obey-robots.txt
24 Februari 2018, 15:11
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Wat was oorzaak van die grote storing 14-12?

Richard
Wat was nu eigenlijk de reden van die grote storing op 14-12?
We kregen nadien wel een leuk mailtje (sommigen 2) dat er van 13.00 tot 18.10 geen internet was. Niet geheel correct want de eindtijd wisselde een beetje omdat er gefaseerd geactiveerd werd, maar de begintijd lag al op 12.30 precies. Dat was namelijk af te leidenuit de logs van m'n server.

Doch weet nu iemand wat de oorzaak was? In november bleek er in een deel van het land een storing te zijn geweest door een kabelbreuk bij de A2.
Maar voor deze wordt geen reden gegeven en dat wekt natuurlijk de indruk dat iemand bij Telfort een stommiteit heeft begaan en men dat niet durft bekend te maken. Dat hoeft niet zo te zijn, maar het lijkt me toch wel dat je als groot internet bedrijf zijnde, bij een storing die zoveel abo's betreft en zoveel uren duurt, en waar je een email voor rond stuurt, je op zijn minst ook wel de oorzaak mag noemen.

Iemand een idee? Misschien het Telfort Webcareteam?
Greetings, Richard.

nluc
Ik ben benieuwd of je hier nog antwoord op krijgt, denk het niet.

Vanaf 15.00u hier, postcode 1613 instabiele verbinding en nu net terug van weggeweest lijkt alles weer normaal te werken en ook daar hoor je niets over.

Misschien heeft de sneeuw het dit keer gedaan. Pfft

Richard
Van kleine lokale storingen wordt wel vaker geen melding gemaakt. Soms omdat ze het niet weten, soms weten ze het wel maar vinden ze het niet belangrijk genoeg om te melden.
Logisch, andere bedrijven doen dat ook niet want hoe meer storingen (ook al zijn ze klein) hoe slechter de naam. Aldus is de denkwijze.

Maar goed, we zullen zien of ik er antwoord op krijg. Er zijn nog andere methodes dan het forum. Ik kan bijv. een email sturen.
Mysterie's zijn er om opgelost te worden.Smile
Greetings, Richard.

EdP
Het betrof alleen de WBA-A klanten als 't goed is, storing met een dhcp-server, ken beuren toch.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Kan beuren? Een hele middag? Nee, dat kan niet beuren. Voor zoiets bestaan backup-dhcp servers.
Daarnaast had ik bijv. mijn ip nog maar kwam gewoonweg niet naar buiten toe, dus vermoedelijk de gateway geblokkeerd.

Wat zijn trouwens WBA-A klanten?
Gezien de hoeveelheid volgens mij alle 20mbit klanten?
Greetings, Richard.

EdP
Een storing die de hele middag duurt: nee liever niet natuurlijk, maar je kunt altijd een situatie verzinnen waarbij het toch in het honderd loopt, al neem je nog zo veel voorzorgsmaatregelen.

WBA-A is het wholesale netwerk van KPN met max. 8Mbps.

Telfort webcareteam
WBA-A is ook 20Mbit hoor Ed, is gewoon afhankelijk van de kaarten in de colo. Alle WBA-E kaarten ondersteunen zonder uitzondering wel ADSL2+/VDSL2, denk dat daar de verwarring vandaan komt.

We hebben wel backup DHCP's, wie of wat zegt dat dit een outage van onze volledige base was? Het was een landelijke storing omdat de getroffen aansluitingen her en der door het land verspreid zaten. Op de oorzaak van de storing kan ik verder niet in gaan.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 22 december 2010, 13:10
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Hmm OK dus WBA-A staat op zich los van wat er voor kaart aan hangt qua snelheid. Weer wat geleerd.

Richard
Niemand heeft gezegd dat het een outage van de volledige base was.
Ik gaf alleen maar aan dat WBA-A volgens mij ook alle 20mbit klanten omvatten, of in elk geval vroeg ik me dat af.
Maar ik wist dat niet heel Telfort er uit lag.

Op de oorzaak van de storing kan ik verder niet in gaan.

Ah, dat gaf ik boven al aan, dan trek ik daaruit de conclusie dat iemand een stommiteit heeft begaan.Smile
Gewijzigd door Richard op 22 december 2010, 19:19
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat was oorzaak van die grote storing 14-12?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Het grote I-Telligent Usenet topic Usenet 2 16 december 2017, 18:47
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Storing Enschede Storing 1 16 augustus 2014, 10:47
storing email (SMTP server) Werkzaamheden 1 27 juli 2013, 09:33
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:36:24
Steun ons