obey-robots.txt
22 Augustus 2018, 09:08
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Hoe lang mag de telefoonlijn naar de modem zijn?

bcool
Weet iemand ook hoe lang de telefoondraad naar de modem/router mag zijn? Ik krijg binnenkort de nieuwe modem/router van Telfort en die wil ik boven aan de muur installeren aangezien we nu alle pc's boven heben staan. De WiFi functionaliteit zorgt er dan voor dat we beneden dan draadloos kunnen internetten. Maar volgens mij is telefoondraad storingsgevoeliger dan netwerkkabel. Heb je daar ook nog verschillende soorten kwaliteit in? Standaard flatcable wat je meegeleverd krijgt lijkt mij nou niks...

Franzki
Je hebt het over de telefoonkabel tussen modem en isra-punt? Dit mag officieel maximaal 50 cm goede kabel zijn. Dus een ronde snoer zoals in sommige startpakketten van internetproviders zit.

Hier ligt 15m ronde kabel van het isra-punt naar mijn woning. En ik heb ooit de snelheden gemeten en het maakte weinig verschil of deze kabel ertussen zat. Dus met een kwalitatief goede kabel heb je kans dat het gaat lukken.

Maar het advies is eigenlijk om het modem niet te verplaatsen naar boven maar om boven bij de computers een switch te plaatsen... tenzij het ècht niet anders kan.

Het gebruik van een langere kabel tussen modem en isra-punt *kan* voor problemen zorgen... de snelheden nemen dan af of de lijn wordt instabiel. En als je problemen krijgt, zal de eerste vraag van Telfort zijn om het modem weer beneden aan te sluiten.

bcool
Ja klopt, ik had het over telefoonsnoer met RJ11 pluggen van het ISRA punt naar de modem. Er zit nu 1,5 m platte kabel tussen maar dat is al te veel dus? Ik heb hier ook nog 4-aderig ronde kabel liggen van een lengte van 5,5 meter en daarmee zou ik het redden naar boven door een gat te boren door het plafond. Het is alleen niet twisted pair volgens mij. Zitten 4 afzonderlijke aders in en 1 ader zonder mantel... Is dit aan te bevelen? Of kan ik beter bij UTP blijven?

Franzki
Ronde 4-aderige KPN-kabel zou in principe moeten voldoen. Al gebruikt KPN zelf tegenwoordig utp in dit soort situaties.

Ik zou het gewoon proberen.

bcool
Bedankt voor het advies. Ik ga het gewoon proberen. Mocht het niet naar tevredenheid werken trek ik wel een UTP kabel naar boven.

bcool
Ik heb als test die ronde telefoondraad aangesloten beneden tussen het ISRA punt en de modem. Hij traint in met 20005 kbps / 1028 kbps. Dat is net zo snel als met een kortere kabel die er tussen zat. Kan ik nu concluderen dat de lengte van deze kabel dan geen invloed heeft op de snelheid? Ik bedoel... Zijn er misschien nog meer factoren die bepalen wat je uiteindelijke snelheid is die je krijgt op je pc? Mijn buurman traint namelijk in op dezelfde waarden en haalt ruim 2 Mb/s bij nieuwsgroepen. Ik haal bedraad maar maximaal 1700 Kb/s met dezelfde intrainwaarden en 1400 Kb/s draadloos. Kan dat misschien ook aan de pc liggen? Dat hij bv niet sneller kan wegschrijven?

EdP
Het lijkt me eerder dat je downloads (iets) lager uitvallen door overig verkeer, je hebt het over "een aantal" pc's, die snoepen, afhankelijk van hoe ze op dat moment gebruikt worden, allemaal wat van de bandbreedte af.

Draadloos is nog weer een ander verhaal, want de netto doorvoersnelheid is draadloos vaak een stuk lager.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe lang mag de telefoonlijn naar de modem zijn?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Hoe lang moeten we nog wachten? Klacht over Telfort 5 09 april 2014, 22:59
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:16:53