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Unlock code voor sony ercsson J120i Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 13 mei 2013, 22:07
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:17:50
| jbasomers 1 dag