obey-robots.txt
18 Juli 2018, 02:57
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetverbinding valt telkens weg

isdaariemand
Sinds gisteren (29-10-2010) valt mijn internetverbinding (internet only) om de paar minuten weg. Uit/inschakelen van de ADSL modem, een AVM Fritzbox 7270, heeft niet mogen baten. Ik vermoed dat het in de lijn zit. Hoe laat ik de lijn controleren?

Mvg,

Roy

Franzki
De Telfort helpdesk bellen?

EdP
Begin eerst eens het DSL snoertje een paar keer opnieuw in te steken aan beide uiteinden.
Als dat geen verbetering geeft, kan Telfort bijv. een lijnonderzoek gelasten.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

isdaariemand
Ondertussen de helpdesk gebeld. Volgens hen was de lijn goed maar mijn modem of ISRA punt niet. Moest het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren. Gedaan maar het probleem bleef. Vervolgens ISRA punt nagelopen (opengehaald en extra aangedraaid) en de kabel tussen het ISRA punt en de modem vervangen. Resultaat: Geen. Vervolgens een ander gelijksoortig modem opgehangen en ge´nstalleerd. Resultaat: Geen. Als uiterste redmiddel zou volgens de helpdesk het modem door een Zyxel modem vervangen moeten worden. Maar adhv van de testen beschreven hierboven durf ik wel te beweren dat er niks aan de hand is met mijn modem waar ik heel blij mee ben (geintegreerde DECT telefonie, aansluiten van ISDN telefoons, goede VPN, WLAN en uitgebreide Voip mogelijkheden). Wel ligt er in mijn achtertuin (10 meter van het ISRA punt) een verdeelpunt van de kabelboom. Ik vermoed dat hier het probleem ligt omdat je vanuit de centrale moeilijk kunt zien of hier een onderbreking zit of bij het ISRA punt. De kabelboom is twee jaar geleden nog opgegraven geweest en gelijk had 1 buurman toen al problemen. Die is vervolgens op het andere aderpaar gezet.

EdP
Dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.

isdaariemand
Sinds vanmiddag 12 uur lijkt het probleem verholpen. Al 7 uur dat de verbinding niet meer wegvalt. Toevalligerwijs valt dit samen met dat een monteur probeert een grote storing in de regio (Raalte+Heino) te verhelpen. Blijkbaar lag mijn probleem sinds vrijdag ook daaraan. Fijn zo'n helpdesk die altijd de klant als eerste de schuld geeft.

Liberty
Hier heeft internet altijd goed gewerkt maar nu om de 2 of 3 dagen moet ik het modem herstarten om weer internet te hebben.

Als ik inlog op het modem P-2602R-D1A (ZYXEL) dat zie ik dat bij voip het niet meer geregistreerd zijn maar dat DSL gewoon up is: 12184 kbps / 1031 kbps
Heeft ook gewoon een WAN IP adres.

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.3)b1

Dus nogmaals na herstart van modem probleem opgelost.

Iemand ook dit probleem?
Gewijzigd door Liberty op 03 november 2010, 09:29
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

EdP
Check je logs en/of de Packet Statistics pagina of de WAN verbinding pas nog is down geweest, in dat geval is het logisch dat telefonie het (nog) niet doet, er zit n.l. een timeout instelling in je SIP instellingen t.b.v. her-registreren van het account. Deze instelling kun je wijzigen.

Liberty
Dat Voip niet werkt door een time out is wel te begrijpen maar dat internet er nog steeds regelmatig eruit ligt kan ik niet begrijpen.
Alleen een herstart van het modem of een reset van de ADSL line komt het internet weer terug.
In de log zie ik niets vreemds verschijnen.

Heeft het misschien te maken met de laatste nieuwe firmware of door onderhoudswerkzaamheden?
Gewijzigd door Liberty op 04 november 2010, 21:53
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

EdP
Het doet me denken aan waar ik zelf vorige week een paar keer last van heb gehad, alleen heb ik een heel ander type modem met andere firmware. Wat er aan de hand bleek te zijn is dat het modem door nog onbekende reden z'n DHCP lease niet vernieuwde, waardoor het niet zelf vond dat DSL down was, maar toch geen telefonie of verbinding mogelijk totdat ik Reset ADSL Line aanklikte (uit en aanzetten doet dat ook).
Bij mij is het tot nu toe daarbij gebleven (fingers crossed).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding valt telkens weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Toegangstype valt weg Helpdesk 2 31 januari 2013, 21:12
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
internetverbinding maken lukt niet Storing 11 14 juni 2011, 12:41
Internet verbinding valt weg Storing 3 11 maart 2011, 23:34
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:11:59
| jbasomers 1 dag