obey-robots.txt
24 September 2018, 13:50
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort Internet met KPN telefonie.

Quinten
Goedendag,

Ik heb telefonie van KPN en tijdje geleden Internet van Telfort besteld. Nu heb ik een Doe-Het-Zelf pakket thuis gekregen. Als ik de modem aansluit Gaat het lampje DSL branden maar het lampje Internet blijft uit. Na 10 minuten staat die nog steeds uit.

Als ik de telefoon aan de bijgeleverde modem aansluit werkt de telefoon ook niet. De telefoon werkt wel gewoon als die aan het contact aan de muur is aangesloten.

Als de telefoon aan het contact aan de muur is aangesloten, en ook de modem is aangesloten kan ik wel bellen maar krijg ik rare piepende geluiden en het DSL lampje op de modem gaat knipperen, als ik dan de modem loskoppel werkt de telefoon wel naar behoren.

Aan de contactdoos van de muur heb ik alleen de Rode en de Blauwe ader aangesloten, de Oranje en Witte zitten los. Maakt dit iets uit?

Weet iemand raad hoe ik dit kan oplossen en dus kan internetten en bellen?

EdP
Per wanneer zou de verbinding opgeleverd moeten zijn volgens de hoera-brief?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Quinten
16 November als ik mij niet vergis.
Mvg, Quinten

EdP
Hmm dat klinkt vaag. Telfort stuurt over het algemeen ruim van tevoren het modem op, zelden na de opleverdatum. Kun je 's verifiëren wat de opleverdatum was en wat de status van je bestelling is?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Quinten
Het modem is wel gewoon binnen, maar er kan geen verbinding gemaakt worden. En er zijn ook problemen met de telefoon, maar ik heb vanmiddag gebeld met de helpdesk van Telfort.

Er werd mij verteld dat het Telfort netwerk over de Witte en Oranje ader ging en KPN telefonie over de rode en blauwe ader, maar die konden niet allebei tegelijkertijd op 1 punt aangesloten zijn. Dus moest het Telfort netwerk verhuisd worden naar het Rode/Blauwe ader. Dit duurt ong. 5 werkdagen, daarna zou het moeten werken.
Mvg, Quinten

Franzki
Het kan inderdaad zo zijn dat er op je rood-blauw aderpaar nog een internetsignaal aanwezig is. Dan brandt het DSL-lampje maar krijg je geen internet. Telfort levert dan meestal het internetsignaal op het tweede aderpaar (oranje-wit).

Je zou dit kunnen testen door het modem nu op oranje-wit aan te sluiten.

Maar ik begrijp nu niet waarom Telfort op oranje-wit heeft opgeleverd... want zoals ik het lees had je geen internet van KPN. Of er moet nog een oud internetabonnement op je telefoonlijn zitten.

Als je nog analoge telefonie van KPN hebt, moet je een splitter gebruiken als je ook internet op hetzelfde aderpaar hebt. Anders krijg je inderdaad een hoop gepiep.

pakoe
Meestal moet je na het aansluiten van de modem je Internet Activeren via je computer heb je dat al eens geprobeerd? Nadat als je dat gedaan hebt brand het internet lampje. Was ook bij mij hetzelfde dat ik het dsl lampje wel continue zag branden maar het internet lampje niet. Volgens mij is dit de link om hem te activeren: Connect.adslvandaag.nl zoiets was het als ik et nog weet.
Gewijzigd door pakoe op 24 november 2010, 20:15

Quinten
@ Franzki, wat jij zegt klopt inderdaad. Er was nog een oude ADSL abonnement aanwezig op het Rood/blauwe aderpaar, daar wisten we helemaal niets van. Daarom heeft Telfort het inderdaad op het Wit/Oranje aderpaar aangesloten.

Het vreemde is met Rood/Blauw krijg ik wel DSL en met Oranje/Wit (Telfort) krijg ik zelfs geen DSL.

Maar als het goed is staat Telfort met 5 werkdagen nu op Rood/Blauw, over de hoge piep. Heb ik dat probleem straks nog steeds?

Ik heb nu de telefoon op de RJ-11 aangesloten en het is straks de bedoeling dat de Modem op de 4-Pin aansluiting komt, maar wel allebei op hetzelfde ISRA punt.

Het ISRA punt ziet er als de volgende uit, de telefoon zit dus aan de rj-11 en de modem moet aan de 4pin.
2665578
Gewijzigd door Quinten op 24 november 2010, 21:02
Mvg, Quinten

Franzki
Als je telefoon hebt van KPN en ADSL van Telfort, dan heb je een adsl-splitter nodig.

Die zit (als het goed is) bij het Telfort startpakket.

En in de handleiding staat hoe je het aan moet sluiten.

Quinten
Oké bedankt, een splitter heb ik niet gevonden... Maar misschien dat iemand anders in huis spulletjes kwijt gemaakt heeft. Ik ga het eens vragen en anders moet er gewoon eentje gekocht worden. Ik heb op internet gekeken en die splitters kosten rond 10 - 20 euro?

Met jullie hulp is alles een stuk duidelijker, hartstikke bedankt! Smile
Mvg, Quinten

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort Internet met KPN telefonie.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:30:50