obey-robots.txt
17 December 2018, 18:44
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding P-2602HW-D1A en SE Smartphone

jeroenboz78
Ten eerste wil graag aangeven dat ik een newbie ben en mocht deze vraag hier niet gepast zijn, daarvoor dan mijn excuses.

Ik heb op twee plaatsen een werkende Telfort 20 MB internetverbinding, op deze beide plaatsen staat een P-2602HW-D1A modem. Internetten via de pc middels WI-Fi werkt op beide plaatsen naar behoren, tot een paar dagen geleden kon ik op beide plaatsen ook internetten via WI-FI met mijn smartphone SonyEricsson W995. Ik maakte met mijn SE W995 verbinding met het draadloos netwerk en kon zo het internet op.

Ik weet dat er WI-FI problemen waren/zijn met de SE W995, maar ik heb lange tijd, ongeveer een half jaar kunnen internetten met de SE W995. Nu kan ik sinds enkele dagen op beide plaatsen niet meer het internet op met mijn SE W995. Ik krijg wel een verbindingstatus dat ik met mijn SE w995 op het lokale netwerk zit. Internet via de PC is gewoon goed: goed signaal, goede snelheid etc.

Aan mijn SE w995 is niets veranderd aan instellingen, nu is mijn vraag.... kunnen er centraal nieuwe instellingen zijn aangebracht door Telfort in de P-2602HW-D1A modems?

Mocht er iemand antwoord kunnen en/of willen geven, graag in bergijpelijke taal, ik weet namelijk niet veel van computers/internet.
Gewijzigd door jeroenboz78 op 21 oktober 2010, 14:34

Franzki
Om even heel kort te zijn...

Telfort heeft een nieuwe versie van de modemsoftware uitgebracht. En er is een kans aanwezig dat die betreffende firmwareversie ook op jouw modems terecht is gekomen.

Je kunt dit nagaan door in het modem in te loggen en op de statuspagina de softwareversie op te zoeken.

jeroenboz78
@Franzki dank je wel voor je hulp en moeite om mij te beantwoorden. Ik heb gezien dat de firmware anders is. Ik kom namelijk in een "nieuw menu" terecht. Hiermee bedoel ik een andere lay-out dan dat ik gewend ben, dus ik ga er van uit dat ik ook de nieuwe firmware heb. Ik zie ergens op beide modems in het menu van het modem staan V3.40(AJZ.6)b4_20101007.

Maar mijn probleem blijft bestaan, echter heb ik - denk ik en als het niet klopt, niet lachen - misschien iets nieuws ondekt. Via een programma op mijn computer, zie ik dat het signaal van WI-FI een stuk zwakker is als eerst. In percentage van +/- 68% naar een schamele +/- 38%.

Nu zijn mijn vragen, als bovenstaande kan kloppen:

a} heb ik met versie V3.40(AJZ.6)b4_20101007 de nieuwe firmware?
b} komt het zwakkere WI-FI signaal door de nieuwe firmware?
c} kan een zwakker WI-FI signaal het "probleem" zijn?
d} hoe krijg ik weer een sterker WI-FI signaal uit het modem, zodat ik misschien ook weer kan internetten op mijn Sony Ericsson W995?

Alvast bedankt voor degene met een bruikbaar antwoord. Wink
Gewijzigd door jeroenboz78 op 21 oktober 2010, 14:15

Franzki
De firmware-versie die je noemt is inderdaad de nieuwste.

Het kan zijn dat de instellingen van het modem niet helemaal goed werken met de nieuwe firmware.

Wat je kunt proberen is het terugzetten van je modem naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je door het resetknopje aan de achterzijde met een scherp voorwerp in te drukken gedurende 30 seconden.

Let op! Je moet dan wel opnieuw handmatig de instellingen van het modem invoeren, bijvoorbeeld voor draadloos.

Ik denk niet dat het zwakkere Wifi-signaal door de firmware komt... ik denk eerder dat het kanaal dat je gebruikt wat drukker is geworden.

jeroenboz78
@Franzki Ten eerste dank je wel voor je snelle en duidelijke reactie. Ik ga proberen alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, echter heb ik nog wel een vraag. Ik heb zitten googlen en jouw antwoord bekeken.

Dat het drukker kan worden op een kanaal begrijp ik en je kan dan een ander kanaal kiezen. Maar... dit kan toch niet op 2 plaatsen tegelijk? Ik heb namelijk op 2 adressen een Telfort-account en op beide plaatsen een zwakker WI-FI signaal.

Is dit toeval? Graag jouw antwoord, zodat ik kan zorgen dat ik weer met mijn PC, laptop en mijn SE W995 online kan!
Ik ben nogal een newbie op het gebied van computers en internet. Mocht je antwoord weten op mijn "probleem" graag in simpele, makkelijke en duidelijke stappen uitgelegd. Alvast bedankt! Wink

jeroenboz78
Beste dames en heren van het forum,

Het duurde even dat ik kon reageren, maar ik heb de afgelopen week e.e.a. getest. Ik heb geprobeerd met mij mobiele telefoon SE W995 verbinding te maken met internet via een verbinding van Ziggo (met Sitecom als router) en Tele2. Beide zonder problemen. De reden dat ik dus niet op internet kan ligt dus aan BEIDE Telfort aansluitingen en wel aan de nieuwe firmware. Op een of andere manier zijn er dus zaken veranderd, dat ik niet meer met mijn SE W995 het internet opkom.

Nu heb ik de volgende vragen:

- Kan het Telfort Webcare Team mij uit de brand helpen?
- Is het mogelijk om de oude firmware terug te plaatsen, zodat de zaak weer werkt?
- Weet iemand wat de verandering in frimware kan zijn, waardoor ik met mijn SE W995 geen WI-FI verbinding krijg via Telfort?

Alvast heel veel dank voor diegene die mij kan helpen, want het begint me te vervelen dat het niet werkt!
Ik ben nogal een newbie op het gebied van computers en internet. Mocht je antwoord weten op mijn "probleem" graag in simpele, makkelijke en duidelijke stappen uitgelegd. Alvast bedankt! Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding P-2602HW-D1A en SE Smartphone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden