obey-robots.txt
24 September 2018, 13:10
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internet en niemand doet wat

magmeijer
Ik ben een absolute leek op het gebied van internet en heb dan ook een installateur laten komen die een en ander heeft aangesloten.

Sinds 18 juni heb ik (dacht ik) internet van Telfort. Het modem is rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt in de meterkast. Wanneer het modem wordt aangezet gaan uiteindelijk de lampjes WLAN, Internet en DSL branden en kan ik zonder problemen op internet. Echter, na korte tijd gaat het internet en DSL lampjes uit en valt de verbinding weg. Geen idee waardoor dat komt. Het modem moet opnieuw worden uit- en aangezet. Het modem is vervangen en geeft hetzelfde probleem dus daar ligt het niet aan
Dit probleem blijft zich voordoen en het bedrijf dat internet bij mij heeft geinstalleerd zegt dat dit aan de bekabeling in het gebouw ligt. De verhuurder van het gebouw doet niets en zegt dat ik de KPN moet bellen om door te laten meten.
Iedereen, KPN, Telfort, de verhuurder van het gebouw en de installateur geven elkaar de schuld, maar ik ben de dupe.

Wie kan mij hiermee helpen?
 
data-full-width-responsive="true">
Franzki
Het bedrijf dat internet bij mij heeft geinstalleerd zegt dat dit aan de bekabeling in het gebouw ligt. De verhuurder van het gebouw doet niets en zegt dat ik de KPN moet bellen om door te laten meten.


Een wegvallende internet-verbinding kan veroorzaakt worden door problemen met de bekabeling binnenshuis.

Wat is de situatie precies? Is het een appartementencomplex?

En waar zit de KPN-hoofdaansluiting? is dat buiten de woning?


[Edit]

Overigens zeg je dat je een isra-punt in de meterkast hebt zitten. Wat voor type is dat? kun je er eventueel een foto van plaatsen.
Gewijzigd door Franzki op 07 juli 2010, 13:49
 
magmeijer
Een wegvallende internet-verbinding kan veroorzaakt worden door problemen met de bekabeling binnenshuis.
ALS HET RECHTSTREEKS OP HET ISRA PUNT IS AANGESLOTEN DOET DE BEKABELING BINNENSHUIS TOCH NIET MEE?

Wat is de situatie precies? Is het een appartementencomplex?
EEN APPARTEMENTENCOMPLEX UIT 2004. 5E VERDIEPING.

En waar zit de KPN-hoofdaansluiting? is dat buiten de woning?
IN DE METERKAST IN EEN AFGESLOTEN RUIMTE IN DE CENTRALE HAL NAAST DE VOORDEUR.


[Edit]

Overigens zeg je dat je een isra-punt in de meterkast hebt zitten. Wat voor type is dat? kun je er eventueel een foto van plaatsen. IK KAN NIET DRECT EEN FOTO VINDEN. HET IS EEN KPN STANDAARD IS/RA AANSLUITNG VANAF 2000 OFTEWEL EEN WAT BREDER NAAR ONDER TOELOPEND KASTJE MET ALLEEN 2 AANSLUITINGEN AAN DE ONDERKANT. ZEGT U DAT GENOEG?
 
Franzki
Overigens is het niet nodig om in hoofdletters te antwoorden... dit kan schreeuwerig overkomen.
Je kunt ook een andere kleurtje kiezen... of de quote-functie gebruiken (het tekst ballonnetje) in het edit-scherm.


Met bekabeling binnenshuis bedoelde ik de bekabeling in het gebouw... dus tussen de hoofdaansluiting en je isra-punt.


Volgens mij is het zo:

Telfort moet ervoor zorgen dat er een bruikbaar adsl-signaal geleverd wordt op het isra-punt in je meterkast. Eventueel kan Telfort ervoor zorgen dat KPN wordt aangestuurd om de boel door te meten en actie te ondernemen.

Ik weet niet zeker of de bekabeling naar jouw meterkast onder verantwoordelijkheid van de huisbaas of KPN valt... al ben ik geneigd te denken dat het deel uitmaakt van de KPN-infrastructuur. Maar in eerste instantie heb je met Telfort te maken.

Met andere woorden... melden bij de Telfort helpdesk dat je nog steeds geen stabiele internetverbinding hebt en dat het modem rechtstreeks op het isra-punt zit aangesloten.
Gewijzigd door Franzki op 07 juli 2010, 14:46
 
magmeijer
Heel erg bedankt voor je snelle reactie.
Ik zal handelen zoals is geadviseerd. Je hebt gelijk v.w.b. de hoofdletters.
In het vervolg zal ik met gekleurde teksten werken.

Marianne
 
Telfort webcareteam
Valt het Power lampje ook uit?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
magmeijer
Het powerlampje brandt en blijft branden, ook als alle andere lampjes uitvallen.
 
Franzki
Ik ben trouwens benieuwd of je al contact hebt gehad met de Telfort helpdesk en of er iets meer valt te melden...
 
magmeijer
Beste Franzki,

Een aantal keren is er telefonisch contact geweest met Telfort. Uiteindelijk kreeg ik een mevrouw als vaste contactpersoon toegewezen die van de kwestie op de hoogte is. Gisteren kreeg ik telefoon van haar dat KPN op afstand de verbinding zou hebben hersteld en dat alles in orde is. Blijkbaar zat het probleem bij de KPN. Zij meldde mij ook dat wij het modem zouden hebben uitgezet (hetgeen niet waar is). Zij zei dat ze dat kon zien. Vandaag pas ben ik van mijn vakantieadres naar huis gegaan en stond het modem gewoon aan en waren de DSL en internet lampjes weer uit. Ik heb het modem wederom aan- en uitgezet en tot op heden (ik houd mijn hart vast) heb ik verbinding. Even afwachten of het signaal nu weer wegvalt.
Ik houd je van het verdere verloop op de hoogte.

Marianne
 
magmeijer
Hallo Franzki,

Vandaag 11 juli 2010 kom ik thuis en de verbinding ligt er weer uit. Alleen het powerlampje en het WLAN lampje waren aan. De rest is wederom uitgevallen. Ik heb er zo langzamerhand geen vertrouwen meer in dat het goed komt. Het is toch van de zotte dat ik al meer dan een maand bezig ben om internet in huis te krijgen. Al op 02 juni jl. heb ik bericht gekregen van Telfort dat ik een abonnement heb afgesloten en dat ik zeer binnenkort kan beschikken over zeer snel internet. Nu is het 11 juli en niet dus... Ook is al vaak tegen mij gezegd dat "alles nu in orde is", maar dat is steeds niet het geval. Wat kan ik nu nog doen?

Groet een reactie.


Marianne
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet en niemand doet wat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:50:59