obey-robots.txt
21 April 2018, 13:52
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Wag320N instellingen

SparcoNL
Jongens, ik heb al 100keer gegoogled en rond gezocht.
Maar kan nergens de "goede" instellingen vinden om mijn nieuwe modem/router in te stellen.

Heb betreft dus de Linksys (by cisco ) WAG320N ( en heel specifiek : http://www.router...teway.html deze )

Nu zit hier een installatie programma bij, waar telfort niet standaard onder zit.
Dus word het handmatig invoeren. Heb gevonden dat je setting met 1483 moet hebben

heb niet alles onthouden van deze wat ik kan invoeren maar de belangrijkste wel -> 1483/2684 bridged dynamisch of 1483/2684 bridged statisch of 1483/2684 routed

hij krijgt op geen enkele een verbinding.

Op dynamisch hoeft er verder niks worden ingevuld.
Bij routed en statisch wil hij dingen als ip/gateway/dns/subnet weten. Heb ik deze maar overgetyped uit de Zyxel ( daarvoor eerst de 320n loskoppelen en de zyxel dr weer aan en na de settings over getyped te hebben de 320n er weer aan en door gaan met instalatie )

Niks nada noppes.

dus maar eens via std ip de router in gaan koekeloeren

zo veel instellingen en zo veel combies al geprobeerd maar nog niks.

Encapsulatie:
alleen brug , RFC 2684 brug, RFC 2684 gerouteerd , IpoA , RFC 2516 PPPoE , RFC 2364 PPPoA

Instellingen VC
Multiplexing: LLC VC

QoS-type:
PCR: cps
SCR: cps
Automatische detectie: Inschakelen Uitschakelen
Virtueel circuit: VPI (Bereik 0-255)
VCI (Bereik 0-65535)
DSL-modulatie:

Instellingen IP
Internet-IP-adres: . . .
Subnetmasker: . . .
Standaardgateway: . . .
Primaire DNS: . . .
Secundaire DNS: . . .

Optionele instellingen
(vereist voor sommige internetproviders)
Hostnaam:
Domeinnaam:
MTU:
Grootte:

Netwerkinstellingen (LAN)
IP van de modemrouter
Lokaal IP-adres: . . .
Subnetmasker:

Instellingen
netwerkadresserver (DHCP)
DHCP-server: Inschakelen Uitschakelen DHCP-relay

IP-adres DHCP Relay-server: . . .
Begin IP-bereik:
192.168.1.
Maximumaantal
DHCP-gebruikers:
Leasetijd client: minuten (0 duidt één dag aan)
Statische DNS 1: . . .
Statische DNS 2: . . .
Statische DNS 3: . . .
WINS: . . .

Nou ja.. te veel eigenlijks..

Wie komt er met de goede settings voor mij Pfft

Richard
Probeer het volgende eens:
Encapsulation: RFC 2684 Bridged
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
MTU: Auto (1492)
Primary DNS: Auto

Kan echter zijn dat je pc dan het externe ip krijgt i.p.v. de router.

Er schijnen meer problemen met dit model te zijn omdat er te weinig ondersteuning zit op het RFC1483 protocol, hetgeen wel gebruikt wordt.
Of dit zou inmiddels met een firmware update verholpen moeten zijn. Maar zo te zien stamt de laatste firmware update van 2009 dus weinig kans.
Greetings, Richard.

Sheldon
Hoi SparcoNL,

Ik gebruik al een paar jaar de Linksys WAG320N DSL-modem met exact de instellingen zoals genoemd door Richard (met DSL-modulatie: ADSL2). Gaat al tijden goed!

Ik heb echter sinds het weekend van 26/27 februari wel een probleem. De internet verbinding valt elke dag 1 keer uit. Meestal ergens in de namiddag (maar vandaag rond 12:00). Modem uit en weer aan lost het probleem op, maar ik wil liever een oplossing waarbij dat niet hoeft. Voor genoemd weekend werkte de internet verbinding prima, zelfs weken achter elkaar.

Wordt dit probleem ook door andere Telfort gebruikers ervaren? Zou het kunnen zijn dat ik mijn modem settings moet wijzigen?

Alle tips zijn welkom.

Richard
Kun je eens controleren of dat meestal in de namiddag misschien de leasetijd van de dhcp kan zijn?
Ik heb namelijk ook al dagenlang dat tijdens het verversen van de lease mijn internet hakkelt of er korte tijd uit ligt.
Niet de DSL verbinding, die blijft, maar de internetconnectie, dus de dhcp renew gaat niet lekker.
Aangezien deze ook meestal op dezelfde tijd plaats vindt, zou dat bij jou misschien ook rond het middaguur kunnen zijn.

Als dat het geval is kunnen we misschien Telfort daar eens over lastig vallen want dan hebben er meerdere dat probleem.
Greetings, Richard.

Sheldon
Hoi Richard,
Bedankt voor je tips!

Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik kan controleren of het iets met de DHCP leasetijd te maken zou kunnen hebben.

Wel is het zo dat de afgelopen dagen, wanneer ik, ik weer geen internet had en ik de status van de modem bekeek via status > DSL-verbinding dan was deze wel actief, maar de IP-adressen van "IP-adres", "Standaardgateway" en "DNS1"en "DNS2" (via status > modemrouter) waren alle niet meer ingevuld.

