obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Blacklists -> email komt niet aan
Franzki

Richard typte het volgende: Maar ga je dan terug naar router mode binnen een paar uur of zelfs een dag, dan krijg je over het algemeen gewoon je oude ip weer.

En begint het wachten weer van voor af aan!

Overigens wist ik dat ik ooit ergens iets van Webcare hierover had gelezen... aangezien ze hier momenteel niet zoveel posten moeten we het met een quote uit de oude doos doen. Grin

IP leases worden op dit moment met een duur van 4 uur uitgegeven, wat betekent dat de modem automatisch elke 2 uur om een verlenging vraagt. Na een periode van 8 uur wordt het IP adres weer vrijgegeven aan de pool. Adressen uit de IP pool worden volgens het FIFO principe uitgegeven: de adressen die het langst vrij zijn worden als eerste uitgegeven. Wanneer een nieuw IP adres aangevraagd wordt, wordt er tevens eerst gecontroleerd of het vorige IP adres nog vrij is.. Doorgaans duurt het dus echt enkele dagen (of weken) voordat het de modem een nieuw IP adres toegekend krijgt.

Wouter

Gewijzigd door Franzki op 13 juli 2010, 01:44

data-full-width-responsive="true">
Telfort webcareteam
Yep. En op het WBA-E netwerk worden de leases met een duur van 2 uur uitgegeven, waardoor de modem dus elk uur om verlenging vraagt. Na 4 uur wordt het IP adres weer naar de pool vrijgegeven.

Richard heeft overigens ook gelijk dat een aansluiting wordt afgesloten (tijdelijk via meldingspagina; eindgebruiker klikt zelf op heractivatieknopje), alhoewel dat niet heel vaak voor komt.

Ontopic: zoals eerder aangegeven, moet het gewoon werken Smile Als dat niet zo is, gaat er wat fout met de instellingen (werkt hier namelijk prima).

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Richard

En begint het wachten weer van voor af aan

Yep, maar je ziet hoe snel het vrijgegeven wordt. Als je er dan 9 dagen geen gebruik van maakt dan ga je toch een groot risico lopen een ander te krijgen.
Anders had ik ook wel mijn oude ip gehouden.

Viel me trouwens iets andesr weer in.
Het probleem ligt toch bij de hoster.

Even in theorie. Of je nu gebruik maakt van de smtp van Telfort of de smtp van je domeinnaam. In beide situaties ga je de mail uitsturen via een andere domeinnaam. Enige wat hetzelfde blijft is dat je ip adres in de header blijft staan.

Als er dus met de smtp van Telfort geen problemen zijn met de mail, dan is dat een bewijs dat de hoster dus zelf de uitgaande relay scant met die vage lijst.

Dan krijg je een oplossing van 3 mogelijkheden als je niet op ip's wilt wachten:
1.) smtp van Telfort gebruiken
2.) hoster moet die ongein uitzetten
3.) andere hoster zoeken.

Greetings, Richard.

Telfort webcareteam

Richard schreef:
2.) hoster moet die ongein uitzetten

Het kan ook zo zijn dat de ontvangende partij de mails blokkeert. Dit gebeurd bijvoorbeeld als er wordt geblokt op basis van IP van de 'server' waar de mail vandaan komt. In dat geval gaat het nooit werken ;-)
Ik dacht dat het middels de OPTA geregeld was dat men verplicht is de smtp server van de provider van de bijbehorende internetverbinding te gebruiken (om spam tegen te gaan en opsporingsmogelijkheden te verbeteren). Maar ik kan daar geen referentie van ontdekken..., de nieuwe OPTA website is in veel opzichten makkelijker maar de zoekfunctie speelt nog parten Cool

Wouter

Edit: : ( smiley gewijzigd..
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 15 juli 2010, 11:11
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Richard
Kan natuurlijk ook de ontvangende partij zijn inderdaad, maar ik blijf het vreemd vinden dat er nog partijen zijn die deze lijst gebruiken.

Ik dacht dat het middels de OPTA geregeld was dat men verplicht is de smtp server van de provider van de bijbehorende internetverbinding te gebruiken (om spam tegen te gaan en opsporingsmogelijkheden te verbeteren).

Ik ben blij dat dit nog niet het geval is en dat moet ook niet gaan gebeuren.
Deze beide argumenten worden nogal eens door providers gebruikt om eigen mailservers te weren maar het zijn gewoon onzin argumenten.

