Heb je de bekabeling al een keer nagelopen? En eventueel je modem een keer gereset naar de fabrieks-instellingen? Als je vooraf de configuratie opslaat, kun je deze weer terugzetten als een reset niet de oplossing is.
Volgens de Telfort website is er in elk geval geen storing op dit moment.
bekabeling is nagelopen. Ook direct voor de splitter het modem aangesloten met een andere kabel.
Modem is ook gereset naar de fabrieks-instellingen, hielp ook niet..
DSL LED op ZyXEL 2602R-D1A blijft knipperen, maar traint niet in.
De Telfort website is niet zo betrouwbaar mbt storingsmeldigen geloof ik, vorige grote landelijke storing zou verholpen zijn en ik kon pas 4 uur later weer connecten. Een een storing van beperkte omvang zullen ze wel niet vermelden, dan denkt iedereen dat het helemaal hopeloos zou zijn met zoveel storingen bij Telfort. Daarnaast zal er niet veel worden gewerkt vandaag.
Dus hoe up to dat alles is weet ik niet, maar ik zie op het forum niet veel reacties van ander mensen met een Telfort internet storing. Maar om te reageren moet je ook wel weer internet hebben, en als je DSL van Telfort er uit ligt is het voor de meeste mensen moeilijk om te reageren.
Na de helpdesk snel door de 2e lijns geholpen, zij zouden KPN inschakelen. Moet zeggen dat deze ervaging met Telfort support heel snel en goed verliep.
Het blijkt een modem probleem te zijn.
Net is een KPN monteur langs geweest en die kon wel intrainen met zijn meter. Grappig was wel dat de KPN monteur via zijn meter kon intrainen op mijn oude intrain snelheid de veel hogere was dan de snelheid van de laatste tijd. Modem is dus langzaam overleden
De KPN monteur heeft gebeld met Telfort en zij zouden een nieuwe modem opsturen.
Weet iemand hoe lang je op een nieuwe modem moet wachten, of gaat dat dezelfde dag nog verstuurd worden?