Op het venster van status > modemrouter, zit trouwens twee knoppen: "DHCP vrijgeven" en "DHCP verniewen".
Ik meen mij te herinneren dat ik hier een keer op gedrukt had toen de internet verbinding weg was, maar dat dit niets uithaalde (of mischien had ik langer moeten wchten?). Ik kan dit nog een keer proberen (voor de zekerheid) als het probleem zich weer voordoet.

Ik weet niet of dit de boel verduidelijkt?
Richard, heb je nog tips, of een URL waar ik kan vinden hoe ik kan checken hoe het werkt om te controleren of de DHCP leasetijd een probleem is?

Groetjes, Sheldon

Richard
maar de IP-adressen van "IP-adres", "Standaardgateway" en "DNS1"en "DNS2" (via status > modemrouter) waren alle niet meer ingevuld.

Dit duidt er bijv. op dat de dhcp lease niet of niet goed verkregen wordt.Smile

Ik zou echter, behalve de status bekijken, geen goede methode weten om dat verder te controleren. Ben net even in het modem gaan snuffelen en zie daar niet staan.
Wat je wel kunt proberen is bij Logs en dan Log settings de Maintenance aanvinken. Het modem heeft daar niet echt fijne opties voor volgens mij.
Of het is wel te zien, maar zie ik het niet omdat mijn modem in bridgemode staat.Smile

Het beste kun je anders gewoon een paar dagen de tijd bijhouden en controleren via de status zoals je nu ook deed.
Als je DHCP vernieuwen doet, ga je opnieuw het ip aanvragen, dat kan even iets langer duren, maar normaliter niet langer dan een minuut eigenlijk. Als dat al problemen geeft, dan zou dat ook al aantonen dat de dhcp server niet lekker werkt.
Greetings, Richard.

Sheldon
Ik heb nu "Logboek" ingeschakeld.
Ik geloof dat dan "alles" gelogged wordt en ik dan achteraf bij het bekijken van de log (via de knop Logboek) op het type event kan filteren (ik zal dan wel Systeemlogboek type moeten hebben).
Ik zal de log na een paar dagen bekijken. En de relevante gegevens hier posten.

Het probleem is nog niet vanzelf opgelost. En is nog steeds heel constant aanwezig: het lijkt echt telkens een keer per etmaal plaats te vinden...

By the way, ik heb dezelfde vraag ook aan de support afdeling van Telfort gesteld. Dit is een deel van hun antwoord:

---[snip snip]---
U wou weten of er een wijziging is geweest. Er is niets veranderd en er is geen storing.

Wij zien dat u modem meerdere malen teveel verzoeken doet voor een IP. Wij raden u ook aan om het modem te resetten en dan opnieuw in te stellen.
U kunt op ons netwerk ieder modem gebruiken dat geschikt is voor ADSL2+. Houd er wel rekening mee dat wij alleen ondersteuning bieden op de door ons geleverde ZyXEL modems. Mocht u een ander modem willen gebruiken, dan zult u deze als volgt moeten instellen:
[hier volgen de standaard modem settings die ook op hun website te vinden zijn]
---[snip snip]---

Ik geloof niet zo in resetten en de gegevens opnieuw instellen, daar dat op hetzelfde neer komt als wat er nu voor settings in zit...
Wat het betekend dat mijn modem teveel verzoeken voor een IP doet, dat weet ik niet... iemand een idee?

Anyways, naar een paar dagen zal ik kijken wat er in de log zit (en die posten)...

Richard
Wat het betekend dat mijn modem teveel verzoeken voor een IP doet, dat weet ik niet... iemand een idee?

Dat is dus precies waar ik het over heb. Dat is de communicatie tussen jouw modem en de DHCP server.
De vraag is echter waarom het modem dat doet. Resetten kun je doen maar ik denk dat dit weinig uit haalt. Je kunt het ook eens uitzetten en weer aanzetten.
Over het algemeen doet een modem een teveel van dat soort verzoeken als de leasetijd te kort is. En ik heb dus hetzelfde probleem hier, te korte leasetijd. En de leasetijd wordt door de DHCP server afgegeven, niet door het modem.
Ondanks dat kan het modem wel meer verzoeken doen maar dat is niet iets wat je normaliter zelf instellen kan ofzo, dan zou je modem al defect moeten zijn en dat lijkt me sterk.

Daarom is mijn vermoeden dat het euvel niet bij jou maar bij Telfort gezocht moet worden.
Ik zal nog eens afwachten of het bij mij beter gaat.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wag320N instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Draytek 2750Vn Telfort met eigen modem/router 1 04 december 2012, 21:26
email instellingen Algemeen 2 14 juli 2011, 12:51
Parameters voor Instellingen Voip-account anders dan Telfort-VastBellen? Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 12 25 augustus 2010, 09:47
instellingen wireless router zyxel 600 WiFi 4 08 februari 2010, 21:01
MMS instellingen voor HTC HD2 (touch) Algemeen 2 25 januari 2010, 17:09
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:38:59
Steun ons
DealeXtreme