obey-robots.txt
13 December 2018, 07:09
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Bent u tevreden met deze uitspraak?
Ja Ja 80%[4 stemmen]
Nee Nee 20%[1 stem]
Totaal aantal stemmen : 5
 Onderwerp afdrukken

Brein verliest rechtszaak tegen Ziggo (en XS4ALL)

SimOnly
Lees het verhaal op de voorpagina.

http://telfort.gebruikers.eu/news.php?readmore=10

Enquete: Bent u tevreden met deze uitspraak?
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

EdP
Het is altijd lastig te lezen wat die juristen brabbelen, maar als ik 'm goed begrepen heb dan komt het hierop neer dat een provider niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor wat "27%" van haar klanten onwettig uitspoken. En terecht, want als 27% van alle treinreizigers wel eens een appel steelt, dan kun je de NS ook niet daarvoor gaan beboeten dan wel NS verantwoordelijk stellen voor het gedrag van haar klanten.

Op zich ben ik geen voorstander van torrents maar Brein piest hier echt naast de pot en krijgt terecht niet z'n zin van de rechtbank. Ze zullen maar wat beters moeten verzinnen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Voor zover ik het begrepen heb is de rechter niet van mening dat zo'n eis niet kan, maar vind dat Brein er vooralsnog te weinig aan gedaan heeft de individuele uploaders aan te pakken.

Overigens ben ik wel van mening dat men in bepaalde gevallen een provider verantwoordelijk kan stellen voor het gedrag van hun klanten.
Hackpoginge, spam etc. Daar moet men bij melding gewoon iets aan doen en spam dient men voor zover mogelijk te voorkomen.

Het kan echter niet zo zijn dat men een provider politieagentje laat spelen, daar bestaan officiele instanties voor.
Zoals in mijn voorbeeld kan een provider een hacker wel manen zijn activiteiten te staken, maar feitelijke actie is voorbehouden aan justitie.
En zo hoort het ook.

Dus ik vind het een zeer goede zaak dat Brein eindelijk eens bakzeil heeft gehaald bij een rechter die klaarblijkelijk toch wat meer in de gaten heeft hoe internet in elkaar steekt, of liever gezegd... behoort te steken.
Het is gedacht als een vrij medium en dat is het al lang niet meer door al dat geneuzel en bemoeienis van overheden.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Brein verliest rechtszaak tegen Ziggo (en XS4ALL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
St546 van xs4all aansluiten op telfort Algemeen 5 30 november 2011, 16:08
Actie: Roep je provider op om XS4All te steunen in de strijd tegen het downloadverbod! Algemeen 2 18 maart 2010, 00:32
Snelheid valt tegen, tones controleren Snelheid 33 10 augustus 2009, 10:44
Van XS4ALL naar Telfort met zelfde modem Telfort met eigen modem/router 6 19 november 2008, 09:48
Telfort Vast Bellen onbereikbaar voor Ziggo abonnees Algemeen 13 24 oktober 2008, 01:41
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden