obey-robots.txt
21 Oktober 2018, 01:33
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Naar consumentenprogramma Kassa

mrkentut
Op pagina http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=101

worden heel wat meldingen gemaakt van mensen met wegvallende verbindingen. Ook ik heb aan deze thread bijgedragen.

De problematiek is bij mij nog steeds niet opgelost. De verbinding blijft met regelmaat wegvallen. Op e-mails, gericht aan de servicedesk, wordt niet gereageerd.

Of toch wel: gisteren heb ik eindelijk bericht gekregen met daarin de boodschap: "het probleem speelt al zo lang, dat Telfort er vanuit gaat dat het probleem nu wel opgelost zal zijn!!

Hier betaal ik mijn geld niet voor. Vandaag stuur ik een aangetekende brief Telfort, waarmee ik de wanprestatie van Telfort aankaart en om schadevergoeding vraag.

Gezien ik niet de enige ben met problemen, zal ik bij geen reactie Telfort, het programma Kassa vragen om zich in de gebrekkige service/kwaliteit te verdiepen.

Meer stemmen worden sneller gehoord, dus als je mij support of ook problemen hebt, meld je problemen dan aan deze thread.

hondengek
Mag ik u een ongevraagd advies geven, mrkentut..?
Stel T. schriftelijk aansprakelijk voor alle doorgemaakte ellende en/of tekortkomengen en dring aan op tussentijdse beëindiging van het jaarcontract.
Dreigen met Kassa/Radar klinkt wel spannend maar haalt in de regel niets uit.
Lichtend voorbeeld is de KPN (nog steeds koploper in de klachten topdrie) waar zelfs de Consumentenbond bakzel haalde.
Juridisch is er namelijk gelet op de variëteit van het klachtenpatroon, alleen op individuele basis iets te behalen.
Maar begint u een dergelijke zaak bij het huidige uurtarief van onze advocatuur?

Mijn persoonlijke raad: niet verder tegen windmolens vechten, het verlies nemen en zo mogelijk per direct naar een andere provider al kost u dat een dubbel abobedrag.

Richard
Lichtend voorbeeld is de KPN (nog steeds koploper in de klachten topdrie) waar zelfs de Consumentenbond bakzel haalde.

Met welke klacht hebben ze dan bakzeil gehaald?

Ik kan me namelijk nog heel goed herinneren dat na een actie van de consumentenbond een tijd lang het helpdesk nummer van de KPN providers gratis is geworden. Pas na de nodige maanden is dat weer teruggeze op het "normale" tarief, hetgeen dacht ik iets van 10 cent per minuut was.
Een paar maanden daarna is HetNet begonnen met het beleid dat je het abonnement per maand kon opzeggen.
Dat noem ik toch niet bepaald bakzeil halen.

Als ze dus ergens bakzeil mee gehaald hebben dan moet dat toch een specifieke klacht geweest zijn.

hondengek
Hallo Richard,

Uw stelling is op zich volkomen correct maar behoeft toch enige toelichting.
Directe aanleiding tot het terugbrengen van de Helpdesk-kosten was indertijd inderdaad een tweetal Kassa-uitzendingen waarin achtereenvolgens een marketing- en algemeen manager met de billen bloot moesten.
Tot een fundamentele verbetering van e.e.a. heeft deze aktie echter geenszins geleid.
Nog steeds is het immers een puinhoop waarover ikzelf een heel klein liedje kan meezingen.
Het op zich klantvriendelijke gebaar van KPN was zuiver en alleen een marketingtechnisch gebaar om weer snel in de luwte te raken.

De Consumentenbond, ook bestookt door klachten van leden, had de intentie een collectief kort geding aan te spannen maar heeft dit streven na enige tijd opgegeven.
Het klachtenpatroon was daarvoor te omvangrijk als gevolg waarvan er geen eer te behalen viel.

Dus: waarom verder tegen windmolens vechten tenzij men niet tegen torenhoge advocaatkosten opziet?
Beter toch een andere provider te zoeken; de vraag alleen is: welke..?
Volgens mijn bescheiden mening zijn er alleen slechte en heel slechte.
Dat T. tot de laatste categorie behoort weten we zol angzamerhand allen......

Richard
Tja sorry maar ik kan het niet met u eens zijn. De kwaliteit van KPN providers was beneden peil maar is nadien toch best gestegen.

Dat er bij elke provider wel bijzondere klachten voor komen staat buiten kijf. Bij elke provider vindt je wel iets wat vreselijk mis is gegaan.
Wat ik zelf doe is kijken waar de meeste mensen tevreden over zijn. Over Telfort kun je dan feitelijk nog geen goed oordeel vellen omdat die pas bezig zijn. Alhoewel Telfort wel nog kan leunen op de ervaringen van Tiscali en KPN, hetgeen bij Alice dus niet het geval was en die hadden enorme problemen in het begin.

Dat er alleen slechte en hele slechte providers zijn ben ik echt niet met u eens. Tot nu toe zijn de meeste Orange abonnee's toch tevreden over Orange. Maar men moet ook niet verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten. Wil men kwaliteit dan zal men ook bereid moeten zijn voor die kwaliteit te betalen want voor niks gaat de zon op.

Ga je in de duurdere prijsklassen kijken, dan kom je bij providers uit als TweakDSL en Xs4all die kwalitatief toch een stuk hoger liggen. Qua bedrijf en helpdesk ook wel kleiner, maar wel mensen met verstand van zaken. Mensen met opleiding zul je ook moeten betalen dus logisch dat deze providers duurder zijn. Veel mensen houden daar geen rekening mee.

Natuurlijk heeft het weinig zin om tegen windmolens te vechten, doch als je collectief in het gelijk staat of je staat erg sterk in je schoenen kun je dacht ik toch die advokaatkosten maken aangezien je die via de rechter weer kunt laten betalen door de verliezende partij, vermits je ze daar in elk geval aansprakelijk voor stelt.