Opsporing is altijd simpel d.m.v. de headers.
Spam kun je niet tegen gaan op die manier want die kun je ook via de smtp van de provider versturen hoor. Het is immers niet voor niets dat de smtp van ziggo en kpn al vaker in de blacklists gestaan hebben.
En dan ben je als klant genaaid want dan moet je maar wachten tot ie er uit is gehaald. Is bij Orange ook al gebeurt.
Slechte zaak en de argumentatie is dus ook niet correct.

Het was een van de redenen voor mij om bij Telfort te gaan dat net die poort 25 open was.
Dat de ip's een netblock hebben is geen probleem. Oke je kunt geen mailserver draaien dan met eigen smtp, maar dat hoort ook niet bij dynamische ip's dus geen probleem.

Maar je kunt tenminste wel nog mailserver testen en verder kun je ook nog gebruik maken van de smtp server van je eigen domeinen extern bij een hoster.

Er zijn veel betere methodes om spam tegen te gaan dan gebruikers te pesten en te beperken.

Een andere provider (volgens mij xs4all) had een klachtenmethode. Iemand verstuurde virussen of spam vanuit een trojan ofzo, dan kon er een spamklacht gedaan worden en werd automatisch het ip van klant geblokkeerd totdat de machine in orde gemaakt was.

De meeste spam die hier binnen komt, is niet afkomstig van trojans of virussen maar van externe adressen.

Greetings, Richard.

Franzki

Richard schreef: Een andere provider (volgens mij xs4all) had een klachtenmethode. Iemand verstuurde virussen of spam vanuit een trojan ofzo, dan kon er een spamklacht gedaan worden en werd automatisch het ip van klant geblokkeerd totdat de machine in orde gemaakt was.

In mijn ogen de beste oplossing... iemand die een besmette computer heeft, mag alleen nog in staat zijn om veiligheidsupdates voor zijn besturingssysteem binnen te halen en te scannen op virussen. Verder moet de hele verbinding geblokkeerd blijven tot alle aangesloten computers weer helemaal clean zijn.

Lijkt me nog wel lastig voor een abuse-afdeling... is veel werk... maar is wel heel goed voor het imago.

Mijn ervaring is overigens dat je nooit antwoord krijgt als je dit soort spam meldt bij de provider... dit deed ik vroeger wel eens... maar zonder succes.
Gewijzigd door Franzki op 16 juli 2010, 20:16

EdP
Dat lijkt mij inderdaad de meest eerlijke strategie.
Overigens heb ik nergens last van met Gmail. Spam wordt bijna 100% correct weggefilterd en ik kan altijd mail versturen, Gmail's smtp zal niet snel op een blacklist komen te staan.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam

Franzki schreef:
Lijkt me nog wel lastig voor een abuse-afdeling... is veel werk... maar is wel heel goed voor het imago.

Mijn ervaring is overigens dat je nooit antwoord krijgt als je dit soort spam meldt bij de provider... dit deed ik vroeger wel eens... maar zonder succes.

Kan niet posten ivm vervelende 'security alert' melding van sourceprotection.de.

Wouter

SimOnly
Ik zag het net in de log verschijnen.

Kun je beschrijven wat je deed toen die melding kwam?

Excuses voor het ongemak.

P.S. Ik heb net een security systeem geinstalleerd vanwege voordurende hackpogingen, ongewenste registraties en spam.

Dit werkt wel, maar staat te strak ingesteld.
SimOnly

SimOnly
Heb het probleem gevonden!! Het is van oorsprong een duitse mod.

In het spam woorden filter lijst stond arsch. In je post typte je waarschuwing waardoor de trigger afging.

Het woord arsch verwijderd uit de lijst.

HIeronder de geblokkeerde post van Wouter.

zo werkt onze abuse afdeling inderdaad.
volgens mij is het echter niet mogelijk om windows updates binnen te halen, maar het is bijvoorbeeld wel mogelijk om gebruik te maken van vast bellen. alle gemelde spam (bij abuse@telfort.nl) wordt opgepakt. bij afgesloten aansluitingen wordt een meldingspagina met uitleg getoond, bij een waarschuwing kan de klant zelf de verbinding weer openzetten. als er aan deze kennisgeving geen gehoor wordt gegeven, wordt de verbinding afgesloten totdat alle pc's zijn opgeschoond. mocht
het dan (binnen een beperkte termijn) nog een keer voorvallen, mag de pc ter opschoning naar een computerwinkel.
wouter

Gewijzigd door SimOnly op 19 juli 2010, 14:21
SimOnly

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blacklists -> email komt niet aan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016
kan niet meer downloaden met telfort Usenet : 2 12 nov 2016
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... : 5 12 aug 2016