obey-robots.txt
13 December 2018, 03:44
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

DSL UP en weer Down

MikeeV
Sinds een aantal maanden (waarschijnlijk al langer) heb ik last van een internetverbinding die wegvalt. Dit is altijd binnen 10 a 20 seconden weer verholpen. Tot nu heb ik er zelf niet zoveel aandacht aan gegeven, maar met gamende kinderen wordt het onhoudbaar.

Wanneer ik mijn modem log er op na kijk dan zie ik meerdere keren per dag dat de DSL wegvalt en gelijk weer opkomt. Ook wanneer er niemand op het internet zit. Mijn modem/router stond een meter of 6 bij het ISRA punt vandaan en verder is alles bekabeld. Na wat meer posts gelezen te hebben, heb ik eerst mijn modem rechtstreeks op het ISRA ount aangesloten. Binnen drie uur viel hij twee keer weg. Het ISRA punt is er zo een met een oude lasdop en daar kan ik verder niets aan ontdekken.

Heeft er iemand suggesties, voordat ik het met Telfort zelf ga opnemen?

Thx,

M.

Richard
Ik denk dat je gedaan hebt wat er te doen valt. Misschien dat het Telfort Webcareteam hier hulp mee kan bieden.

Het enige wat je eventueel nog kan doen is de draden omdraaien.
Draai de lastop eens open van het ISRA punt als dat zo'n oud ding is wat je in de kamer hebt hangen.

Vaak zit daar dan nog een oude EB (extra bel) doorverbinding. In de meeste gevallen is dat een geel kabeltje wat van rechts boven naar rechts beneden een doorverbinding maakt.
Die kun je verwijderen want dat wordt al jaren niet meer gebruikt en daarbij kan dat wel storingen veroorzaken.

Verder kun je even zien of de contacten in de lastop niet geoxideerd zijn.

Als dat allemaal gebeurt is en het probleem blijft nog dan heb je last van een klapperlijn en dat zal Telfort dan toch voor je moeten oplossen.
Greetings, Richard.

MikeeV
Smile ok top. Ik wist niet dat je z'on lasdop kon losdraaien. Ga ik eens bekijken bedankt.

Grt,

Michel

Franzki
Een isra-lasdop kun je inderdaad openmaken... 3 schroefjes losdraaien en de plastic huls verwijderen. Maar het is niet de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat hiermee.

Als er iets niet goed zit of geoxideerd is, zal er een KPN-monteur voor moeten komen. Je mag zelf alleen aan de kabel komen die uit het isra-punt komt en naar je modem gaat.

[EDIT] Ik denk dat Richard het over een telefoonstopcontact heeft ( "varkenssnuit" ) terwijl jij een lasdop als isra-punt hebt. Een varkenssnuit kun je openschroeven en de draadjes schoonmaken en opnieuw vastzetten. Van een lasdop kun je beter afblijven en gewoon je problemen bij Telfort melden.
Gewijzigd door Franzki op 21 december 2010, 12:21

Richard
Ik wist het niet zeker maar ik ging van deze uit:
http://www.kpnads...erdoos.jpg

Als je het plaatje bekijkt, de tweede van rechts en dan de onderste.
Die mag je rustig uit elkaar halen. Bij oude huizen is dat namelijk het ISRA punt.

Op een monteur moet je wachten dus tja, je kunt er ook voor bellen, maar je kunt ook zelf gewoon kijken of het misschien geoxideerd is. Dan kun je er toch afblijven als je het niet aandurft maar dan kun je wel aangeven dat dit eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.
Greetings, Richard.

Franzki
Bij mij is de meest rechtse het isra-punt.

De PTT (van vroeger) heeft het zelfs gepresteerd om er oorspronkelijk 3 aderparen (voor drie woningen) op af te monteren.

Er zelf aan knutselen is niet aan te bevelen... je hebt metalen hulsjes en een wafeltang nodig... en als er iets misgaat moet er een KPN-monteur (tegen betaling) de grondkabel opnieuw komen aansnijden.

MikeeV
ok bedankt, ik was al een beetje huiverig om met die lasdop aan de gang te gaan. Het is inderdaad de meest oude uitvoering en ziet er nog wat "aftandser" uit dan die op het rechter plaatje. Huis is van 1936 en volgens mij de lasdop ook......

Ik ga Telfort bellen. Mocht er wat uitkomen dan laat ik het hier weten.

Groet,

Michel

MikeeV
ok even een update. Ik heb woensdag kontakt opgenomen met Telfort. Ik ging snel door naar de tweede lijns ondersteuning. Ik moest mijn modem weer rechtstreeks op het ISRA punt aansluiten en dan zouden ze aan het einde van de middag terugbellen. Dit gebeurde ook en idd de lijn was meerdere keren down geweest. Vervolgens is de melding doorgezet naar de KPN. Deze zijn gisteren al langs geweest! Hij is in de centrale begonnen en kwam bij huis uit. Hij constateerde dat er vanaf het ISRA punt een kabeltje met een vaste kern is gebruikt waarop een standaard telefoon stekkertje is gemonteerd. Hij heeft eea aangepast en een korte meting gedaan. Ik had 13 mb zonder fouten. Ik zit op bijna 2 km van de centrale dus dat is begrijpelijk.

De vriendelijke man is weer heengegaan en vervolgens ging het binnen een uur alweer fout...... Nu maar weer Telfort gebeld, maar het gaat iets te snel. De KPN had de afhandeling van de melding nog niet verwerkt. Even afwachten dus en dan volgt er waarschijnlijk een 24 uurs meting. Nu zag ik zojuist dat mijn modem inmiddels in traint op 11,7 mb ip 12,7 wat de laatste tijd het geval was. Misschien dat ze het daarmee willen oplossen? Ik wacht het nu even af. Telfort zou een dezer dagen weer terugbellen.

Ik zie wel dat mijn modem veel de volgende melding geeft:

Router reply ICMP packet: ICMP(Port Unreachable) . Wanneer een modem/router teveel van dit soort meldingen vanuit het netwerk krijgt, kan dit dan effect hebben op de verbinding?

Ik hou jullie op de hoogte voor degenen die geinteresseerd zijn.

Merry Xmas

Richard
Wij zijn zeker geinteresseerd en het is ook mooi te horen dat de Telfort helpdesk de zaak zo snel aangepakt en doorgezet heeft. En KPN ook snel gehandeld heeft met de monteur.

V.w.b. de ICMP, dat betreft pingen. Normaliter zijn icmp pakketten zo klein dat ze geen effect mogen hebben op de verbinding. Om het op te vangen zou je in de firewall icmp verkeer eens gewoon kunnen toestaan.
Of de firewall van het modem eens uitzetten, kijken of dat helpt met de verbinding. Het euvel kan immers ook aan het modem liggen.

Gebruik je misschien ook een torrent programma? Het is namelijk bekend dat de Zyxel modems niet tegen een grote hoeveelheid UDP verkeer kan en daardoor nog wel eens over zijn nek wil gaan wat ook tot dit soort problemen kan leiden.
Veelal helpt het dan om het aantal verbinding in het torrent programma een stuk kleiner te zetten.
Succes alvast!

En ook een gelukkig Kerstfeest gewenst!
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL UP en weer Down', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WEER storing Maastricht. Algemeen 2 16 december 2011, 03:35
Wederom werkt het weer niet Klacht over Telfort 2 13 mei 2011, 20:42
Wr een brief voor meneer N.V.T. Algemeen 1 07 juli 2009, 12:55
Regio Alkmaar Ook weer enkele uren storing Storing 1 26 juni 2008, 17:44
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden