obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Blacklists -> email komt niet aan
Franzki

Richard schreef: P.s. bij Senderbase staat mijn 82.x.x.x Telfort ip op "neutral".

Ik ben niet zo goed met interpreteren van dit soort lijsten... maar volgens mij werkt de bovenstaande op basis van subnets... dus als er één of meer boosdoeners in jouw subnet zitten, krijgen alle ip's in dat subnet een poor rating en jij zelf dus ook.

Richard
Dat is waarom ik dus schreef dat ik van 195.x naar 82 gewisseld ben. Op mijn oude 195 ip krijg ik ook een poor rating, op de 82 range een neutral, dus volgens mij werkt het toch ietwat anders of zit de 195, de 212 en de 82 allemaal op een ander subnet, kan ook.

Greetings, Richard.

Franzki

Richard schreef: Nja je kunt wel een ander ip adres krijgen, is mij ook gelukt (tegen mijn zin overigens). Kwestie van het modem in bridgemode zetten. Nadeel daarvan is dat je dan ofwel een andere router er aan moet hangen of maar 1 pc kunt gebruiken. Hou dat effe 7-9 dagen vol, daarna gooi je de Zyxel weer in router mode en hups heb je weer een ander ip.

Volgens mij niet...

Voor zover ik het begreep, komt je oude ip-adres helemaal achteraan te staan in de pool met vrije adressen... het blijft zolang mogelijk gekoppeld aan je mac-adres. Dus zolang je ip-adres niet aan een ander is uitgegeven krijg je het weer terug op je modem. Dit kan dus wel eens heel lang duren.... Shock

Richard
Ik zou het niet zeggen als ik er geen ervaring mee had. Er is een tekort aan ipv4 dus het kan best nogal eens snel gaan dat je ip weer uitgedeeld wordt of je gewoon een ander ip krijgt zo gauw de dhcp lease verlopen is.
Want daar hangt het ook vanaf.

Ik heb tot 2x toe in vrij korte periodes andere ip's gekregen, zoals gezegd tegen mijn zin in. Had ermee te maken dat ik probs met m'n server had. Dus van router mode naar bridge mode, week of twee later van bridge naar router, met ander ip. Daarna weer van router naar bridge, weer ander ip.
Laatst even tijdelijk in router mode weer moeten zetten en wederom ander ip.

Dus proberen kan geen kwaad, mijn ervaring toont aan dat het nogal eens gunstig kan werken.
Greetings, Richard.

Franzki
Ik weet dat ik het soms ongelukkig verwoord... misschien gebruik ik het woord subnet verkeerd.

Senderbase geeft dit aan:

Addresses in 82.170.xxx.0/24 used to send email

Dit is wat ik bedoel met subnets.... blijkbaar worden zo de ip-adressen beoordeeld...

Er is een tekort aan ipv4 dus het kan best nogal eens snel gaan dat je ip weer uitgedeeld wordt of je gewoon een ander ip krijgt zo gauw de dhcp lease verlopen is.

Ja het hangt er vanaf hoe groot de pool met vrije adressen is... en hoe vaak andere gebruikers proberen een nieuw adres te forceren... want deze twee factoren zullen inderdaad van invloed zijn op de de tijd die je moet wachten.
Gewijzigd door Franzki op 13 juli 2010, 00:22

Richard
Volgens mij verwoord je je prima hoor.
Maar dan klopt het toch wat ik zei? Als hij het geluk heeft over te gaan naar de 82 range heeft ie een neutral en is het probleem over.

Het valt in elk geval te proberen.
Greetings, Richard.

Franzki
82.170.xxx.0/24 heeft toch maar 256 ip-adressen? Of 254 om precies te zijn?

En ik krijg de indruk dat al die subnets apart beoordeeld worden. Ik zit in een reeks met een poor rating met 82.170.xxx.xxx.

[Edit]
En op cbl lookup zie ik dat er minimaal één spambot in dit subnet zit:

IP Address 82.170.xxx.9

currently listed in the CBL. It appears to be infected with a spam sending trojan or proxy.

It was last detected at 2010-07-08 13:00 GMT (+/- 30 minutes), approximately 4 days, 10 hours ago.

Daarom krijgt mijn ip-adres blijkbaar ook een poor rating. En daarom denk ik dat het geen zin heeft om een ander ip-adres te forceren... er is altijd een kans dat je in een nieuw subnet komt dat ook een poor rating heeft. Of dat je rating alsnog van neutral naar poor gaat als een andere gebruiker in je subnet bewust of onbewust zit te spammen.

Volgens mij heeft het meer zin om de spammerts uit je subnet bij Telfort Abuse te melden.
Gewijzigd door Franzki op 13 juli 2010, 00:49

Richard
Nja ik blijf het met je oneens. Proberen kost niets en is altijd een optie. Nee heb je en ja kun je krijgen, zo eenvoudig is het nu eenmaal.

Ik heb in 3 verschilde ip ranges (dus ook subnets) gezeten op heel korte tijd.
Heb jij dan ook ervaring met het wisselen met ip's? Zonee, dan kun je wel veel veronderstellen en denken, maar in de praktijk kan het klaarblijkelijk heel anders uitpakken gezien mijn ervaring met ip wisselingen bij Telfort.
Proberen loont gewoon de moeite.

Het heeft zeker niet meer zin om spammers te melden. Dat is natuurlijk wel handig, maar Telfort gaat echt die netblocks niet opheffen, zelfs niet tegen extra betaling, heb ik al nagevraagd.

Je bent trouwens al een beetje klantonvriendelijk bezig als je gebruik maakt van de senderbase policy, net omdat die al gelijk een heel subnet blocken.
Op die manier zijn meerdere blacklists als snel aan hun einde gekomen.

Maar we raken hier met onze eigen discussie te ver off-topic. De vraag was of het kon, het antwoord is ja.

Dus laat hem eerst eens proberen en dan zien we wel wat de praktijk in zijn geval uit wijst en of dat vergelijkbaar is met mijn ervaringen afgelopen maanden.
Greetings, Richard.

Franzki
Blacklisten lijkt me inderdaad een gevaarlijk wapen als je niet precies weet hoe het werkt of als je er blindelings op vertrouwt dat het feilloos werkt zonder te checken of het wel echt werkt zoals je het bedoelt.

Voor wat betreft het wisselen van ip-adressen... Ik dacht dat het moeizamer zou gaan maar ik heb het nooit bewust uitgeprobeerd... Ik heb hier wel een hele batterij aan modems waartussen ik wel eens wissel... maar ik check nooit mijn ip-adres. Je kunt dus gewoon gelijk hebben dat het vrij gemakkelijk gaat.

Richard
Ja voorzichtig he... ik gaf niet voor niets een periode van 7-9 dagen aan, bij mij zat er 2 weken tussen, dus 14 dagen.

Het is zeer zeker niet zo dat je het binnen een paar uur geritseld hebt. Dan helpt alleen switchen tussen router en bridgemode. Maar ga je dan terug naar router mode binnen een paar uur of zelfs een dag, dan krijg je over het algemeen gewoon je oude ip weer.
Dus wat dat betreft klopt je verhaal wel hoor.
Greetings, Richard.

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blacklists -> email komt niet aan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016
kan niet meer downloaden met telfort Usenet : 2 12 nov 2016
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... : 5 12 aug 2016
Advertentie
data-full-width-responsive="true">