Maar leuk is het niet, zeer zeker niet en in de meeste gevallen is het inderdaad het beste de boel de boel te laten als je niet verder komt met je klachten en overstappen naar een andere provider.
Dat ben ik wel met u eens.

hondengek
Dag Richard,

Dank u wel voor uw uitvoerige en hout snijdend betoog waar ik me voor het grootste deel in kan vinden.
Als individu ben je nu eenmaal geneigd je eigen ervaringen het zwaarst te laten wegen.
En met alle respect voor T. ben ik gelet op mijn eigen bevindingen niet erg over hen te spreken.
Aan overstappen denk ik echter in het geheel niet waaraan niet in de laatste plaats dit interessante Forum debe is.
Om het duidelijker te uit te drukken: ik durf eenvoudigweg niet uit angst verstoken te zijn van (Voip) telefonie en/of Internet.

Voorafgaand aan het schrijven van dit berichtje heb ik als tv-stream de uitzending van Kassa 2 bekeken.
Vast item is daarin altijd: de klachten topdrie.
Ook afgelopen week stond daarin de KPN met stip op plaats één.
Ter "leering ende vermaeck" liet Kassa de belevenissen van een aanvrager voor Interactieve TV zien.
De tranen schoten me daarbij bijna tegen de brilleglazen.

Niet om hier het laatste woord te hebben Richard, raad ik u aan die bewuste uitzending ook eens terug te kijken.
Ik beng bang dat die droevige belevenissen illustratief zijn voor onze huidige maatschappij.
Om positief te eindigen en indirect HetNet de loftrompet te steken: over de klachtenafdeling waar ik bij het opzeggen van het jaar uiteindelijk te maken kreeg heb ik alleen maar respect.
Keurig te woord gestaan, gewoon zoals het hoort..!

Vriendelijke groet,
roy

onlaain
Beste Richard en hondengek,

KPN sluit je aan maar liever niet af. 15 Jaar lang heb ik echt waar zonder ook maar 1 probleem internet gehad van KPN (Het Net).
Vanaf het moment dat ik netjes opzegde en wilde overstappen naar Telfort begon de ellende.
De tarieven van de helpdesks slaan echt nergens op. Het Net, Planet, KPN...alles komt binnen op de centrale helpdesk van KPN. Voor KPN en PLanet betaal je idd 0,10 cent. Wil je Het Net hebben dan betaal je 0,45 cent. Nu nog loopt mijn zaak, vanaf november 2007. Ik word gek van die lui. Verbindingen worden verbroken (na tientallen minuten in de wacht te hebben gestaan), niemand weet wat ze moeten doen, iedereen doet maar wat, leidinggevende komen niet aan de telefoon en ze sluiten je aan en af op ieder bestaand abonnement zonder enig overelg. Ik krijg nog honderden euro's van ze. Ongevraagde pakketten kreeg ik toegestuurd en moest ik voor betalen. Helemaal klaar mee.

En Telfort....ook zo'n zooitje. De geplande aansluit datum voor telefoon en internet werd 4 weken later, ondanks dat ik zwart op wit die ene datum had staan (waar ik dus ook andere zaken omheen plan). Als ik DAAR vraag naar een leidinggevende zeggen ze doodleuk: Mijn leidinggevende is om mij te coachen en niet om klanten zoals (zoals?) u te woord te staan. :p

Dus ja...als ik de balans zou moeten opmaken: was ik maar bij Het Net gebleven, 4x zoveel per maand betaald, maar wel 10 jaar jonger gebleven.

Succes allemaal!!!!

onlaain
PS Ook mijn klachtenbrief naar KPN heb ik doorgestuurd naar Radar. Mij persoonlijk kunnen ze waarschijnlijk niet helpen. Maar op den duur kunnen ze wel alle klachten bundelen en er hopelijk iets aan doen. Als iedereen zou denken: "ik word toch niet gehoord"...tsja!

hondengek
Alle begrip voor uw stelling o.!
Misschien dat ik op grond van respectabele leeftijd en navenante levenservaring wat pragmatischer van aard )geworden) ben,

n.b.: leuke alias: onlaain!!

hondengek
Toch nog iets vergeten in mijn vorige bijdrage, Onlaain (tja, de leeftijd eist zijn tol, hè?!?)

Ook ik heb behoorlijk wat problemen ondervonden bij mijn afscheid van HetNet per 19 december 2007.
Het voert te ver om alle ont- en verwikkelingen hier op te sommen.
Misschien dat ik een tweetal tips mag aandragen?
Bellen in een Primafoon-vestiging is voor niets en niemendal.
Na het schrijven van een aantal brieven kwam ikzelf uiteindelijk onder de hoede van een (speciale?) klachtenafdeling die onder een regulier tel.-nummer te bereiken is.
030-2558400 tussen 8.30 en 17.00 uur èn:
030-2558403 van 17.30 tot 21.30 uur
Bij telefonisch contact is het raadzaam een referentienummer bij de hand te hebben.
Ene Hr. Glaasker zwaait daar de scepter...

Misschien hebt u wat aan deze info.
Ik blijf er overigens bij dat ik de KPN met haar dochters een veel nettere club vind dan T.
T. ontwikkelt zich tot gooi- en smijtmerk van de KPN en dat is bij de benadering door de Help(?)desk goed te merken ook

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Naar consumentenprogramma Kassa', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Wifi werkt niet naar tv WiFi 2 07 februari 2014, 23:28
bellen naar buitenland Algemeen 2 28 maart 2012, 16:19
SMS naar Libanon Algemeen 3 16 januari 2011, 17:07
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wilfried Drie...10:59:00