obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
 Onderwerp afdrukken
Internetverbinding valt regelmatig weg
Franzki
Je oplossing met een netwerkkabel naar de kelder lijkt mij de beste.

Let op dat je niet op het isra-punt zelf mag lassen... dus van de lasdop moet je afblijven... je mag alleen aansluiten op de witte kabel die uit de lasdop komt... daar kun je een aansluitdoosje op monteren.

In de Telfort installatiehandleiding staat ook beschreven hoe je dit stap voor stap doet.

De oude bekabeling kun je laten zitten... mocht je ooit telefonie erbij nemen, dan ligt er alvast een kabel van het modem naar het telefoonstopcontact boven.

gsm
Ook bij mij valt internet regelmatig weg.
Ik weet niet precies hoe lang dat al zo is maar zeker een week.
Ik heb niets gedaan aan de kabels of wat dan ook want het draaide perfect dus niet vragen van is de bekabeling goed of hoever staat het modem van het ISRA punt en hoe lang is de kabel daartussen want nogmaals ik heb niets veranderd.
Kijk ik in het modem dan staat er dat ik al ruim 95 uur een verbinding heb maar regelmatig valt Skype weg en kan er geen post binnen worden gehaald en valt de telefoon uit en krijg ik meldingen dat de website niet geopend kan worden.
Enkele seconden later werkt alles weer.
Wordt nu zeer hinderlijk, ik dacht dat het onderhoud was en het zal wel over gaan na een paar dagen maar het is er nog steeds.
Ben benieuwd of hier iets aan te doen is.

Mvg
Nol

eduardw
Afgelopen 2a3 weken valt bij mij ook geregeld de verbinding weg. Afgelopen zondag op maandag nacht was het helemaal erg in 11uur tijd is volgens de log van mijn zyxel de wan connectie ongeveer 40 keer weg gevallen.
Gelukkig is hij de afgelopen 2 dagen weer stabiel

Eduard
Den Haag.

Franzki
@eduardw en @gsm:

Misschien is het handig om een eigen topic te openen en daar wat meer informatie te posten zoals de signaalwaarden...

Het is in elk geval overzichtelijker dan in een bestaand topic posten.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

MJesk
Hallo allemaal,

We hebben gedaan wat er gezegd was, het is nu een kort kabeltje tussen het modem en het isra-punt. Helaas is het probleem niet opgelost... De internetverbinding ligt er nog steeds regelmatig uit. Hebben jullie nog andere suggesties?

Franzki
Als je modem nu met een korte goede kabel op het isra-punt zit aangesloten, rest er weinig meer dan Telfort te bellen.

Zij zullen dan waarschijnlijk je lijn doormeten en (indien nodig) een monteur aansturen.

In elk geval heb je zelf door het modem te verplaatsen alles gedaan wat je kunt doen.

Ik ben wel benieuwd of het verplaatsen van je modem een beter signaal of hogere snelheid heeft opgeleverd.
Verder ben ik benieuwd of je met een Zyxel modem kunt testen...
Gewijzigd door Franzki op 28 juli 2010, 14:25

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Draadloze verbinding valt weg WiFi : 36 13 nov 2013
Toegangstype valt weg Helpdesk : 2 31 jan 2013
Internetverbinding/snelheid Snelheid : 8 15 jun 2011
internetverbinding maken lukt niet Storing : 11 14 jun 2011
Internet verbinding valt weg Storing : 3 11 mrt 2011